Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Піднесення очікувань

Урочиста церемонія та нагородження лауреатів «Київської пекторалі» відбудеться, але після карантину!
27 березня, 10:05
СЦЕНА З ВИСТАВИ «VERBA» (НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕАТР ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА) ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

27 березня — Міжнародний день театру і традиційно мало відбутися свято, яке люблять і чекають всі шанувальники Мельпомени, але плани поламала пандемія COVID-19, яка нині вирує по світу. І так як ця напасть долетіла й до нашої країни, Кабмін продовжив карантин ще на 30 днів, а тому Оргкомітет «Київської пекторалі» вирішив відтермінувати до кращих часів знакову подію.

Усе прийде до того, хто вміє чекати! Це зовсім не заклик до бездіяльності. Як багато треба пере— і прочитати, осмислити і переосмислити для тепер уже дуже довгоочікуваної театральної, значить, колективної творчості.

Гіркоту перебільшення очікувань, певно, колись відчувала кожна людина. В мистецтві, яким гучним не був успіх, завжди залишається шпаринка недоєдненості до абсолютного порозуміння, яке, з одного боку, неможливе, а з другого, може водночас бентежити, розчаровувати, радувати, підносити. Словом, «пустеля обожнювання» — в кожного своя. Сенс мистецтва у самому мистецтві або, як казав О. Уайльд, «мистецтво не відображає нічого, крім себе самого». Та мистецтво театру особливе. Воно у живій координації з глядачем аналізує, діагностує, часто пророкує проблеми сучасного життя.

Театральна премія «Київська пектораль» 26 років тому не задумувалась як засіб визначення хто кращий.  Тривалий час була можливість передивитися прем’єри усіх театрів і позначити точки консолідованої цікавості.

На сьогодні у «Пекторалі» з часів заснування залишилися основні номінації. Їх кількість давно варто було б збільшити, та це надто складно з огляду на організаційно-економічну формулу премії. Тож на премії, які починають своє існування, покладається сподівання на увагу до новацій у мистецтві театру. Скажімо, відеопроекції, світлові рішення, режисерські інтерпретації текстів, акторські трактування ролей, нарешті — винахідливість організаторів театральної справи. Приємно, що результати Всеукраїнського театрального Фестивалю-Премії «Гра» 2018-го року збіглися з висновками «Київської пекторалі» 2018-го або підтвердили їх.


СЦЕНА З ВИСТАВИ «ТРИ ВИСОКІ ЖІНКИ» (КИЇВСЬКА МАЙСТЕРНЯ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА «СУЗІР’Я»)

Та все ж таки сенс премій має бути більшим за преміювання. Кілька років поспіль членів журі «Київська пектораль» делегують самі театри і на свій розсуд висувають конкурсні вистави. Те, що кожен патріот вважає доробок свого театру найкращим — нормально. Прикро, коли це переконання не укріплено знанням театральної ситуації хоча б у нашому місті. Сподіваємось, що делеговані члени журі, коментуючи результати премії у своїх колективах, певною мірою цю проблему вирішать.

Практично всі театри, які представили свої роботи для огляду, відзначені в одній чи кількох номінаціях, що свідчить про високий рівень мистецького доробку столичних театрів. Журі з блогерів, думка яких була врахована при підбитті підсумків, своїми преференціями загострила увагу на проблемі сприйняття молодої режисерської генерації. Це доволі численна плеяда талановитих особистостей. Перефразовуючи М. Лютера, вони намагаються вкусити театр у серце. Хтось підносить ореол згубних сумнівів і пристрастей, хтось заражає невлаштованістю серця, хтось, за Б. Шоу, намагається «викопати пласт скорботи аби витягти воду радості». Духовно ціннісний вплив молоді, як завжди, м’яко кажучи, неоднозначно сприймається старшим поколінням та радує, що її талановитість сумнівів не викликає. На доказ цього високий статус дипломанта Національної премії України імені Тараса Шевченка (визнається таким той, хто досяг вирішального етапу конкурсу між двома особами) отримала наймолодша за всі часи існування премії режисер Тамара Трунова... Здається цілком дотичним до нинішніх режисерських поколінь вислів І. Франка: «Треба бути людиною безсердечною, щоб у молодості не стати революціонером. І треба бути людиною нерозсудливою, щоб у старості не стати консерватором».


СЦЕНА З БАЛЕТУ «ВІЙ» (АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР «КИЇВ МОДЕРН-БАЛЕТ») / РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»


ДИПЛОМАНТИ ТЕАТРАЛЬНОЇ ПРЕМІЇ «КИЇВСЬКА ПЕКТОРАЛЬ» -2019

1. «За кращу драматичну виставу»

1 «VERBA» за мотивами драми-фейєрії ЛесіУкраїнки, режисер-постановник Сергій Маслобойщиков (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка);

2 «Сірі бджоли», АндріяКурков, режисер постановник Віталій Малахов (Київський академічний драматичний театр на Подолі);

3 «Токсини», Кштиштоф Бізьо, режисер-постановник Олексій Лісовець (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра).


СЦЕНА З ВИСТАВИ «СІРІ БДЖОЛИ» (ТЕАТР НА ПОДОЛІ)

2. «За кращу музичну виставу»

1 «VIVA LA MAMMA (Нехай живе мама!), або Театральні порядки та безлад», Гаетано Доніцетті, режисер-постановник — Віталій Пальчиков (Київський академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва);

2 «Тіні забутих предків», Михайло Коцюбинський, режисер-постановник Тетяна Матасова (Київський академічний театр українського фольклору «Берегиня»);

3 «Сімейка Аддамсів», Ендрю Ліппа, режисер-постановник Кестутіс Стасіс Якштас (Литва) (Київський національний академічний театр оперети).

3. «За кращу дитячу виставу»

1 «Казка для маленького зайчика» за казками  Сергія Козлова, режисер Оксана Дмітрієва (Київський академічний театр ляльок);

2 «Снігова королева», Ханс Кристиан Андерсен,  режисер-постановник — Давид Петросян  (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка);

3 «Маленька Баба-Яга»за Отфрідом Пройслером, режисери Євген Огородній та Ігор Федірко (Київський академічний театр ляльок).

4. «За кращу камерну виставу (виставу малої сцени)»

1 «Гамлет», Уільям Шекспір, режисери  Ольга Ларіна та Денис Мартинов (Київський академічний театр на Печерську);

2 «Інцидент», Ніколас Байєр, режисер-постановник Наталія Кудрявцева (Київський академічний театр юного глядача на Липках);

3 «Лимерівна», Панас Мирний, режисер-постановник Іван Уривський (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка).

5.  «За кращу режисерську роботу»

1 Іван Уривський, вистава за Панасом Мирним «Лимерівна» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка);

2 Раду Поклітару, балет за мотивами повісті Миколи Гоголя «Вій» (Академічний театр «Київ Модерн-балет»);

3 Кестутіс Стасіс Якштас (Литва), вистава за Ендрю Ліппа «Сімейка Аддамсів» (Київський національний академічний театр оперети).

6.  «За краще виконання чоловічої ролі»

1 Богдан Бенюк — роль Сергійовича у виставі за Андрієм Курковим «Сірі бджоли» (Київський академічний драматичний театр на Подолі);

2 Ілля Мірошніченко — роль Хоми Брута у балеті за мотивами повісті Миколи Гоголя «Вій» (Академічний театр «Київ Модерн-балет»).

3 Роман Халаімов — роль Олександра Тарасовича Аметистова у виставі за Михайлом Булгаковим «Зойчина квартира» (Київський академічний драматичний театр на Подолі).

РОМАН ХАЛАІМОВ У РОЛІ ОЛЕКСАНДРА ТАРАСОВИЧА АМЕТИСТОВА У ВИСТАВІ «ЗОЙЧИНА КВАРТИРА» (ТЕАТР НА ПОДОЛІ)

 

7. «За краще виконання жіночої ролі»

1 Марина Кошкіна — роль Наталі у виставі за Панасом Мирним «Лимерівна» (Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка);

2 Оксана Прасолова — роль МортиціїАддамс у виставі Ендрю Ліппа «Сімейка Аддамсів» (Київський національний академічний театр оперети);

3 Людмила Шпиталева — роль «А» у виставі за мотивами п’єси Едварда Олбі «Три високі жінки» (Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я»).

8. «За краще виконання чоловічої ролі другого плану»

1 Костянтин Костишин — роль Калеві у виставі за п’єсою «Людяна людина» Сіркку Пелтоли»Гарантія 2 роки» (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра);

2 Дмитро Олійник — ролі Батька та Молодого хлопця у виставі за КшиштофомБізьо «Токсини» (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра);

3 Григорій Бакланов — роль Клавдія у виставі за Уільямом Шекспіром «Гамлет» (Київський академічний театр на Печерську).

9.  «За краще виконання жіночої ролі другого плану»

1 Лариса Трояновська — роль Манюшки у виставі за Михайлом Булгаковим «Зойчина квартира» (Київський академічний драматичний театр на Подолі);

2 Оксана Жданова — роль Онуки у виставі за п’єсою «Людяна людина»СірккуПелтоли»Гарантія 2 роки» (Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра);

3 Юлія Першута — роль Гертруди у виставі за Уільямом Шекспіром «Гамлет» (Київський академічний театр на Печерську).

10.  «За кращусценографію»

1 Сергій Маслобойщиков, вистава за мотивами драми-фейєрії Лесі Українки «VERBA» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка);

2 ГінтарасМакаревічус, вистава Ендрю Ліппа «Сімейка Аддамсів»(Київський національний академічний театр оперети);

3 Петро Богомазов, вистава за Панасом Мирним «Лимерівна» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка).

11. «За кращу музичну концепцію вистави»

1 Композитор Олександр Родіну, балет за мотивами повісті Миколи Гоголя «Вій» (Академічний театр «Київ Модерн-балет»);

2 Автор оригінального музичного рішення Олександр Бегма, вистава за мотивами драми-фейєрії Лесі Українки «VERBA» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка);

3 Автори музики Денис Мартинов та Дмитро Срібний, вистава за Уільямом Шекспіром «Гамлет» (Київський академічний театр на Печерську).

12. «За краще пластичне вирішення вистави»

1 Балетмейстер-постановник Дайнюс Бервінгіс, вистава Ендрю Ліппа «Сімейка Аддамсів» (Київський національний академічний театр оперети);

2 Режисер з пластики Віктор Литвинов,вистава за мотивами драми-фейєрії Лесі Українки «VERBA» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка);

3 Лібрето, хореографія, постановка Раду Поклітару, балет за мотивами повісті Миколи Гоголя «Вій» (Академічний театр «Київ Модерн-балет»).

13. «За кращий акторський дебют»

1 Катерина Алєксєєва — роль Жанни д’Арк у виставі «Біла ворона» (Київський національний академічний театр оперети);

2 Артем Пльондер — за низку ролей (студент училища культури Вітя,стиліст/візажист/модель МаркусМодел, оператор/відео-інженер Іван, стриптизер/він же студент Андрюша), у виставі за Татусею Бо і Русланом Горовим «Бери од жизнівсьо»(Київський академічний театр «Золоті Ворота»);

3 Олександр Кірік — роль Івана у виставі за Михайлом Коцюбинським «Тіні забутих предків» (Київський академічний театр українського фольклору «Берегиня»).

14.  «За кращий режисерський дебют»

1 Тетяна Матасова, вистава за Михайлом Коцюбинським «Тіні забутих предків» (Київський академічний театр українського фольклору «Берегиня»);

2 Анна Турло, вистава за мотивами нарисів Ольги Кобилянської та Лесі Українки «Точка зору» (Український малий драматичний театр);

3 Яна Ушпік, вистава за сценарієм фільму «Осіння соната» Інгмара Бергмана» Твоя дочка, Єва» (Мистецько-концертний центр ім. І.Козловського Київського національного академічного театру оперети).

***

Співголови Оргкомітету театральної премії «Київська пектораль» директор Департаменту культури КМДА Діана Попова та Голова КМТВ НСТД України Олексій Кужельний вітають із Міжнародним Днем театру всіх його служителів і прихильників і зичать здоров’я, натхнення, радості творчості! Урочистості обов’язково відбудуться, вшанування буде гучним, спілкування колег — радісним.  Нехай очікування цього буде наповнене ясністю відчуття щасливого майбутнього!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати