Коли важиться доля нації, історія не відрізняє поміж нейтральними боягузів.
В'ячеслав Липинський, український політичний діяч, історик, теоретик українського консерватизму

Трохи холоду в спеку

Балет «Снігова королева» — остання прем’єра 148-го сезону Національної опери України
5 липня, 2016 - 19:23
ХАРИЗМАТИЧНА РОЗБІЙНИЦЯ (КАТЕРИНА ДІДЕНКО)

Під завісу 148-го сезону у столичній афіші з’явилася новинка. Балет «Снігова королева» за мотивами однойменної казки Ганса Крістіана Андерсена поставили хореограф, керівник балетної трупи театру Аніко Рехвіашвілі й диригент Олексій Баклан, які є також авторами музичної концепції (у виставі лунають компіляції з творів Петра Чайковського, Анатолія Лядова, Антона Рубінштейна, Едварда Гріга та Жюля Массне).

Монументальна сценографія Станіслава Петровського занурює глядачів у світ казки (костюми створила Наталія Кучеря). Це історія про силу любові Герди (Тетяна Льозова) і Кая (Микита Сухоруков), яка долає чари Снігової королеви (Анастасія Шевченко) і її злих приспішників тролів, що маскуються в людському вбранні, проходить різні випробування, а у фіналі навіть розтоплює кригу...

— Ми створили оригінальну сучасну хореографію, котра спирається на класичні традиції, — наголосила перед прем’єрою Аніко РЕХВІАШВІЛІ. — Музичне полотно виткане з класичних шлягерів, тому й хореографія створювалася на основі класичного танцю з використанням сучасних форм.

ЦЕ ІСТОРІЯ ПРО СИЛУ ЛЮБОВІ ГЕРДИ (ТЕТЯНА ЛЬОЗОВА) І КАЯ (МИКИТА СУХОРУКОВ), ЯКА ДОЛАЄ ЧАРИ СНІГОВОЇ КОРОЛЕВИ (АНАСТАСІЯ ШЕВЧЕНКО)

Київську «Снігову королеву» можна назвати присвятою Марісу Петіпа, який створив видатні зразки хореографічної спадщини XIX ст. — «Сплячу красуню», «Раймонду», «Лебедине озеро» та інші шедеври (вистава Аніко Рехвіашвілі йде під фльором і алюзіями зі спадщини цього майстра балету). Найбільше глядачам сподобалися дует прем’єрів трупи — Олени Філіп’євої та Олександра Шаповала, які віртуозно зіграли ролі подружжя Ворон, запальний танок лісових розбійників, які були схожі на... піратів Карибського моря, а їхня предводителька Розбійниця (Катерина Діденко) продемонструвала харизму; порадували віртуозністю кожного па Микита Сухоруков, його партнерка Тетяна Льозова — артистизмом, а Анастасія Шевченко — холодною красою. От тільки навіть діти говорили: «Не вірю!», коли Герда майже весь час танцює на сцені в тоненькому платтячку (і коли дома знаходиться серед друзів напередодні Різдва, і коли мандрує по морозу і завірюсі у пошуках зниклого Кая, і коли марить у чарівному саду, і в палаці, до якого її привели Ворони, і коли вступає у двобій зі Сніговою королевою у її льодовому палаці), мабуть, логічно хоча б накинути на плечі героїні якусь хустину. Бо навіть зараз, коли на дворі спека, цей дисонанс ріже око публіці. Втім, незважаючи на деякі сюжетні провисання, вистава вийшла, хай і без хореографічних відкриттів і знахідок, легенькою та візуально симпатичною, і її можна порекомендувати для сімейного культпоходу, а для колективу театру з’явилася постановка, яка розбавить репертуар під час шкільних канікул і Новорічних свят.

Наступний показ відбудеться 7 липня. Головні партії виконуватимуть уже інші солісти Національної опери: Ольга Скрипченко (Снігова королева), Юлія Москаленко (Герда), Ярослав Ткачук (Кай), Райса Бетанкоурт (Розбійниця), Ольга Кіф’як та Ігор Буличов (Ворони) та інші.

Тетяна ПОЛІЩУК, «День», фото Олександра ПУТРОВА
Газета: 
Рубрика: