Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Про проблеми вузькоколійок – крізь кінокадр

Документальний українсько-швейцарський фільм почала знімати кінокомпанія «Прайм Сторі Пікчерс»
06 листопада, 10:10
ФОТО АВТОРА

За 25 робочих днів знімальна група планує зібрати відеоматеріал у чотирьох областях України й у Швейцарії.

Розпочали зйомки документальної стрічки про історію та сьогодення вузькоколійок двох країн в Ужгороді. Саме тут розташована найкоротша в Україні вузькоколійка — дитяча залізниця. Вона сягає завдовжки усього 1200 метрів, а почали будувати залізницю ще 1945 року. Сьогодні на її базі діє гурток, де школярі можуть стати юними залізничниками. До них у гості й завітав головний герой фільму, студент Олег ГУДЗЕЛЯК. Юнак (до речі, учасник минулорічного фотоконкурсу «Дня») подорожує залізницею дуже часто і неабияк переймається долею вузькоколійок, адже переконаний, що їх потрібно не лише зберегти, а й відновити.

«Залізницею цікавлюся з дитинства, це таке собі життєве хобі. Власне, тому часто подорожую, знайомлюся з великою кількістю людей, вивчаю історію, реалії, які маємо на залізниці. Насправді залізниця — це зовсім не провідник чи вагонник на станції. Це величезна та потужна структура, що безперебійно функціонує 24 години на добу й сім днів на тиждень уже понад 150 років, і з цим дуже тісно пов’язані людські долі, історії, взагалі життя. Особливо у менш заселених місцевостях. Вузькоколійки є такою собі зменшеною копією «великої» залізниці, їх залишилось дуже мало. За останні два десятки років було ліквідовано понад 1000 км вузькоколійок, і ми не можемо дозволити собі спокійно споглядати за цим процесом. Власне, ця стрічка являтиме один із шансів привернути увагу до проблем вузькоколійок в Україні, вивести дискусію щодо їхнього майбутнього на якісно інший рівень і спільно з громадським сектором, органами місцевого самоврядування, органами державної влади напрацьовувати рішення, які дадуть вузькоколійкам друге життя», — розповів «Дню» Олег Гудзеляк. За сценарієм, хлопець подорожуватиме українськими вузькоколійками в чотирьох областях: Закарпатській, Рівненській, Кіровоградській та Івано-Франківській. А потім він познайомиться із залізничником-реставратором Крістофом Бахманом, який власним коштом відновив унікальний поїзд XIX століття. Разом вони поїдуть до Швейцарії, де зможуть побачити, як там сьогодні функціонує вузькоколійний рух.

Як розповів автор ідеї, копродюсер та режисер стрічки Олександр НЕДБАЄВ, це буде фільм не тільки про техніку, а й про долі людей, їхнє життя. Зокрема, в Україні вузькоколійки — це подекуди єдиний транспорт, яким за негоди можна дістатися до віддалених сіл.

Генеральний продюсер стрічки — Павло Сушко, співрежисер — Олів’є Колер (Olivier Kohler), продюсер — Філіп Ч’ямпі (Philippe Ciampi, Nouvelle Vague Factory). Проект здійснюється за підтримки Українського культурного фонду, швейцарського громадського мовника RTS, Закарпатської та Івано-Франківської фільмкомісій.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати