Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

...Трохи капелюшкового безумства!

Чому варто підтримати ідею «Дня»
25 травня, 10:42
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Зараз найсприятливіші умови для того, щоб наважитись і обрати собі капелюх. Цей аксесуар може створити кардинально новий образ і водночас захистить від сонця і надокучливих поглядів. На українських вулицях капелюшки можна побачити нечасто, інша справа — світські події. Вже багато років екстравагантні капелюхи є обов’язковим атрибутом ведучої «Світського життя» Катерини Осадчої. Цю «фішку» колись придумала продюсерка телешоу Олеся Ногіна.

До речі, головні убори не одне століття залишаються важливою частиною образу у Великобританії. Навіть стеля знаменитого лондонського кеба вища, ніж у інших автомобілів, бо у ХІХ столітті, коли цей вид таксі впроваджувався, джентльмену було не комільфо знімати в автомобілі циліндр. Апогей «капелюшколюбства» у Британії припадає на кінець червня, коли відбувається Royal Ascot — королівський кінський турнір в Аскоті. Паралельно з кінськими перегонами світські левиці змагаються у тому, чий капелюшок найбільше вразить публіку. Помпезні квіткові клумби, літаки, птахи у польоті — цій пишноті позаздрив би божевільний Капелюшник з «Аліси в Країні Чудес». Ну а після кожних змагань в Аскоті видання по всьому світу роблять добірку найдивніших і найпрекрасніших образів. Трохи кумедно, але насамперед — дуже красиво. Головний редактор «Дня» Лариса Івшина нерідко називає Україну «Британією слов’янського світу». То, може, спробуємо додати у життя трохи капелюшкового безумства?


ФОТО РЕЙТЕР

Цієї п’ятниці, 25 травня, ми влаштовуємо традиційне свято «День» весняний». Рекомендованим дрес-кодом є капелюх. Паралельно оголошуємо флешмоб у соцмережах: фотографуйтеся у капелюшку і публікуйте світлину з хештегом #денькапелюшка. Щоб підготуватися до свята, ми поспілкувалися з тими, хто знається на капелюхах, і розвідали, що цікавого у цій темі відбувається Україні.

КРАЩИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЛІНЕР

Що об’єднує Беллу Хадід, Ірину Шейк, Памелу Андерсон, Періс і Нікі Хілтон і Софію Річі? Усі ці моделі, акторки і світські левиці були помічені у капелюшках українського мілінера (так називають дизайнера капелюхів) Руслана Багінського. Його витвори носять і чимало українських зірок: Джамала, Тіна Кароль, звісно, Катя Осадча. За останні кілька років (бренд Ruslan Baginskiy засновано лише у 2014-му) капелюхи Руслана побували на обкладинках друкованих і онлайн-версій Vogue, ELLE, Harper’s Bazaar, L’Officiel, Cosmopolitan.

Прикметно, що, як розповідає онлайн-видання bestin.ua, Руслан є випускником географічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка. Але за отриманою спеціальністю він ніколи не працював, одразу зайнявся капелюхами. Розкрутився український мілінер багато в чому завдяки можливостям Instagram — нерідко про нього дізнаються і роблять замовлення через сторінку @ruslanbaginskiy_hats. «Напевно, ми просто робимо класний продукт, і людей він цікавить», — говорить Руслан про успіх свого бренду bestin.ua.

«ЛЮДИНА, ЯКА НОСИТЬ КАПЕЛЮХ, ЯК ПРАВИЛО, НЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ЧУЖОЇ ДУМКИ»

Світлана Пацалюк, директорка та співвласниця дизайн-студії «Шапельє» (назва перекладається з французької як «капелюшник»), разом із партнерами виготовляє капелюхи з 2005 року. «За цей час мали можливість спостерігати певний ренесанс капелюшків, — розповідає пані Світлана «Дню». — Думаю, відомі дизайнери звернулися до них, щоб досягти максимально виразної образності. Не секрет, що останні п’ять-вісім років мода рухається від деталізації до цілісного сприйняття, тож дизайнери одягу тепер не просто моделюють одяг, а підбирають взуття, макіяж і аксесуари. А капелюх — це найпростіша і найчіткіша деталь, яка створює образ. Звичайно, він все ще «не для всіх», але цікавість до нього серед різних верств суспільства виросла в рази. Долаючи страх виділитись, усе більше людей купують, і головне — носять капелюхи».

Світлана визнає: щоб надягти капелюх вперше, треба бути морально готовим до цього. «Я п’ять років працювала безпосередньо у салоні й сотні разів бачила, як люди  не сприймають себе у капелюсі. Справа тут зовсім не в тому, що їм не личить. Просто капелюх — це ніби корона, і носити його потрібно відповідно. Не всі українці готові надягти корону», — каже директорка дизайн-студії «Шапельє».

Раніше серед клієнтів «Шапельє» була виключно богема — архітектори, музиканти, дизайнери, театрали. «З ними було цікаво працювати, але ніщо не можна порівняти з радістю бачити свої речі на вулиці, на звичайних незнайомих перехожих. Зараз ситуація змінюється, думаю, що змінюється і світогляд, — розмірковує пані Світлана. — Людина, яка носить капелюх, як правило, не залежить від чужої думки, можливо, трошки самовпевнена чи навіть самозакохана, частіше з хорошою освітою, з художнім баченням і відчуттям прекрасного. Такі люди спочатку «дозрівають», а потім одягають капелюх, але буває і навпаки. Адже не можна забувати і про утилітарні властивості капелюха. Дуже часто перший капелюх купують в холод чи в сильну спеку, а потім ще один і ще...»


ФОТО РЕЙТЕР

«Мабуть, світ з-під широких полів капелюха виглядає інакше, і людям подобається це відчуття, — додає Світлана Пацалюк. — Багато хто починає свою «капелюшну кар’єру», наслідуючи тенденції моди. Наприклад, капелюх, що наробив багато шуму в модному просторі — канотьє, — залишається популярним уже четвертий рік. Багато хто купив його, щоб бути в тренді, а потім спробував щось інше — більш зручне, практичне, те, що личить більше. Тут головне — спробувати один чи два рази, і якщо ви не злякаєтеся зайвої уваги, то матимете шанс подивитися на себе по-новому. Я теж не народилася з любов’ю до капелюхів, але тепер не уявляю своє життя без них. Без капелюха мені жарко, чи холодно, чи просто самотньо».

ВІНТАЖ І АВТЕНТИКА

Хтось обирає не просто новенький модний капелюшок, а річ з історією, дещо вінтажне. «Сучасні капелюхи так чи інакше зводяться до повторення того, що вже колись було. Можна сказати, фантазія дизайнерів себе вичерпала, і всі вони повертаються до старих, перевірених часом, моделей і матеріалів, — вважає Ніка Федорінчик, власниця Nika Chick Vintage Corner, співвласниця крамниці «Вінтаж Екіпаж». — Безумовно, ми за вінтаж і автентику. Жоден сучасний стилізований капелюх не може бути кращим за оригінальну модель, бо власне вінтажний капелюх і є прототипом новоствореного».

Ніка згодна зі словами бурлеск-діви Діти фон Тіз: «Ви маєте бути сміливі, щоб носити капелюшок. Якщо ви його носите, ви ніби говорите: я в собі впевнена, і я не заперечую, щоб люди на мене дивилися». «Капелюх — це елемент стилю, додаткова родзинка, яка допоможе завершити образ і натякає, що це не просто аксесуар для захисту від сонця, а певний меседж, який ви транслюєте, — продовжує Ніка Федорінчик. — Мода ХХ століття настільки видозмінилася і демократизувалася, що кожен може одягатися як завгодно, дотримуючись норм етикету. Втім, етикет давно перестав бути строгим. А от капелюшок — це ознака вишуканого суспільства і, відповідно, вишуканого стилю. Має ж бути у світі щось стабільне і незмінне».

Продовження теми: Iсторія в капелюшках

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати