Історія – наука про людей у часі, наука, в якій безперервно треба пов’язувати вивчення мертвих з вивченням живих.
Марк Блок, французький історик

Авіакатастрофа в Ірані

Літак МАУ Boeing 737 розбився поблизу іранської столиці незабаром після зльоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані
8 січня, 2020 - 13:33
ФОТО REUTERS

Україна вимагатиме від Ірану додаткових компенсацій родичам загиблих, - Зеленський

Президент Володимир Зеленський зустрівся з родичами українських громадян, які загинули внаслідок катастрофи літака компанії «Міжнародні авіалінії України» в Ісламській Республіці Іран.

Глава держави повідомив, що в Ірані наразі перебувають 10 українських фахівців, які працюють над ідентифікацією та поверненням тіл загиблих в Україну, передає прес-служба Офісу Президента на офіційному сайті

«Наразі декілька наших громадян ідентифіковано», – сказав Володимир Зеленський.

Глава держави проінформував, що поставив завдання повернути тіла загиблих в Україну якнайшвидше.

«Ми сподіваємося, що це має відбутися саме 19 січня. Можливо, буде плюс-мінус два дні. Але ми поставили таке завдання і перед нашими, і перед іранськими фахівцями», – зазначив Президент.

Глава держави наголосив, що цього тижня кожна родина загиблих українців отримає компенсації від держави у розмірі 200 тис. грн. Крім того, Україна вимагатиме від Ірану виплат додаткових компенсацій.

Також Президент пообіцяв надати необхідну допомогу, пов’язану з похованням загиблих.


Троє іранських журналістів звільнилися через замовчування інформації про збиття літака МАУ

Троє журналістів іранської державної телерадіокомпанії IRIB заявили про те, що звільнилися з роботи через приховування владою інформації, зокрема про збиття українського літака 8 січня.

Про це повідомляє The Guardian.

Зокрема, йдеться про телеведучу Геларе Джабарі та ще двох працівників компанії – Захру Хатамі та Сабу Рада.

«Мені було дуже важко повірити в те, що наші люди були вбиті. Вибачте, що я дізналася про це так пізно. І вибачте мені за те, що 13 років я вам брехала», – написала Джабарі у своєму Instagram-профілі. Через деякий час відповідна публікація на її сторінці була вже недоступна.

Захра Хатамі пішла з роботи і заявила, що ніколи більше не повернеться. Її підтримав колега Саба Рад.

«Після 21 року роботи на радіо і телебаченні я не можу продовжувати працювати у ЗМІ. Я не можу», – сказав Рад.


Кабмін виділив допомогу сім'ям українців, які загинули в авіакатастрофі в Ірані

Кабінет міністрів України виділив грошову допомогу сім'ям загиблих в авіакатастрофі в Ірані.

Про це у Telegram повідомив прем'єр-міністр Олексій Гончарук.

За його словами, уряд протягом тижня виплатить сім'ям загиблих громадян України по 200 тисяч гривень допомоги. Матеріальна допомога з резервного фонду буде надана до отримання всіх страхових виплат.

Крім того, Камбін проконтролює страхові виплати відповідно до Монреальської конвенції, згідно з якою за кожного загиблого передбачена виплата приблизно 180 тисяч доларів.

"Також Україна наполягає на компенсації від уряду Ірану через дипломатичні канали та міжнародні органи юрисдикції", - зазначив Гончарук.


Україна звернулася до Ірану із запитом передати чорні скриньки літака МАУ

Президент Володимир Зеленський зустрівся з родичами українських громадян, які загинули внаслідок катастрофи літака компанії «Міжнародні авіалінії України» в Ісламській Республіці Іран.

Глава держави повідомив, що в Ірані наразі перебувають 10 українських фахівців, які працюють над ідентифікацією та поверненням тіл загиблих в Україну, передає прес-служба Офісу Президента на офіційному сайті

«Наразі декілька наших громадян ідентифіковано», – сказав Володимир Зеленський.

Глава держави проінформував, що поставив завдання повернути тіла загиблих в Україну якнайшвидше.

«Ми сподіваємося, що це має відбутися саме 19 січня. Можливо, буде плюс-мінус два дні. Але ми поставили таке завдання і перед нашими, і перед іранськими фахівцями», – зазначив Президент.

Глава держави наголосив, що цього тижня кожна родина загиблих українців отримає компенсації від держави у розмірі 200 тис. грн. Крім того, Україна вимагатиме від Ірану виплат додаткових компенсацій.

Також Президент пообіцяв надати необхідну допомогу, пов’язану з похованням загиблих.


У катастрофі літака МАУ винен той, хто не закрив повітряний простір над Іраном, - президент МАУ

Президент "Міжнародних авіаліній України" Євген Дихне висловив думку, що в катастрофі українського літака поблизу Тегерана винні ті, хто стежить за безпекою польотів над Іраном.

Про це він заявив в інтерв'ю виданню LB.ua

"Закінчує роботу технічна комісія в Ірані, але не закінчує роботу кримінальна комісія. Тобто після того, як технічна комісія отримує результат своїх досліджень, вони стають базою для кримінального розгляду. І в підсумку саме кримінального з'ясування обставин буде зрозуміло, хто в чому винен. Якщо ви хочете знати мою думку, винен той, хто не закрив простір над країною. Мене не дуже хвилює, натиснула людина кнопку чи це система активувалася сама", - зазначив Дихне.

За його словами, в ситуації ескалації напруженості між Тегераном і Вашингтоном влада Ірану мала подбати про безпеку не лише українського борту, але й усього свого повітряного простору.

"Або закрити його, якщо вони не готові нести відповідальність за безпеку, як це передбачено міжнародними вимогами. А вони порушили свої міжнародні угоди. Не виконали головну функцію - не гарантували безпеку", - додав президент МАУ.


У Франції не підтвердили, що їм передадуть на розшифровку "чорні скриньки" збитого літака МАУ

Іран наразі не звертався до Франції щодо передавання і розшифрування бортових самописців зі збитого ракетою літака МАУ.

Про це у Twitter повідомило Бюро дослідження і аналізу безпеки цивільної авіації Франції.

Зазначається, що нині тривають дискусії між усіма сторонами. "На даний момент не було запропоновано виконати розшифровку даних з чорних скриньок", - йдеться в повідомленні.


Іран відправить "чорні скриньки" зі збитого літака МАУ у Францію

Іран вирішив відправити "чорні скриньки" зі збитого українського літака "МАУ" на експертизу до Франції

Про це повідомив офіційний представник Верховного суду Ірану Голям Хосейн Ісмаїлі, повідомляє IRNA.

"Прийнято рішення відправити "чорні ящики" до Франції, щоб прояснити всі питання", - заявив він.

Крім того, французьке Бюро розслідування та аналізу безпеки цивільної авіації підтвердило участь у технічній роботі з розшифровки бортових самописців.


Українські рятувальники повернулися з Ірану

Українські рятувальники повернулися з Ірану, де вони працювали на місці катастрофи літака «Міжнародних авіаліній України».

Про це повідомляє Державна служба з надзвичайних ситуацій.

Секретар Ради національної безпеки і оборони Олексій Данілов раніше повідомив, що з Ірану також повернулася частина української експертної групи, що працювала на місці падіння літака.


В Ірані заявили про арешт "деяких людей" за їх роль в катастрофі літака МАУ

У вівторок, 14 січня представник судової системи Ірану Голамхоссейн Есмаїлі заявив, що "деякі люди" були заарештовані за роль у катастрофі українського літака під Тегераном.

Про це повідомляє Reuters.

За його словами, судовий орган Ірану заарештував "деяких людей" за їх роль у катастрофі українського літака, який, за словами іранської влади, був випадково збитий іранською ракетою.

Він не дав подальших подробиць.

Раніше повідомлялося, що українські рятувальники, які перебували в Ірані у зв'язку з авіакатастрофою, повернулися додому. При цьому секретар Ради національної безпеки та оборони Олексій Данилов 13 січня повідомив, що представники слідства і фахівці з питань ідентифікації тіл ще залишаються в Ірані.


Україна розглядає скликання Ради безпеки ООН щодо збитого літака МАУ

Україна розглядає можливість скликання Ради безпеки Організації Об'єднаних Націй (ООН) щодо збиття літака "Міжнародних авіаліній України" в Ірані.

Про це заявив секретар Ради національної безпеки і оборони (РНБО) України Олексій Данілов в інтерв'ю "Цензор.Нет".

За його словами, для цього необхідно визначити чи була атака на український літак навмисною чи випадковою.

"Від цієї оцінки залежить напрямок наших дій. У кожного дипломатичного процесу повинна бути своя логіка і послідовність", - заявив Данілов.


Уряд Ірану вибачився за заперечення збиття літака МАУ

В уряді Ірану запевняють, що у перший час після катастрофи українського пасажирського літака не мали інформації про те, що він був збитий іранською системою ППО.

Про це заявив речник уряду Алі Рабії у відповідь на звинувачення у тому, що уряд брехав про причини аварії українського авіалайнера, повідомляє IRNA.

"Насправді, уряд сам був залучений до поширення некоректної інформації (щодо причин авіатастрофи - ред.)", — заявив Рабії.

За його словами, перші заяви, у яких Тегеран заперечував, що літак був збитий, стали наслідком непоінформованості. Адже у перший час після катастрофи рейсу PS752 "відповідні уповноважені посадовці" запевнили президента Ірану Хасана Рухані та його адміністрацію, що ніхто не збивав український літак.

Рабії вибачився за офіційні заяви, у яких заперечувався факт збиття літака.


Конкретної дати передачі чорних скриньок збитого літака МАУ поки немає, - Пристайко

Конкретної дати, коли Іран передасть чорні скриньки зі збитого 8 січня літака МАУ, поки немає.

Про це заявив міністр закордонних справ Вадим Пристайко, передає Reuters.

Він зазначив, що Іран взяв на себе зобов'язання передати Україні чорні ящики.

"Чого у нас немає, то це конкретної дати, коли це станеться. Ми наполягаємо на негайній передачі чорних скриньок", - підкреслив Пристайко.

Пристайко заявив, що хоче, щоб українські фахівці провели повне розслідування записів на чорних ящиках.

За його словами, всі учасники мають бути притягнуті до відповідальності.

"Ми не хочемо, щоб це був хтось, на кшталт солдата дуже низького рівня. Щоб вказали на нього і сказали, що це хлопець, який натиснув кнопку... Це відповідальність іранського уряду", - підкреслив Пристайко.


Україна очікує на приліт представника слідчої групи Ірану, - Данілов

Секретар Ради національної безпеки і оборони України Олексій Данілов, під час зустрічі з Тимчасово повіреною у справах США в Україні Крістіною Квін, повідомив, що нині українська сторона очікує на приліт представника слідчої групи Ірану.

Про це йдеться на сайті РНБО.

Також Секретар РНБО України зазначив, що частина експертної групи, зокрема рятувальники, які з першого дня працювали на місці трагедії, повертаються до України. «Основна частина експертів залишається в Тегерані», - додав він.

Під час зустрічі сторони обговорили актуальний стан розслідування катастрофи літака Boeing 737 рейсу PS 752 «Міжнародних авіаліній України» в Ірані.

Тимчасово повірена у справах США в Україні К. Квін висловила щирі співчуття від Посольства США з приводу цієї жахливої трагедії. Також вона запевнила у готовності американської сторони надавати усю необхідну допомогу та інформацію у ході розслідування.


У Лондоні зустрінуться глави МЗС п'яти країн, громадяни яких загинули в катастрофі МАУ

Через два дні в Лондоні (Велика Британія) відбудеться зустріч міністрів закордонних справ п'яти країн, громадяни яких загинули катастрофі літака "Міжнародних авіаліній України" в Ірані 8 січня.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на CNN.

Видання цитує главу МЗС України Вадима Пристайко, який повідомив, що на зустрічі міністри будуть домовлятися, як країни будуть діяти для притягнення винних до відповідальності.

"Ми домовимося, як наші країни будуть діяти окремо, так і спільно, які кроки були зроблені для притягнення винних до відповідальності і як ми можемо допомогти постраждалим сім'ям", - сказав він.

Як відомо, в авіакатастрофі загинули громадяни України, Великої Британії, Швеції, Канади і Німеччини, Ірану та Афганістану.


СБУ розслідує справу у зв'язку з катастрофою Boeing за трьома статтями КК

Головне слідче управління Служби безпеки України за дорученням Офісу генерального прокурора розпочало досудове розслідування у зв'язку катастрофою лайнера Boeing 737 "Міжнародних авіаліній України" за трьома статтями Кримінального кодексу України, повідомили в СБУ.

"СБУ за дорученням Офісу генпрокурора розпочало розслідування обставин авіакатастрофи Boeing за ч. 3 ст. 276 (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту), ч. 2 ст. 115 (умисне вбивство) і ст. 194 (умисне знищення або пошкодження майна) Кримінального кодексу України", - повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".

У СБУ зазначили, що на цьому етапі розслідування триває збір інформації.

Раніше Офіс генпрокурора перекваліфікував кримінальне провадження у зв'язку з авіакатастрофою з урахуванням даних, отриманих у результаті співпраці з міжнародними партнерами, українських експертів, а також визнання Іраном факту ракетного удару по українському літаку.

Пасажирський авіалайнер Boeing 737-800, який мав виконати рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ, розбився в районі міжнародного аеропорту імені імама Хомейні в Тегерані відразу після зльоту вранці 8 січня. На борту перебували 167 пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Всі вони загинули. Серед загиблих - 11 громадян України (зокрема дев’ятеро членів екіпажу), 82 громадянина Ірану, 63 - Канади, десять - Швеції, чотири - Афганістану, по три - ФРН і Великої Британії.

Минулої суботи іранська влада визнала, що Boeing випадково збили іранські військові.

Пізніше командувач аерокосмічними силами Корпусу Вартових Ісламської революції (КВІР) Амір Алі Хаджізаде заявив, що бере на себе всю відповідальність за аварію українського літака.

Фото: AP


Група з розслідування катастрофи в Ірані збереться до 14 січня, – очільник МЗС Канади

Група швидкого реагування на місці (Standing Rapid Deployment Team, SRDT) збереться в Ірані у повному складі до 14 січня.

Про це повідомив міністр закордонних справ Канади Франсуа-Філіп Шампань у Twitter.

"Вчора передова група SRDT у складі трьох членів, які вже отримали іранські візи, вирушила до Тегерана, щоб створити командний пункт для уряду Канади… Станом на цей ранок візи були видані шести іншим членам групи, які в даний час знаходяться в Анкарі, а також двом експертам з Ради з безпеки на транспорті. Завтра вони вирушать до Ірану... Останній член SRDT прибуде до Анкари завтра, і ми очікуємо, що його віза буде швидко надана… Група швидкого реагування на місці повністю збереться для своєї найважливішої роботи до 14 січня", - написав міністр.

Як відомо, вранці 8 січня після зльоту з тегеранського аеропорту ім. Імама Хомейні зазнав аварії літак "Міжнародних авіаліній України". На його борту знаходилися 176 осіб, всі вони загинули. Серед них 11 українців — двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Пасажирами авіалайнера також були громадяни Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, ФРН і Великої Британії.

Спочатку іранська сторона стверджувала, що аварія сталася через технічні проблеми літака. Однак вранці 11 січня Іран заявив, що український пасажирський літак був випадково збитий іранськими військовими. Авіалайнер вилетів з аеропорту і, коли наблизився до засекреченої військової бази, його сприйняли як ворожий об'єкт.

Відповідальність за катастрофу літака МАУ взяла на себе іранська військово-політична формація "Корпус вартових ісламської революції".


Швеція спрямує в Іран групу спеціалістів для допомоги родичам загиблих у катастрофі МАУ

Міністерство закордонних справ Швеції направить до Ірану групу спеціалістів для надання консульської допомоги родичам загиблих в авіакатастрофі літака "Міжнародних авіаліній України".

Про це заявила глава МЗС Швеції Анне Лінде, повідомляє Європейська правда з посиланням на Sveriges Radio.

Зазначається, що групу шведських спеціалістів відправляють в Іран, оскільки в авіакатастрофі загинуло так багато людей, пов'язаних зі Швецією.

"Завдання полягає в основному у вирішенні консульських питань, таких як сімейні контакти та співпраця з іранською владою. Ми співпрацюємо з іншими міністерствами і відомствами з приводу того, як повинен виглядати остаточний склад цієї групи", - сказала міністр.

Наразі іноземним співробітникам важливо отримати візу в Іран, оскільки у деяких інших країн з візами виникли проблеми.

Водночас Анне Лінде сподівається, що група скоро прибуде в Іран.


Авіакатастрофа літака МАУ: Іран обговорить розмір компенсацій з Україною

Розмір компенсацій сім'ям жертв авіакатастрофи пасажирського літака "Міжнародних авіаліній України" буде залежати від досягнутих домовленостей між Іраном і Україною.

Про це повідомив глава відділу розслідування подій організації цивільної авіації Ірану Хасан Резайефар, передає IRNA.

За його словами, літак був застрахований українською страховою компанією, проте розмір компенсацій буде визначатися домовленостями між Тегераном і Києвом.

"Оскільки крах українського літака не є рядовим випадком, виплата компенсацій залежить від домовленостей Ірану і України", - заявив Резайефар.

Також він зазначив, що збиток, який був нанесений місцевим будівлям і зеленим насадженням, буде відшкодовано українською страховою компанією.


Чорні ящики збитого в Ірані літака МАУ розшифрують в Україні

Робота з розшифровки бортових самописців збитого в Ірані Boeing МАУ буде проводитися в Україні.

Про це свідчить повідомлення у Twitter французького Бюро з розслідування і аналізу безпеки цивільної авіації.

Бюро підтвердило свою участь у техроботі по розшифровці чорних ящиків.

"Наше бюро підтверджує участь у технічній роботі з розшифровки чорних ящиків... Ця робота буде зроблена в Україні", - зазначено в повідомленні.


Тіла загиблих українців мають повернути з Ірану вже наступного тижня, – Президент

Тіла загиблих в авіакатастрофі літака МАУ в Тегерані мають бути повернуті в Україну до 19 січня, продовження розслідування трагедії повинно відбуватися без будь-яких затримок і перепон.

Про це заявив Президент України Володимир Зеленський у телефонній розмові з президентом Ісламської Республіки Іран Хасаном Рухані, яка відбулася з ініціативи іранської сторони, повідомляє пресслужба глави Української держави.

"Для нас надзвичайно важливо, щоб уже наступного тижня – до 19 січня – тіла загиблих повернули в Україну, щоб їхні рідні могли з ними попрощатися", – підкреслив Зеленський.

Президент України також наголосив, що екіпаж збитого літака діяв у суворій відповідності до міжнародних льотних правил та інструкцій.

"Визнання "ракетної версії" як причини катастрофи відкрило шлях для продовження її розслідування без будь-яких затримок і перепон. Очікую на подальшу конструктивну взаємодію з Іраном відповідно до норм міжнародного права", – додав глава Української держави.

У свою чергу, за даними ОП, Рухані висловив співчуття українському народу та родинам загиблих унаслідок збиття літака рейсу PS752 "Міжнародних авіаліній України". Він попросив вибачення від іранської сторони за трагедію, яка забрала 176 людських життів.

Зазначається, що очільник Ірану повністю визнає, що трагедія сталася через помилкові дії військових цієї держави.

Офіційний Тегеран також запевнив, що всі причетні до авіакатастрофи будуть притягнуті до відповідальності, а українській експертній групі буде надана вся необхідна підтримка для подальшої ефективної співпраці у юридичній і технічній площинах.

Крім того, Рухані запевнив, що вже сьогодні вночі дасть відповідні доручення, щоб репатріація тіл загиблих українців відбулася якомога швидше.


Євросоюз чекає від Ірану прозорого розслідування збиття літака МАУ

ЄС узяв до уваги заяву влади Ірану, який визнав відповідальність за збиття українського літака поблизу Тегерана та висловив сподівання, що країна продовжить повноцінно співпрацювати в питаннях повного та прозорого розслідування обставин трагедії.

Про це йдеться у заяві речника ЄС, яка була у суботу оприлюднена на сайті Європейської служби зовнішніх дій.

"Європейський Союз узяв до уваги заяву іранської влади щодо визнання відповідальності за катастрофу літака Міжнародних авіаліній України PS 752 8 січня. Ми сумуємо з приводу цієї трагедії, що спричинила загибель такої великої кількості людей з різних країн, і від усього серця висловлюємо глибокі співчуття їхнім родинам та близьким", - йдеться у заяві.

"З огляду на зобов’язання, взяті президентом Роухані (Rouhani), ЄС очікує, що Іран продовжуватиме співпрацювати повною мірою та здійснить глибоке та прозоре розслідування, яке відповідатиме міжнародним стандартам, щодо того, як сталася ця трагедія. Належні заходи мають бути вжиті, щоб подібні жахливі інциденти ніколи не повторювалися знову", - наголосив речник Євросоюзу.


Офіс генпрокурора України змінив кваліфікацію авіакатастрофи МАУ

Офіс генерального прокурора Україні змінив кваліфікацію злочину щодо якого розслідується загибель людей внаслідок авіакатастрофи літака рейсу PS752 в Ірані.

Про це повідомляє пресслужба Офісу.

Як зазначається в повідомлені, наразі слідство продовжуватиметься за статтями Кримінального кодексу, які передбачають відповідальність за умисне вбивство двох і більше людей та знищення літака. Здійснення досудового розслідування доручено Головному слідчому управлінню СБУ.

За інформацією Офісу генпрокурора, кваліфікацію змінено за результатами опрацювання даних, отриманих в результаті співпраці з міжнародними партнерами, а також від українських правоохоронців та експертів з місця трагедії та враховуючи визнання Іраном збиття літака авіакомпанії "МАУ" військовими цієї країни.


Заява Ірану вимагає документального підтвердження, - МАУ

Визнання іранської влади про те, що це військові їх країни помилково збили літак "МАУ", ще вимагає документального підтвердження. Саме тому деякі деталі, зокрема про пасажирів, що не прибули на борт, не розголошуються.

Про це заявив на брифінгу президент авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" Євген Дихне, повідомляє Укрінформ.

"Інформацію про людей, які не прибули на борт, ми не можемо зараз розголошувати, тому що вона знаходиться сьогодні в певних правових діях правоохоронних органів, які перевіряють можливість (теракту - ред.). Тому, що Іран сьогодні повідомив, ми ще не маємо документального підтвердження. Версія можливого терористичного акту продовжує ще відпрацьовуватися правоохоронними органами. І ми з ними зустрічаємося, даємо відповідну інформацію, свідчення, що як відбувалося, які пасажири коли звідки летіли, коли вони прилетіли - з нами чи не з нами - в Тегеран, чому вони не з'явилися на борт. Всю інформацію, яка у нас є, ми віддали правоохоронним органам ", - сказав Дихне.

Він зазначив, що саме тому "МАУ" не має права на даний момент давати подібні коментарі.

"Якщо ця версія буде прийнята правоохоронними органами як неспроможна, напевно ця інформація буде доступна", - запевнив президент авіакомпанії.

Дихне також пояснив ситуацію, пов'язану з затримкою рейсу.

"Це була дуже проста штатна ситуація по затримці. На цьому рейсі була дуже велика кількість багажу і ручної поклажі. Відповідно командир корабля, визначивши злітну масу літака, побачивши невідповідність, прийняв рішення і дав команду розвантажити певну кількість багажу з багажника. З цим була пов'язана затримка рейсу ", - сказав Дихне.


МАУ перебуває в юридичному процесі врегулювання наслідків катастрофи Ірані

Компанія "Міжнародні авіалінії України" зараз перебуває в юридичному процесі врегулювання наслідків катастрофи літака в Ірані, що не дозволяє коментувати питання можливих компенсацій і страхових виплат.

Про це заявив президент МАУ Євген Дихне на брифінгу 11 січня, повідомляє Укрінформ.

"Ми як компанія зараз перебуваємо у вимушеному юридичному процесі, пов'язаному з врегулюванням наслідків цієї трагедії, тому, на жаль, я не можу давати коментарі, пов'язані з очікуваннями щодо компенсацій, щодо страхових виплат пасажирам", - сказав Дихне.

Він додав, що в зв'язку з тим, що на борту збитого літака були пасажири з різних країн, компанія МАУ зараз працює з сімома юрисдикціями.

"Питання, що виникають у ході процесуальних юридичних дій, висвітлюватимуться по порядку. Зараз нічого з цього приводу сказати вам не зможу", - резюмував Дихне.


Україна наполягає на офіційних вибаченнях з боку Ірану, - Зеленський

Україна наполягає на офіційних вибаченнях з боку Ірану за збиття літака рейсу PS752 компанії МАУ, проведенні відкритого розслідування та очікує на повернення тіл загиблих і виплату компенсацій, заявив Президент Володимир Зеленський.

«Ще до закінчення роботи міжнародної комісії Іран визнав свою провину в збитті українського літака. Але наполягаємо на цілковитому визнанні вини. Ми очікуємо від Ірану запевнень у готовності до повного й відкритого розслідування, притягнення винних до відповідальності, повернення тіл загиблих, виплат компенсацій, офіційних вибачень по дипломатичних каналах», – заявив Володимир Зеленський, передає прес-служба Офісу Президента на офіційному сайті.

Президент України висловив сподівання на продовження розслідування авіакатастрофи без штучних затримок і перепон.

«Наші 45 фахівців мають отримати повний доступ і взаємодію для встановлення справедливості», – підкреслив Глава держави.

Фото: Reuters


Президент Ірану вибачився за "катастрофічну помилку"

Президент Ірану Хассан Рухані вибачився за збиття іранськими військовими українського пасажирського літака, висловивши співчуття сім'ям загиблих.

Про це він написав у своєму Twitter.

«Ісламська Республіка Іран глибоко шкодує про цю катастрофічну помилку. Мої думки і молитви присвячені усім сім'ям, які перебувають у жалобі. Я висловлюю щирі співчуття», - написав президент.

Рухані зазначив, внутрішнє розслідування Збройних сыл дійшло висновку, що «ракети, випущені через людську помилку, що призвела до жахливої катастрофи українського літака і загибелі 176 невинних людей». Він також підкреслив, що розслідування цієї «великої трагедії і непростимої помилки» триває.


Іран узяв на себе відповідальність за збиття українського літака

Іран оголосив уранці в суботу, що збив український пасажирський літак випадково.

Про це пише The New York Times з посиланням на заяву іранських військових.

Помилка була спричинена тим, що літак здійснив різкий, несподіваний поворот у бік засекреченої військової бази, йдеться в заяві.

Повідомлення військових відкидає попереднє твердження Ірану про те, що аварія сталася внаслідок технічної проблеми літака. Хоча раніше він наполегливо заперечував, що його збила ракета.

Іран узяв на себе відповідальність через міжнародний тиск, який чинився на країну, вважає видання.

Через кілька години після ракетної операції в Іраку навколо кордонів Ірану зросла кількість військових польотів США, і військові посадовці Ірану повідомили, що помітили повітряні об’єкти, які рухаються до стратегічних центрів Ірану, - йдеться у  повідомленні, опублікованому штабом збройних сил Ірану, передає СNN.

Численні оборонні об’єкти в Ірані повідомили, що спостерігається посилення радіолокаційної активності, що спричинило підвищення чутливості в центрах протиповітряної оборони країни, сказано в повідомленні.

За таких чутливих і кризових умов літак Українських міжнародних авіаліній злетів з аеропорту Імама Хомейні й наблизився до засекреченого військового центру IRGC, що було сприйнято за ворожий об’єкт. Через ці обставини літак був збитий випадково, що, на жаль, призвело до загибелі багатьох громадян Ірану та іноземних країн, ідеться у повідомленні.

У своєму твіті міністр закордонних справ Ірану Мохаммад Джавад Заріф заявив, що до авіакатастрофи призвела «людська помилка».

«Сумний день, - написав він. - Попередні висновки внутрішніх розслідувань збройних сил: помилка людини під час кризи, спричиненої авантюризмом США, призвела до катастрофи. Наші глибокі вибачення та співчуття нашому народові, сім’ям загиблих та іншим постраждалим країнам».

Український літак розбився вранці 8 січня після зльоту з тегеранського летовища ім. Імама Хомейні.

На борту літака, що здійснював рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ, перебували 176 осіб: 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. Всі вони загинули. Серед них 11 українців - двоє пасажирів та дев'ятеро членів екіпажу. Серед загиблих - 82 громадян Ірану, 63 - Канади, 10 - Швеції, 4 - Афганістану, а також по 3 громадян ФРН та Великої Британії.


Тіла загиблих повернуть з Ірану після ДНК-експертизи, - Пристайко

Міністр закордонних справ Вадим Пристайко вважає, що ще не час говорити про те, як скоро тіла загиблих з літака Boeing-737 української авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" можуть повернути їхнім родичам, в тому числі й в Україну.

Про це він сказав під час брифінгу, повідомляє Укрінформ.

"Серед українських фахівців, які знаходяться в Тегерані, є медики, які мають доступ до всіх тіл, щоб порівняти ДНК-інформацію, яка передана з України туди електронним шляхом", - зазначив Пристайко.

За його словами, тіла будуть повернуті після того, як буде проведено ДНК-експертизу.

"Зараз всі тіла ... розвезені по всіх лікарнях в Тегерані. А це не тільки українці, українців — 11. Всі команди повинні мати ДНК, щоб порівняти. Це робота — щоб знайти родичів кожного. Дуже активно працює МАУ, яке несе безпосередню відповідальність. Відбувається взаємодія. Але говорити конкретно, скільки на це може піти часу, дуже складно", - сказав міністр.


Літак МАУ міг бути збитий ракетою, - спецслужби Нідерландів

Інформація Служби військової розвідки і безпеки Нідерландів підтверджує, що лайнер української авіакомпанії МАУ, який зазнав катастрофи в Ірані, був збитий зенітною ракетою.

Про це заявила міністр оборони Нідерландів Анк Бейлевельд, інформує Цензор.НЕТ із посиланням на суспільного мовника Нідерландів, компанію NOS.

"Нідерландські спецслужби підтверджують, що Boeing 737, який зазнав аварії в Тегерані на цьому тижні, було, ймовірно, збито", - сказано в повідомленні.

Бейлевельд зазначила, що зараз дуже важливо провести детальне розслідування.

Міністр закордонних справ Нідерландів Стеф Блок також підтвердив у Брюсселі, що нідерландські спецслужби мають у своєму розпорядженні власну інформацію про трагедію.


СБУ розглядає дві пріоритетні версії аварії літака МАУ в Ірані

Служба безпеки України назвала дві основні версії аварії літака авіакомпанії МАУ в Ірані, яка сталася у середу, 8 січня.

Про це повідомляється в Telegram-каналі СБУ.

Так, українська спецслужба вважає, що авіакатастрофа українського літака над Тегераном сталася в результаті потрапляння ракети або терористичного акту. Ці версії є пріоритетними.

"Дійсно, версія про потрапляння ракети зенітно-ракетного комплексу "ТОР" привертає сьогодні найбільшу увагу суспільства. Однак достатньо відкрити інструкцію з експлуатації ЗРК, аби виникла низка запитань, котрі потребують додаткових відповідей. Зокрема, мова йде про дальність польоту ракети, нюанси щодо керування комплексом тощо. Усі питання сьогодні опрацьовуються", - заявив глава СБУ.

Крім того, в СБУ наголосили, що версія терористичного акту на борту українського літака зараз також ретельно вивчається та аналізується, але зарано робити будь-які висновки.


Україна планує створити міжнародну коаліцію для розслідування авіакатастрофи в Ірані, - МЗС

Україна має намір створити міжнародну коаліцію для розслідування причин катастрофи українського літака в Ірані.

Про це заявив міністр закордонних справ Вадим Пристайко під час брифінгу, повідомляє Укрінформ.

"Ми не відкидаємо жодної версії, ми не шукаємо більш простого або більш дипломатичного шляху, ми зараз хочемо встановити істину і для цього ми, наприклад, хочемо створити міжнародну коаліцію, яка займатиметься розслідуванням", - зазначив він.

Пристайко поінформував, що о 19:30 матиме конференц-розмову із міністрами закордонних справ, у ході якої прагне досягнути домовленостей саме про створення міжнародного механізму щодо розслідування трагедії.

"Президент Зеленський у розмові з президентом Ірану звернувся з пропозицією долучити до нашої спільної команди, наприклад, канадців, тому що ця нація втратила так багато людей, а також представників інших націй, які мають безпосередній досвід і можуть додати чогось корисного до розслідування", - сказав міністр.

Також до розслідування, за його словами, можуть бути долучені представники компанії-виробника літака Boeing, французької компанії, яка виробила двигуни.

Пристайко додав, що, зокрема, планується розмова із президентом Франції Еммануелем Макроном, аби компанія-виробник двигунів взяла участь у розслідуванні.

Разом з тим він запевнив, що іранська сторона заявила про готовність "допустити всіх до участі в цій робочій команді".


Українські експерти отримали доступ до “чорних скриньок” і місця катастрофи літака, - Пристайко

Міністр закордонних справ Вадим Пристайко запевнив, що українські експерти в Ірані отримали доступ до “чорних скриньок” та місця авіакатастрофи літака компанії "Міжнародні авіалінії України".

Про це він заявив під час брифінгу, повідомляє Укрінформ.

"Зараз наша команда отримала доступ до "чорних скриньок", - сказав Пристайко.

Також, за його словами, українські експерти отримали доступ до записів перемовин екіпажу літака та диспетчерів.

Міністр запевнив, що Іран співпрацює з українською стороною.

Він підкреслив, що загалом до Ірану вилетіли близько 50 представників України.


Немає причин не довіряти даним про можливе потрапляння ракети в український літак, - Столтенберг

У НАТО немає підстав не довіряти розвідданими низки західних країн про можливе ураження ракетою українського авіалайнера в небі над Іраном.

Про це заявив у п'ятницю генсек НАТО Єнс Столтенберг, повідомляє Інтерфакс-Україна.

"Немає причин не вірити даним, які ми отримали від різних країн-союзників НАТО. Вони висловили занепокоєння з приводу інформації, що вказує на те, що літак міг бути збитий іранськими системами протиповітряної оборони", - заявив Столтенберг напередодні екстреного засідання ради ЄС на рівні глав МЗС.

Він додав, що "саме тому необхідне ретельне розслідування" і "співпраця з боку Ірану в цьому розслідуванні".


Американський супутник зафіксував теплові сліди двох ракет на шляху до українського літака - ЗМІ

Розвідувальний супутник США перед катастрофою українського літака зафіксував теплові плями двох іранських ракет, які були випущені в напрямку літака

Про це повідомив телеканал ABC News, посилаючись на неназваного високопоставленого американського представника.

Зокрема, розвідка США переконана, що іранський радар здійснив захоплення в ціль українського літака, і потім по ньому були запущені дві ракети класу "земля-повітря", які збили літак.

Нагадаємо, раніше американський телеканал CNN, посилаючись на джерела серед чиновників, повідомив, що аварія літака української авіакомпанії МАУ в Ірані могла статися через потрапляння двох ракет "Тор", які виготовляються Росією. За словами неназваного чиновника, знайомого з даними розвідки, український літак, що здійснював рейс з Тегерана до Києва, був збитий двома ракетами наземно-повітряного типу "Тор", виготовленими в Росії.


Пристайко: Україна отримала від США важливі дані щодо авіакатастрофи в Ірані

Президент Володимир Зеленський і міністр закордонних справ Вадим Пристайко під час зустрічі з тимчасовою повіреною США в Україні Крістіною Квін отримали важливі дані щодо авіакатастрофи в Ірані, які будуть опрацьовані українськими фахівцями.

"Разом з Президентом Володимиром Зеленським зустрілися з представниками США, зокрема із керівницею Посольства в Україні Крістіною Квін. Отримали важливі дані, які будуть опрацьовані нашими фахівцями. Очікуємо розмови Володимира Зеленського з держсекретарем США Майком Помпео о 15 год.", - повідомив у Twitter міністр.

Як повідомлялось, вранці 8 січня після зльоту з тегеранського аеропорту ім. Імама Хомейні розбився літак Boeing-737 української авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України", що здійснював рейс PS752 за маршрутом Тегеран - Київ.

На борту літака перебували 176 осіб. Всі вони загинули. Серед них 11 українців - двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Також серед загиблих 82 громадян Ірану, 63 - Канади, 10 - Швеції, 4 - Афганістану, а також по троє громадян ФРН і Великої Британії.


Офіс генпрокурора просить канадську сторону надати наявну у них інформацію щодо катастрофи українського літака в Ірані

Офіс генерального прокурора України звернувся до Канади з проханням надати всю наявну інформацію, пов'язану з катастрофою літака авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" біля Тегерану.

"Офіс генерального прокурора звернувся до канадської сторони з проханням надати наявну у канадської сторони інформацію, яка може сприяти розслідуванню кримінальної провадження за фактом авіакатастрофи літака авіакомпанії "МАУ", - повідомляє прес-служба Офісу.

Напередодні канадський прем'єр Джастін Трюдо заявив, що розвідслужби Канади і її союзників вважають, що причиною аварії українського пасажирського літака поблизу Тегерана стало потрапляння іранської ракети класу "земля-повітря".


Іран запевнив Україну у повній взаємодії для об’єктивного розслідування трагедії

Президент України Володимир Зеленський провів телефонну розмову з Президентом Ісламської Республіки Іран Хасаном Рухані.

Глава Української держави висловив співчуття у зв’язку із загибеллю громадян Ірану внаслідок катастрофи літака авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» в Тегерані та відзначив, що українська сторона вже розпочала роботу, долучившись до розслідування причин катастрофи.

Про це повідомила прес-служба Офісу Президента на офіційному сайті

«Сподіваюся на ваше сприяння у проведенні прозорого, всебічного та об’єктивного розслідування задля якнайшвидшого встановлення обставин цієї трагічної події», – зауважив він. 

Іранська сторона запевнила у повній взаємодії для проведення об’єктивного розслідування та встановлення причин трагедії. Хасан Рухані наголосив, що Іран надаватиме групі українських експертів оперативний доступ до всіх необхідних даних.


Оприлюднили візуалізацію катастрофи українського літака під Тегераном

Незалежне інформаційно-аналітичне видання ЕХО Києва оприлюднило візуалізацію польоту українського боїнгу, який зазнав аварії в Тегерані.

Побачити відео можна на сторінці ЕХО Києва у Facebook.


Україна запросила Британію долучитися до розслідування авіакатастрофи в Ірані

Президент України Володимир Зеленський під час розмови з прем'єр-міністром Великої Британії Борисом Джонсоном телефоном запросив Велику Британію приєднатися до розслідування смертельної катастрофи українського літака в Ірані. 

Про це повідомляє Reuters.

«Президент України запропонував Великій Британії приєднатися до розслідування. Борис Джонсон підтримав цю ідею і наголосив, що найкращі британські експерти мають бути залучені до з'ясування всіх обставин трагедії", - йдеться в повідомленні.

Агентство також зазначає, що відповідно до міжнародних авіаційних правил, Іран несе відповідальність за проведення розслідування авіакатастрофи, у якій загинули всі 176 людей на борту, незабаром після вильоту літака з аеропорту Імера Хомейні в Тегерані в середу. Україна заявила, що серед загиблих були троє британських громадян. 


Експерт: Версія про технічні несправності Боїнга при авіакатастрофі в Ірані –малоймовірна

Одна з версій про те, що технічні несправності українського літака Боїнг 737-800 (рейс PS752), стали причиною авіакатастрофи, є малоймовірною і суперечить оприлюдненим фактам.

Таку думку висловив професор, доктор технічних наук, кафедра авіа- та ракетобудування Інституту аерокосмічних технологій, КПІ ім. Ігоря Сікорського, фахівець з підготовки розслідувачів авіаційних подій та інцидентів Володимир Кабанячий, передає прес-служба КПІ імені Ігоря Сікорського.

«На оприлюднених відеозаписах видно, що на висоті біля 3000 метрів на борту літака виникла пожежа, причини якої досі невідомі. Незрозуміло, чому одразу після виникнення пожежі на борту літака і впритул до його падіння на землю відсутні будь-які перемовини екіпажу з диспетчерською службою аеропорту Тегерану? Що сталося з екіпажем після виникнення нештатної ситуації? Навіть загоряння одного двигуна не могло призвести до виходу з ладу низки систем, в тому числі, електричної, системи радіозв’язку тощо. До того ж, всі сучасні літаки обладнано ефективною системою пожежогасіння. Також є незалежна від людського фактору система передачі інформації про стан літака диспетчерам на землі», – розповідає експерт.

Він також наголосив на тому, що Боїнг 737-800 – один із найнадійніших у своєму класі. «Маючи багаторічний досвід підготовки інженерів для компанії Боїнг, можу зазначити, що Боїнг 737-800 є одним з найбільш надійних у своєму класі. Борт, що зазнав катастрофи, був практично новим, у червні 2016 року він здійснив свій перший політ. До того ж, літак пройшов технічну перевірку 6 січня 2020 року», - пояснює Володимир Кабанячий.

Також він відкидає думку про помилку екіпажу, адже за даними керівництва МАУ, саме він був одним з найбільш досвідчених в компанії.

«Відсутність комунікацій з диспетчерською службою аеропорту одразу після виникнення нештатної ситуації на борту більше вказує на миттєву втрату дієздатності екіпажу, викликану поки що невідомими причинами», - зазначає Володимир Кабанячий.

На думку експерта, є низка факторів, що могли стати причинами падіння літака, тому необхідно дочекатися остаточних висновків фахової міжнародної комісії.

Фото: Reuters


Іран запросив представників інших країн до розслідування катастрофи МАУ

Іран офіційно запросив представників інших країн до розслідування обставин і причин катастрофи літака компанії "Міжнародні авіалінії України", що сталася поблизу аеропорту імені Імама Хомейні (Тегеран).

Про це йдеться в повідомленні на сайті організації цивільної авіації Ірану з посиланням на заяву її голови Алі Абедзаде, передає УНІАН.

"Абедзаде заявив, що слідча група з розслідування катастрофи відповідно до стандартів, передбачених у додатку 13 до Чиказької конвенції, запрошує усі країни, що визнаються як бенефіціари цього документа, уповноважити своїх представників для участі у розслідуванні катастрофи і призначити власні спеціальні групи", - йдеться у повідомленні.

Також Абедзаде повідомив, що знайдені бортові самописці ("чорні скриньки") сьогодні були передані слідству. За його словами, слідчі вивчають речові докази з місця катастрофи, відповідну документацію, уламки літака були зібрані й переміщені у безпечне місце.

Він додав, що "чорні скриньки" містять бортовий реєстратор та голосовий запис переговорів. Обидві скриньки під час катастрофи були пошкоджені, зокрема, фізичні пошкодження можна побачити на пристроях.

Абедзаде зауважив, що перше повідомлення про катастрофу одразу було надіслане Україні як країні, де зареєстрований борт, Сполученим Штатам Америки, як країні виробнику-літака "Боїнг", а також Швеції та Канаді, як країнам, чиї громадяни загинули внаслідок катастрофи.

Крім того, він додав, що Україна зробила запит, щоб її фахівці долучилися до нагляду для ознайомлення з кроками, яких вживає Іран у зв'язку з катастрофою.


Розслідування катастрофи Boeing-737 Офіс генпрокурора доручив Нацполіції

Офіс генерального прокурора доручив Нацполіції розслідувати катастрофу літака Boeing-737 авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України", що розбився напередодні в Ірані.

Про це повідомили у пресслужбі відомства, передає Укрінформ.

“Здійснення досудового розслідування доручили Головному слідчому управлінню Національної поліції України”, - сказали в пресслужбі.


Трюдо і Трамп обговорили необхідність розслідування авіакатастрофи в Ірані

Прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо та президент США Дональд Трамп обговорили авіакатастрофу в Ірані.

Про це йдеться на сайті канадського прем’єра.

Зазначається, що Трамп і Трюдо також обмінялися думками щодо ситуації в Іраку та наступних кроків щодо Ірану.

"Президент Трамп висловив співчуття з приводу загибелі людей унаслідок катастрофи літака "Міжнародних авіаліній України". Два лідери обговорили необхідність ретельного розслідування, щоб визначити причину аварії", - йдеться у заяві.

Американський і канадський лідери домовилися підтримувати зв'язок і продовжувати працювати разом з іншими членами міжнародної спільноти для просування безпеки та стабільності в регіоні.


Вивчаємо версію ураження українського "Боїнга" зенітною ракетою російського ЗРК "Тор", - Данілов

До складу комісії щодо катастрофи літака МАУ в Тегерані включено фахівців, які беруть участь у міжнародному розслідуванні атаки російських військовослужбовців на малайзійський "Боїнг" МН-17 17 липня 2014 року.

Про це повідомив секретар РНБО Олексій Данілов, передає Цензор.

"Сьогодні вночі, згідно з рішенням президента України Володимира Зеленського державна комісія з розслідування катастрофи "Боїнга" компанії МАУ прибула в Тегеран. У складі групи 45 осіб, це представники 12 міністерств і відомств.

Нині триває нарада за участю представників компетентних органів Ірану, в тому числі іранського ІСАО - міжнародної організації цивільної авіації. Вивчаються різні версії раптового падіння літака, серед основних:

- ураження літака зенітною ракетою ЗРК, зокрема ЗРК "Тор", бо інформація про виявлення уламків російської ракети поблизу місця катастрофи вже з'явилася в мережі інтернет;

- зіткнення з БПЛА або іншим літаючим об'єктом;

- руйнування і вибух двигуна з технічних причин;

- вибух всередині літака внаслідок терористичного акту.

До складу комісії включено фахівців, які беруть участь у міжнародному розслідуванні атаки російських військовослужбовців на малайзійський "Боїнг" МН-17 17 липня 2014 року в повітряному просторі України, а також в експертизі фрагментів російської зенітної ракети "Бук", яка збила малайзійський літак. Як відомо, наші експерти показали високий рівень професіоналізму в цій справі.

Наша комісія наразі погоджує з іранською владою питання виїзду на місце катастрофи, і має намір провести пошуки уламків російської зенітної ракети ЗРК "Тор" згідно з тими даними, які були опубліковані в інтернеті. Ми використовуємо всі напрацювання з розслідування атаки на "Боїнг" МН-17, щоб встановити істину і в справі про загибель українського літака в Тегерані.

Нині ми проводимо ефективні дипломатичні переговори з іранською стороною, є всі підстави сподіватися на співпрацю з усіх питань, включно з участю нашої комісії в розшифровці "чорних скриньок" нашого літака. Розслідування загибелі українських громадян перебуває на особистому контролі президента України, про всі дані, які можливо опублікувати, ми будемо негайно інформувати українське суспільство та ЗМІ".


Українська пошуково-рятувальна група в Ірані розслідує причини аварії літака МАУ, - Гончарук

Українська пошуково-рятувальна група в Ірані вже проводить розслідування причин авіакатастрофи літака Boeing-737 авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України".

Про це Прем’єр-міністр Олексій Гончарук повідомив на своїй сторінці у Facebook.

“Сьогодні вночі наша пошуково-рятувальна група прибула до Ірану та веде розслідування причин трагедії”, - написав глава уряду.

За його словами, у складі групи працюють представники ДСНС, Міноборони, МЗС, МВС, СБУ, РНБО, Державної авіаційної служби, Нацбюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами, а також МАУ.

Прем’єр-міністр нагадав, що 9 січня оголошено днем жалоби в Україні у зв’язку з катастрофою літака МАУ в Ірані, і висловив співчуття всім рідним та близьким загиблих.


Іран опублікував попередній звіт про причини авіакатастрофи літака МАУ

Літак "Міжнародних авіаліній України", що розбився у середу в Тегерані, зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт.

Про це йдеться у попередньому звіті Організації цивільної авіації Ірану щодо катастрофи, повідомляє АР.

"Іранські слідчі заявили в четвер, що члени екіпажу українського літака, що розбився днем раніше, не зв’язувалися (з авіадиспетчером – ред.), щоб попросити про допомогу та намагалися повернути назад до аеропорту, коли той почав падати… Слідчі також заявили, що літак був охоплений вогнем до того, як він розбився", - йдеться у повідомленні.

За інформацією розслідувачів, аварія спричинила масштабний вибух, коли літак впав на землю, ймовірно, тому що Вoeing 737 був повністю заправлений паливом під час польоту до Києва.

У звіті також підтверджується, що обидві так звані "чорні скриньки", які містять технічні дані літака і записи переговорів з його кабіни, були знайдені, проте вони були пошкоджені, і деякі частини їх пам'яті втрачені.

Також було зазначено, що з самого спочатку слідчі виключили лазерні або електромагнітні перешкоди, як причину аварії.


США готові надати Україні допомогу у розслідуванні катастрофи літака МАУ

Сполучені Штати Америки готові надати Україні всю необхідну допомогу, пов'язану з розслідуванням катастрофи літака Міжнародних авіаліній України.

Про це заявив державний секретар США Майк Помпео, повідомляє Reuters.

"Сполучені Штати продовжуватимуть уважно стежити за цим інцидентом та готові запропонувати Україні всю можливу допомогу. США закликають до цілковитої співпраці з будь-яким розслідуванням причин аварії", - заявив Помпео.

Також Державний секретар висловив співчуття з приводу авіакатастрофи.

"Державний департамент США висловлює найглибші співчуття родинам та друзям 176 пасажирів та членів екіпажу, загиблих у трагічній катастрофі рейсу PS 752 Міжнародних авіаліній України", - сказав держсекретар США.


Незалежну комісію з розслідування авіакатастрофи літака МАУ має створити Іран, - Макеєв

Незалежну комісію з розслідування авіакатастрофи літака української авіакомпанії МАУ поблизу Тегерану, згідно з міжнародним правом, має створити Іран як країна, в якій стався трагічний інцидент.

Про це написав у Facebook політичний директор МЗС України Олексій Макеєв.

"Розслідування авіакатастроф - це справа фахівців... Вони регламентуються міжнародним правом, зокрема додатком 13 до Чиказької конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 року. І відбувається у співробітництві багатьох держав. Головною у розслідуванні є держава, у якій сталася катастрофа. Саме вона утворює незалежну комісію з розслідування. Вона також має оперативно повідомити про катастрофу державу, де зареєстроване судно, державу-оператора (в обох останніх випадках це - Україна), державу, де повітряне судно було спроєктоване/виготовлене, а також ІКАО (Міжнародна організація цивільної авіації - ред.) - зазначив Макеєв.

Він додав, що у розслідуванні можуть також брати участь згадані вище держави, а також держави, громадяни яких постраждали у катастрофі.

Політичний директор МЗС нагадав, що Україна заявила про свій намір долучитися до роботи комісії з розслідування.

"Це було підкреслено, зокрема, під час сьогоднішньої телефонної розмови міністра закордонних справ України з міністром закордонних справ Ірану. Україна зацікавлена у розслідуванні причин цієї жахливої катастрофи. І робитиме все належне з цією метою", - резюмував Макеєв.

Фото: REUTERS


Канада забезпечить всебічне розслідування катастрофи, - Трюдо

Канада разом із міжнародними партнерами працюватиме над цілісним розслідування причин падіння пасажирського літака "Міжнародних авіаліній України" в Ірані.

Про це в Оттаві заявив прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо, передає Укрінформ.

"Наш уряд продовжить тісну співпрацю із міжнародними партнерами, аби забезпечити всебічне розслідування цієї катастрофи й надання відповідей на усі запитання канадців", - сказав Трюдо.

Він наголосив, що безпека канадців залишається найвищим пріоритетом уряду. "Міністр закордонних справ перебуває на зв’язку з урядом України та спілкується із належними органами та міжнародними партнерами. Міністр транспорту також працює разом із держслужбовцями з його відомства, та спілкується зі своїми міжнародними колегами", - зауважив прем’єр-міністр.

Трюдо також висловив співчуття усім близьким загиблих у катастрофі. "Від імені уряду Канади ми з дружиною висловлюємо найглибші співчуття усім, хто втратив родичів, друзів та близьких у цій трагедії", - зазначив він.


Boeing не зможе взяти участь у розслідуванні через санкції США проти Ірану, - ЗМІ

Компанія «Боїнг» не зможе взяти участь у розслідуванні авіакатастрофи українського літака в Ірані через американські санкції щодо Ірану, пише британська The Guardian.

Британська газета The Guardian публікує матеріал про подробиці авіакатастрофи «Боїнга» українських авіаліній МАУ поблизу іранської столиці Тегерану. Посилаючись на речника цивільної авіації Реза Джафарзаде, видання зазначає, що пілот не контактував з диспетчерами і не повідомляв про надзвичайну ситуацію, передає Радіо Свобода. Також автори додають, що немає жодних ознак того, що катастрофа пов’язана з ракетними ударами по військовій базі США, що відбулися напередодні. Зараз на місці катастрофи працює оперативно-слідча група.

У статті пишуть, що зазвичай американська компанія виробництва авіаційної техніки The Boeing Company теж допомагає в розслідувані авіакатастроф. Однак оскільки у травні 2018 року президент США Дональд Трамп заявив про запровадження санкцій та вихід з ядерного договору з Іраном, це, на думку авторів, може завадити спробам компанії допомогти в розслідувані.

Газета зазначає, що компанія «Боїнг» останнім часом намагалася відновити довіру клієнтів після двох аварій літака «Боїнг-737 Мах», який компанія зняла з виробництва. The Boeing Company провела ретельну перевірку, зокрема, щодо проблем, пов’язаних з новою програмою автоматичного управління літака, яка, на думку слідчих, стала причиною аварій. The Guardian пише, що український «Боїнг 737» належить до тієї самої групи літаків, що і літак «Боїнг-737 Мах», але мав іншу систему управління.


Україна домовилась з Іраном про координацію у розслідуванні катастрофи літака МАУ

Міністр закордонних справ України Вадим Пристайко заявив, що домовився про координацію з Іраном у розслідуванні катастрофи українського літака неподалік Тегерану.

«Розмовляв із міністром закордонних справ Ірану Джавадом Заріфом. Ми висловили співчуття одне одному і домовилися тісно координувати подальші дії наших слідчих груп для визначення причини жахливої авіакатастрофи рейсу PS752 в Тегерані», – написав Вадим Пристайко на сторінці у Тwitter.

Фото: Reuters


До Ірану вилітає український літак із фахівцями експертної та пошуково-рятувальної груп

Сьогодні ввечері до Ірану вилітає український літак із фахівцями експертної та пошуково-рятувальної груп. 

Це було вирішено на позачерговому засіданні уряду, повідомив на своїй сторінці у Facebook Президент України Володимир Зеленський.   

“Завершилося позачергове засідання уряду. Сьогодні ввечері до Ірану вилітає наш літак із фахівцями експертної та пошуково-рятувальної груп.Серед них – представники Державної служби з надзвичайних ситуацій, Міноборони, МЗС, МВС, СБУ, РНБО, Державної авіаційної служби, Нацбюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та «Міжнародних авіаліній України»”, - написав Володимир Зеленський. 

Повідомляється, що українські фахівці будуть залучені до розслідування, ідентифікації та репатріації тіл українців, загиблих в авіакатастрофі.

“Проводжу постійні консультації з нашими іноземними партнерами. Наш пріоритет – встановлення істини та відповідальних за цю страшну катастрофу”, - додав Зеленський.


В авіакатастрофі в Ірані загинули 29 неповнолітніх

В результаті авіакатастрофи в Ірані загинули 29 неповнолітніх.

Імена загиблих опублікувані на сайті МАУ.

В результаті події загинули:

троє людей - 2002 р.н,

двоє - 2003 р. н.,

троє - 2004 р. н.,

одна - 2005 р. н.,

троє - 2008 р. н.,

одна - 2009 р. н.,

п'ятеро - 2010 р. н.,

п'ятеро - 2011 р. н.,

одна - 2012 р. н.,

одна - 2013 р. н.,

двоє - 2014 р. н.,

одна - 2016 р. н.,

одна - 2018 р. н.,

Крім того, опублікований повний список загиблих в результаті авіакатастрофи. Серед них 11 українців.

Як відомо, аварія літака української авіакомпанії МАУ в Ірані сталася вранці 8 січня. Літак, на борту якого перебували 167 пасажирів та 9 членів екіпажу, здійснював рейс з Тегерану в Київ. Була версія, що літак могли збити.

Після катастрофи, в результаті якої загинули більше 170 людей, український уряд заборонив авіакомпаніям працювати в повітряному просторі Ірану. Заборона на польоти почне діяти з 00:00 9 січня до з'ясування причин трагедії.

Фото: AFP


Іран відмовляється передати для вивчення в Boeing "чорні ящики" літака "МАУ", що розбився

Іран відмовляється передавати бортові самописці літака авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) Boeing 737-800, який зазнав аварії під Тегераном, виробнику для досліджень, повідомило іранське інформаційне агентство Mehr.

"Ми не передаватимемо "чорний ящик" виробнику й американцям", - заявив глава Організації цивільної авіації Ірану Алі Абедзаде.

Він уточнив, що країна, якій буде передано самописці для розшифровки, поки що не обрано.

Абедзаде наголосив, що причину аварії не буде розкрито до завершення аналізу даних "чорного ящика".

Раніше іранський державний мовник IRIB повідомив, що на місці падіння літака було знайдено обидва бортові самописці українського літака.

Як повідомлялося, літак Boeing-737 авіакомпанії "МАУ", який мав виконати рейс PS752 за маршрутом Тегеран - Київ, розбився орієнтовно о 6:00 за тегеранським часом (близько 4:30 за київським часом) у середу, 8 січня 2020 року, після зльоту з тегеранського аеропорту ім. імама Хомейні. На борту перебували 167 пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу, всі вони загинули.

Міністр закордонних справ України Вадим Пристайко повідомив, що серед загиблих - 11 громадян України (зокрема дев'ятеро членів екіпажу), 82 громадянина Ірану, 63 - Канади, десять - Швеції, чотири - Афганістану, по три - ФРН і Великої Британії.

Фото EPA


Авіакатастрофа в Ірані: Оприлюднено список 167 пасажирів рейсу PS752

Компанія "Міжнародні авіалінії України" оприлюднила список 167 пасажирів літака Boeing 737 рейсу PS752, що розбився в Тегерані.

Дані оприлюднено на сайті компанії.

Дані наведено без змін - так, як вони оприлюднені авіакоманією.

Список пасажирів Boeing 737 рейсу PS752:

Abaspourqadi Mohamm 1986
Abbasnezhad Mojtaba 1993
Abtahiforoushani Seyedmehran 1982
Aghabali Iman 1991
Agha Miri Maryam 1973
Ahmadi Motahereh 2011
Ahmadi Muh Sen 2014
Ahmadi Rahmtin 2010
Ahmadi Sekinhe 1989
Ahmady Mitra 1973
Amirliravi Mahsa 1989
Arasteh Fareed 1987
Arbabbahrami Arshia 2000
Arsalani Evin 1990
Asadilari Mohammadhossein 1996
Asadilari Zeynab 1998
Ashrafi Habibabadi Amir 1991
Attar Mahmood 1950
Azadian Roja 1977
Azhdari Ghanimat 1983
Badiei Ardestani Mehraban 2001
Bashiri Samira 1990
Beiruti Mohammad Amin 1990
Borghei Negar 1989
Choupannejad Shekoufeh 1963
Dadashnejad Delaram 1993
Daneshmand Mojgan 1976
Dhirani Asgar 1945
Djavadi Asll Hamidreza 1967
Djavadi Asll Kian 2002
Ebnoddin Hamidi Ardalan 1971
Ebnoddin Hamidi Kamyar 2004
Ebrahim Niloufar 1985
Ebrahimi Khoei Behnaz 1974
Eghbali Bazoft Shahrokh 1960
Eghbali Bazoft Shahzad 2011
Eghbalian Parisa 1977
Elyasi Mohammad Mahdi 1991
Emami Sayedmahdi 1959
Emami Sophie 2014
Eshaghian Dorcheh Mehdi 1995
Esmaeilion Reera 2010
Esnaashary Esfahani Mansour 1990
Faghihi Sharieh 1961
Falsafi Faezeh 1973
Falsafi Faraz 1988
Farzaneh Aida 1986
Feghahati Shakiba 1980
Foroutan Marzieh 1982
Ghaderpanah Iman 1985
Ghaderpanah Parinaz 1986
Ghafouri Azar Siavash 1984
Ghandchi Daniel 2011
Ghandchi Dorsa 2003
Ghasemi Ariani Milad 1987
Ghasemi Dastjerdi Fatemeh 1994
Ghasemi Amirhossein 1987
Ghasemi Kiana 2000
Ghavi Mandieh 1999
Ghavi Masoumeh 1989
Gholami Farideh 1981
Ghorbani Bahabadi A 1998
Golbabapour Suzan 1970
Gorji Pouneh 1994
Haghjoo Saharnaz 1982
Hajesfandiari Bahareh 1978
Hajiaghavand Sadaf 1992
Hajighassemi Mandieh 1981
Hamzeei Sara 1986
Hasani/sadi Zahra 1994
Hashemi Shanrzad 1974
Hassannezhad Parsa 2003
Hatefi Mostaghim Sahan 1987
Hayatdavoudi Hadis 1992
Jadidi Elsa 2011
Jadidi Pedran 1991
Jamshidi Shadi 1988
Jebelli Mohammaddam 1990
Kadkhoda Zaden Mohammaddam 1979
Kadkhodazaden Kasha 1990
Karamimoghadam Bahareh 1986
Katebi Rahimen 1999
Kaveh Azaden 1979
Kazerani Fatemeh 1987
Khadem Forough 1981
Kobiuk Olga 1958
Lindberg Emil 2012
Lindberg Erik 2010
Lindberg Raheleh 1982
Lindberg Mikael 1979
Madani Firouzeh 1965
Maghsoudlouestarabadi Siavash 1976
Maghsoudlouesterabadi Paria 2004
Mahmoodi Fatemeh 1989
Malakhova Olena 1981
Malek Maryam 1979
Maleki Dizaje Fereshteh 1972
Mamani Sara 1983
Mianji Mohammadjavad 1992
Moeini Mohammad 1984
Moghaddam Rosstin 2010
Mohammadi Mehdi 1999
Molani Hiva 1981
Molani Kurdia 2018
Moradi Amir 1998
Morattab Arvin 1984
Moshrefrazavimoghaddam Soheila 1964
Mousavi Daria 2005
Mousavi Dorina 2010
Mousavibafrooei Pedram 1972
Nabiyi Elnaz 1989
Naderi Farzahen 1981
Naghibi Zahra 1975
Naghib Lahouti Mehr 1987
Nahavandi Milad 1985
Niazi Arnica 2011
Niazi Arsan 2008
Niknam Farhad 1975
Norouzi Alireza 2008
Nourian Ghazal 1993
Oladi Alma 1992
Omidbakhsh Roja 1996
Ovaysi Amir Hossein 1978
Ovaysi Asal 2013
Pasavand Fatemeh 2002
Pey Alireza 1972
Pourghaderi Ayeshe 1983
Pourjam Mansour 1966
Pourshabanoshibi Naser 1966
Pourzarabi Arash 1993
Raana Shahab 1983
Rahimi Jiwan 2016
Rahimi Razgar 1981
Rahmanifar Nasim 1994
Razzaghi Khamsi Ni 1974
Rezai Mahdi 2000
Rezae Hossain 1999
Saadat Saba 1998
Saadat Sara 1996
Saadat Zeinolabedin 1990
Saati Kasra 1972
Sadeghi Alvand 1990
Sadeghi Anisa 2009
Sadeghi Mirmohammad 1976
Sadeghi Sahand 1980
Sadighi Neda 1969
Sadr Niloufar 1958
Sadr Seyednoojan 2008
Saeedinia Amirhosse 1994
Safarpoorkoloor Pe 1999
Saket Mohammadhosse 1986
Salahi Moh 1988
Saleheh Mohammad 1987
Saraeian Sajedeh 1993
Setareh Kokab Hamid 1988
Shadkhoo Sheyda 1978
Shaterpour Khiaban 1988
Soltani Paniz 1991
Tahmasebi Khademasa 1984
Tajik Mahdi 1999
Tajik Shahram 1998
Tarbhai Afifa 1964
Tarbha Alina 1988
Toghian Darya 1997
Zarei Arad 2002
Zibaie Maya 2004
Zokaei Sam 1977


Опубліковано офіційний список українців, загиблих у Тегерані

Міністерство інфраструктури України оприлюднило імена членів екіпажу літака авіакомпанії МАУ, який розбився в Ірані 8 січня.

На борту літака перебувало троє пілотів та шестеро бортпровідників, повідомляє пресслужба Мінінфраструктури у Facebook.

Пілоти: Наумкін Олексій Євгенович, Гапоненко Володимир Іванович, Хоменко Сергій Анатолійович.

Бортпровідники: Статнік Катерина Олегівна, Матьков Ігор Валерійович, Микитюк Марія Михайлівна, Лихно Денис Михайлович, Овчарук Валерія Євгеніївна, Сологуб Юлія Миколаївна.

Крім того, іранські ЗМІ опублікували імена Ольги Кобюк та Олени Малахової

У відомстві також висловили співчуття родинам і близьким загиблих.


Данілов: На літак із Тегерана до Києва не сіли двоє пасажирів

На рейс літака Boeing-737 компанії "Міжнародні авіалінії України", що розбився неподалік Тегерана, зареєструвалися 169 пасажирів, втім двоє людей не сіли на рейс.

Про це сказав секретар РНБО Олексій Данілов на брифінгу, повідомляє Укрінформ.

"Стосовно наявності дипломатів або інших представників, які там є під дипломатичним імунітетом, можемо надати наступну інформацію, що ми мали списки всіх 169 громадян, які були зареєстровані на цей рейс, у нас списки ці є. На рейс сіли 167 громадян, 2 громадянина не сіли на рейс, який вирушав з Тегерана", - сказав Данілов.


Авіакатастрофа в Ірані: У МАУ виключили можливість помилки екіпажу та назвали імена пілотів

Лайнером Boeing 737 компанії "Міжнародні авіалінії України", який розбився в Ірані, керували досвідчені пілоти, які мали тисячі годин нальоту на літаках цієї моделі.

Про це заявили на брифінгу представники МАУ, передає Еспресо.TV.

"Гапоненко Володимир, командир, 11600 годин нальоту, майже весь наліт - на 737; 5,5 тис. - командирського. Наумкін Олексій, інструктор, 12 тис. годин нальоту, 6600 - як КПС (командир повітряного судна - ред.) на 737. Другий пілот - Хоменко Сергій, 7600 годин нальоту на літаку 737", - сказав віце-президент компанії по льотній роботі Ігор Сосновський.

Представник МАУ виключив можливість помилки екіпажу.

"Рахуючи складність і тривалість рейсу, на літаку був посилений екіпаж. Екіпаж відпочивав у гостиниці в Тегерані перед вильотом. Знаючи, що Тегеран не є простим аеропортом, наші всі підготовки всього льотного складу на 737 останні кілька років проводяться виключно в аеропорту Тегерана. У процесі перевірок перевіряється майстерність льотчиків саме щоб оцінити їхні дії саме в аварійнй ситуації. Маючи дані, що літак набрав 2400 метрів висоти, помилка екіпажу мінімальна - ми її просто не припускаємо. Враховуючи їхній досвід, дуже складно сказати, що там могло бути щось із екіпажем. На літаку було 6 бортпровідників", - додав Сосновський.

Технічний директор МАУ Олександр Шакієв зазначив, що компанія придбала літак новим, перед рейсом він пройшов перевірку і жодних зауважень у екіпажу до машини не було.

"Літак 2016 року випуску, отриманий безпосередньо з заводу, до цього не  експлуатувався ніде, зауважень по матчастині не було, останню перевірку проходив 6 січня, жодних зауважень не було, літак був справним, від екіпажу ані після прильоту в Тегеран, ні перед вилітом жодних зауважень не було", - сказав Шакієв.


Представники іранської служби порятунку виявили "чорну скриню" українського літака Boeing-737

Представники іранської служби порятунку виявили "чорну скриню" українського літака Boeing-737, який зазнав аварії після зльоту.

Про це повідомила іранська телерадіомовна корпорація IRIB, передає delo.ua.

Як стало відомо, "чорну скриню" виявили в околицях іранської столиці та вже передали правоохоронним органам країни.

Нагадаємо , 8 січня стало відомо про падіння в Тегерані українського літака. За наявними даними, лайнер зі 177 людьми прямував до Києва і впав одразу після зльоту з аеропорту Імама Хомейні.

Начальник Управління консульського забезпечення МЗС України Василь Кирилич заявив, що, за попередньою інформацією, всі пасажири та екіпаж літака загинули.

Президент Володимир Зеленський висловив співчуття близьким загиблих у катастрофі українського літака в Ірані та терміново вилетів в Україну.

Після авіакатастрофи авіакомпанія “Міжнародні авіалінії України” повідомила про припинення авіаперевезень до та з Ірану на невизначений термін.

В РНБО створили оперативний штаб через авіакатастрофу в Ірані.


Опубліковано перший список українців, що перебували на борту рейсу #PS752

За даними РНБО, на борту літака було 177 осіб: 168 пасажирів і 9 членів екіпажу. Серед них 11 українців — двоє пасажирів та дев’ятеро членів екіпажу. Всі загинули.

Списки загиблих наразі не мають офіційного підтвердження.

Сергій Хоменко;
Катерина Статник;
Марина Микитюк;
Валерія Овчарук;
Володимир Гапоненко;
Юлія Сологуб;
Ольга Кобюк;
Олена Малахова;
Олексій Наумкін;
Ігор Матков;
Денис Лихно.

Фото: ABEDIN TAHERKENAREH/EPA-EFE/REX


Введено тимчасову заборону для українських авіакомпаній на польоти до Ірану

Україна ввела тимчасове обмеження на польоти до Ірану, повідомив прем'єр-міністр Олексій Гончарук на брифінгу в середу.

"До з'ясування причин трагедії ми ухвалили рішення про припинення роботи українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Щойно причини буде з'ясовано, рішення буде переглянуто", - заявив він.

Гончарук у своєму Facebook повідомив, що українським авіакомпаніям буде заборонено польоти в повітряному просторі Ірану з 00:00 9 січня до з'ясування причин катастрофи.

При цьому прем’єр наголосив: Україна має брати участь у розслідуванні причин падіння літака авакомпаніі "Міжнародні авіалінії України".

"Ми знаємо, що іранська комісія - спеціальний орган, який існує в цій країні, - розпочала розслідування причин падіння літака. Ми вже повідомили їм про те, що українські експерти мають бути учасниками цих процесів, і попередньо ми не бачимо жодних перешкод для цього", - зазначив він.

За словами Гончарука, Україна готова доставити родичів загиблих до Ірану, а також направити експертів, які вже готові розпочати роботу.

Пасажирський літак авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" Boeing 737-800 розбився в районі міжнародного аеропорту ім. імама Хомейні в Тегерані вранці в середу. За уточненими даними, на борту перебували 167 пасажирів - представників різних країн світу та дев'ятеро членів екіпажу, повідомляють ЗМІ з посиланнями на іранську владу. Всі вони загинули.

Лайнер перестав виходити на зв'язок через дві хвилини після зльоту, він здійснював рейс Тегеран-Київ.


Пристайко: Більшість загиблих у катастрофі в Тегерані є громадянами Ірану та Канади

Більшість загиблих в авіакатастрофі українського літака в Тегерані є громадянами Ірану та Канади.

Про це повідомив міністр закордонних справ України Вадим Пристайко у Twitter.

"Наразі нам відома наступна інформація щодо країн походження загиблих в катастрофі рейсу #PS752: Іран — 82; Канада — 63; Україна - 2 + 9 (екіпаж); Швеція — 10; Афганістан — 4; ФРН — 3; Велика Британія — 3", - написав Пристайко.

Він висловив співчуття у зв’язку із загибеллю людей в авіакатастрофі та наголосив, що українська влада продовжує розслідування.

Як повідомлялось, у середу, 8 січня, орієнтовно о 6:00 за тегеранським часом (близько 4:30 за київським часом) після зльоту з тегеранського аеропорту ім. Імама Хомейні розбився літак Boeing-737 української авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України", що мав виконати рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ.

За даними РНБО, на борту літака було 177 осіб: 168 пасажирів і 9 членів екіпажу. Серед них 11 українців — двоє пасажирів та дев’ятеро членів екіпажу. Всі загинули.


Влада Ірану назвала причину падіння українського літака

Влада Ірану вважає причиною катастрофи українського літака Boeing 737 технічну несправність, що спричинила пожежу в моторному відсіку лайнера.

Про це заявив голова Центру зв'язку та інформації міністерства автомобільних доріг і міського розвитку Ірану Касим Біхі, передає іранський сайт ion.ir.

"Український літак, що вилетів сьогодні вранці з Тегерана до столиці України Києва, зазнав аварії біля міста Паранд в провінції Тегеран через пожежу", - сказав Касим Біхі.

Іранський чиновник також відкинув версію про те, що літак могли збити.

"Якщо б катастрофа сталася через ракету, літак вибухнув би в небі", - додав Касим Біхі.


Літак МАУ зі 176 пасажирами розбився в Тегерані

Фото: АА

На борту літака "Міжнародних авіаліній України", що розбився в Ірані, перебували 176 осіб.

Про це поінформував представник аеропорту імені Імама Хомейні в Тегерані Алі Кашані, повідомляє місцеве інформаційне агентство ISNA.

«Речник міжнародного аеропорту Імама Хомейні Алі Кашані заявив, що літак, який прямував до Києва і перевозив 176 пасажирів та екіпаж, розбився поблизу Паранд, приблизно в 60 кілометрах на південний захід від Тегерана», - йдеться у повідомленні.

За інформацією сервісу відстеження місцезнаходження повітряних суден Flightradar, літак Boeing 737 перестав передавати сигнал через 2 хвилини після зльоту.

«PS752 вилетів з Тегерана о 2:42 за місцевим часом. Останні дані отримані о 2:44 за місцевим часом», - йдеться в повідомленні Flightradar у Twitter.

Як повідомлялося, літак МАУ Boeing 737 розбився поблизу іранської столиці незабаром після зльоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані рано в середу.

Літак прямував з Тегерана до Києва. Попередньо причиною катастрофи називають технічні неполадки.

Точна кількість людей на борту та скільки серед них було громадян України уточнюється.

Представник агентства з надзвичайних ситуацій Ірану Пір Хоссен Куліванд заявив, що ніхто з тих, хто перебував на борту літака МАУ, не вижив.

За його словами, рятувальники намагаються знайти тіла загиблих.

Українське посольство в Ірані поінформувало CNN, що уточнює список загиблих пасажирів.

 


НОВИНИ ПАРТНЕРІВ