Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Дзеркальна» авіація

Експерт: «Якщо Росія заборонить українським авіакомпаніям літати над своєю територією, то втратить значно більше»
29 вересня, 11:06
ФОТО REUTERS

Мінтранс РФ хоче вжити санкцій у відповідь на рішення України заборонити двом російським компаніям польоти над нашою територією. Про це повідомила прес-секретар російського прем’єра Дмитра Медведєва Наталія Тімакова. Раніше російський міністр транспорту Максим Соколов заявив, що влада РФ вживатиме дзеркальні заходи, якщо Київ закриє повітряний простір для російських компаній. Нагадаємо, що 25 вересня Кабінет Міністрів України ухвалив рішення згідно з розпорядженням РНБО від 2 вересня, введеного в дію 16 вересня.

Заборона торкнулася двох найбільших російських авіакомпаній — «Аерофлот» і «Трансаеро». Вони не зможуть літати до України з 25 жовтня 2015 року. Також Кабмін заборонив російським авіакомпаніям транзит через територію України з товарами військового й подвійного призначення.

Хто програє від «дзеркальної» авіації? І чи позначаться санкції на вартості квитків для пасажирів? Про це «День» запитав колишнього міністра інфраструктури Йосипа ВІНСЬКОГО:

— Ці дві компанії, які потрапили під санкції, — найбільші перевізники на українському авіаринку. Втрати буту значні, в першу чергу в аеропортах «Бориспіль» і «Жуляни». Але вони не будуть критичні, тобто не 30 чи 50%. Я вважаю, що рішення про застосування авіаційних санкцій українською владою, безумовно, політичного характеру, але на даний момент воно виправдане. Звісно, від цього втратимо, але ще більше втрат зазнає Росія. Адже російські літаки більше літали до України. Чи постраждають пасажири? Україна не закривала авіаційний простір для російських літаків, а лише ввела санкції для окремих компаній. Це означає, що їхнє місце можуть посісти дві інші компанії, можливо, й із інших країн. Це не означає подорожчання квитка. Адже не виключено, що на місце російських авіакомпаній зайдуть лоукости, наприклад, той же Wizz Air. В даному випадку Україна має перевагу: ідемо до договору про «відкрите небо», тому в нас буде можливості заходу будь-якої компанії. Нічого архікритичного не станеться. Втративши контроль над Донецьким і Луганським аеропортами і перельотами над Чорним морем, наша країна зазнала значно більших втрат, ніж Росія. Тому в даному випадку переважання політики щодо авіаційних санкцій виправдано, бо Росія проводить гібридну війну проти нас.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати