Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Черкаси: післясмак виборчих перегонів...

Чи дійсно влада, незважаючи на публічні перепалки із міським головою Анатолієм Бондаренком, відпустила регіон у «вільне плавання»?
16 грудня, 18:54

Результати місцевих виборів стали яскравим показником електоральної підтримки президента Зеленського та партії «Слуга народу» після минулорічного тріумфу. Як свідчать підрахунки, по Україні понад шість тисяч мандатів місцевих рад отримала провладна партія, втім у жодному великому місті не взяла монобільшість. Це стосується і Черкащини. Проте є і певні особливості. В більшості регіонів результати виборів дозволили пропрезидентській партії брати участь у формуванні владних конструкцій. На Черкащині ж, незважаючи на більш-менш пристойний результат, «Слуга народу» поки що не відстояла своїх позицій. Місцеві політексперти констатують повне невтручання представництва державної влади — облдержадміністрації у виборчий процес, тобто «перетягування» голосів чи то «договорняків», «підкилимного» розподілу посад, кажуть, не було. Все суто в демократичний та законний спосіб.

«ГОЛОВА ЧЕРКАСЬКОЇ ОДА ОДИН ІЗ НЕБАГАТЬОХ КЕРІВНИКІВ ОДА, ЯКИЙ НЕ ВТРУЧАВСЯ У МІСЦЕВІ ВИБОРИ ТА ПІСЛЯВИБОРЧІ РОЗКЛАДИ»

Максим МИХЛИК, голова черкаського осередку Комітету виборців України:

— Можу сказати, що нинішній голова Черкаської ОДА Сергій Сергійчук — один із небагатьох очільників ОДА, який не втручався у місцеві вибори та післявиборчі розклади. Навіть, можна сказати, що він від цього процесу свідомо відмежувався. На відміну від попередніх глав ОДА. Щодо його ефективності як керівника облдержадміністрації, важко сказати. Немає скандалів, «зашкварів», йде робота, і це добре. Щодо позицій провладної партії на Черкащині, то не може не впливати на місцеву політику та місцеві рішення партія, у якої в руках центральна влада.

«У «СЛУГ» — ДУЖЕ БАГАТО ВЕКТОРІВ ВПЛИВУ АБО ТИХ НАПРАВЛЕНЬ, ЯКІ МІЖ СОБОЮ НЕ УЗГОДЖЕНІ»

Олександр РАДУЦЬКИЙ, депутат Черкаської обласної ради від «Європейської солідарності»:

— Кожна влада має бути сильною, конструктивною, причому в ухваленні основних рішень провідну роль має відігравати лідер. Те, що я зараз спостерігаю у «Слуг» — дуже багато векторів впливу або тих направлень, які між собою не узгоджені. Але при цьому — кожен вважає себе за остаточну точку відліку. Поки у них не буде єдиної руки, вони не зможуть конструктивно впливати на рішення у будь-яких напрямках. Чи це економіка, чи це адміністративні рішення, чи це політичні рішення.

На Черкащині нинішній очільник ОДА Сергій Сергійчук працює лише 100 днів на посаді. І, можливо, цього часу замало, щоб робити висновки. В першому півріччі наступного року має бути затверджений обласний бюджет і приблизно 700 млн грн мають спрямувати на ремонт доріг по Черкаській області. Відповідно 35% буде розподіляти Кабмін, а 65% розподілятиме облдержадміністрація та очільник області. Саме це і стане показником ефективності, який я зможу оцінити.

Якщо ж говорити про «Слуг народу» і чи зайшли вони у владу Черкащини, то на сесії Черкаської міської ради депутати підтримали обрання заступницею міського голови представницю від фракції провладної партії Анастасію Чубіну. Що стосується області — то це питання ще вирішується.

«ВО «ЧЕРКАЩАНИ», «БАТЬКІВЩИНА», «ЄВРОСОЛІДАРНІСТЬ» МАЮТЬ СИЛЬНІШІ ПАРТІЙНІ СТРУКТУРИ НА МІСЦЯХ, НІЖ ОСЕРЕДОК «СЛУГИ»

Сергій ПАСIЧНИК, керівник ГО «Академія стратегічних досліджень»:

— Якщо ми йдемо до Європи і намагаємося дотримуватися демократичних принципів, то результат не повинен залежати від провладних інституцій, голови облдержадміністрації. Задача адміністрації організувати та посприяти в межах закону нормальному проведенню виборів. Якщо раніше дехто бачив, що задача адміністрації «натягнути» голоси провладної партії, то станом на сьогодні обласна влада не «гралась» у ці ігри і дозволила виявити свою спроможність саме партійним осередкам. Як на мене, це дуже добре. Тобто, з одного боку, це можна назвати слабкістю влади, що вона не втручається у ці процеси, але з іншого — це правильно, коли виконавча влада займається питаннями виконавчої влади.

Яскравий приклад використання адмінресурсу ми бачили за часів губернаторства Сергія Тулуба при президенті Януковичу. По-перше, Тулуб був один з небагатьох вхожий напряму до президента. По-друге, він був один з небагатьох менеджерів загальнонаціонального рівня і бачив всі ці речі в іншому масштабі держави, бо був керівником підприємств загальноукраїнського формату. Звичайно, можна пригадати масові «загони» в Партію регіонів, коли людей ледве не під олівець записували до прихильників. Інше питання, що такі підходи не завжди допомагали ці голоси отримувати.

Якщо говорити про позицію провладної партії, то, звичайно, є проблема. Наприклад ВО «Черкащани», та сама «Батьківщина» і навіть ЄС, попри те, що вони досить недавно почали розбудовуватись, мають сильнішу партійну структуру на місцях, ніж осередок провладної партії. Відсутність кадрів на місцях досить сильно впливає на «Слуг». В цілому ж, вони отримали непоганий результат і від області, і від міста. Інше питання, що він би міг бути набагато кращий, вагоміший.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати