Україна не може існувати, не володіючи Кримом, це буде якийсь тулуб без ніг. Крим має належати Україні, на яких умовах, це байдуже, чи буде це повне злиття, чи широка автономія, останнє повинно залежати від бажання самих кримців
Павло Скоропадський — український державний, політичний і громадський діяч, військовик. Гетьман Української Держави

З міністром «не склалося»

Докери i моряки Одеси відстоюють начальника порту
3 березня, 2007 - 00:00
МИКОЛА ПАВЛЮК

Наприкінці лютого в Одесі вирувало не лише море, але й колектив морського торгового порту. Портовики взяли під захист свого начальника Миколу Павлюка, звільненого за наказом міністра транспорту та зв’язку з посади (КРУ Мінтрансзв’язку звинуватило його, як-то кажуть, в усіх гріхах — у низці порушень у роботі порту й навіть у відмиванні грошей). Прес-служба порту відразу ж поширила повідомлення, що дії та висновки КРУ мали упереджений і «замовний» характер. Керівництво порту заявило, що збирається оскаржити це рішення в суді.

На підтримку Павлюка на підприємстві пройшли мітинги, колектив вимагав поновити свого начальника на посаді, а в протилежному випадку пообіцяв вжити крайніх заходів.

Заступник голови профкому порту Анатолій Ковальчук у ході зустрічі трудового колективу з міністром транспорту та зв’язку Миколою Рудьковським зазначив, що докери можуть припинити роботу i перекрити транспортні магістралі, якщо не повернуть Павлюка. При цьому міністр, як повідомляє Інтерфакс-Україна, не зміг відповісти на запитання колективу щодо справжніх причини звільнення, зауваживши лише, що воно пов’язане з неефективним використанням державних коштів і зловживанням службовим становищем. «Якби мені було 67 років, я б також уклав інвестиційний договір на будівництво пристані в морі й складав би там бюджетні кошти, отримуючи найближчими десятьма роками гроші від цієї компанії», — промовив Рудьковський образливу фразу, очевидно не розуміючи, що й сам виглядає не надто привабливо. Працівники порту цей а ргумент не сприйняли, обвинувачення на адресу начальника порту відкинули i постаралися запевнити міністра, що «кращого начальника, ніж Павлюк, в Одеському порту бути не може». У ході дискусії голова транспортного відомства не зміг чітко пояснити свою позицію й переконати портовиків. Йому не залишилося нічого іншого, як залишити залу, де проходила зустріч.

Міністр-соціаліст зайняв досить дивну позицію. З одного боку, він ніби зрозумів вимоги колективу. «Я вношу зміни до наказу, — повідомив він. — І в понеділок (5 березня), коли з лікарняного виходить на роботу Павлюк, будуть внесені зміни до структури управління портом». Що це означає? Як повідомив Рудьковський одеським журналістам, будуть перерозподілені обов’язки між заступниками начальника порту, а першим заступником начальника стане Володимир Биков (схоже, саме для нього звільнялося місце начальника). Разом із тим, міністр не відповів, чи залишиться Павлюк на посаді. Було лише сказано про ще одну спеціальну комісію, яка перевірить усі факти порушень, виявлених КРУ. «Після цього буде прийняте остаточне рішення», — повідомив Рудьковський і зазначив, що дане рішення є компромісним для нього і було прийняте спільно з керівництвом порту, самим Павлюком і представниками профспілки підприємства.

Міністр також зазначив, що Мінтрансзв’язку готує проекти розвитку портів на 20 років уперед, «документи для Іллічевська й Південного, а протягом двох тижнів з’явиться схема для Одеси». Він уточнив, що одеський морпорт спеціалізуватиметься на перевалці генеральних вантажів, зернових і контейнерів, а «сипучі «підуть» у Південний». «Не потрібно перетворювати Одесу на вантажоперевалювання. Одеса — це не лише порт, це великий туристичний і культурний центр», — наголосив Рудьковський, з чого можна зробити висновок, що він не надто зацікавлений у подальшому розвитку цього порту...

Коментуючи цю ситуацію, капітан дальнього плавання Юрій Крашенінников сказав «Дню»: «Павлюка знаю дуже давно. На мою думку, зняли його, як-то кажуть, не за діло. Наскільки я знаю, він дуже багато зробив для того, щоб порт працював нормально, залишався господарською одиницею i щоб його не «розбазарили» так, як це було зроблено з Чорноморським пароплавством. У цьому його велика заслуга, і знімати його не можна. Люди впевнені, що він зробив для порту багато хорошого, і цього не можуть перекреслити ті недоліки, які йому приписують. У міністра, звичайно, можуть бути свої погляди на перспективи порту, але й на колектив не можна не зважати: порт є порт, він має право також планувати свій розвиток. І щось тут не зійшлося...»

ДО РЕЧI

Учора, під час відвідування Одеського морського торговельного порту, прем’єр-міністр України Віктор Янукович, у присутності Рудьковского і Павлюка, заявив: «Якщо керівник порту поруч і міністр теж, я вважаю, що конфлікт вичерпаний». Глава уряду підкреслив, що Павлюка «відновлено на посаді». Разом з тим Янукович відзначив, що «є дискусійні питання» роботи Одеського морського порту і вказав, що при його розвитку необхідно також враховувати точку зору Одеси.

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: