Агенти змін у... шкільних класах
Запрацювала краудфандингова платформа для вчителів-новаторів GoFundEd. Як це змінить освіту?![](/sites/default/files/main/articles/02032016/11shkola.jpg)
З 1 березня будь-який педагог, що має ідею чи проект, як покращити навчальний процес у своєму класі та створити якісно новий навчальний досвід, може подати свою заявку на краудфандингову (з англійської — спільнокошт) платформу GoFundEd. А кожен, кому ідея припала до душі, може підтримати її втілення будь-якою сумою. Таким чином суспільство буде залучене до формування спільноти проактивних вчителів і покращення якості освіти загалом.
Запустив цю платформу Центр інноваційної освіти «Про.Світ». Поки вона працює у тестовому режимі, але вже можна підтримати один з трьох проектів, запропонованих вчителями зі Слов’янська, Вінниці та Хустського району Івано-Франківської області. Це — вивчення фізики в інноваційному форматі, створення 3D-принтеру та експерименти знову ж таки з фізики. До речі, за два дня роботи платформи один проект вже підтримали на 82%, один — на 39%, і ще один — на 19%. Погодьтеся, це додає оптимізму.
«Наша громадська організація «Про.Світ» вже два роки співпрацює з вчителями, створюємо разом простір для професійного зростання. Вчителі в межах програми реалізовують проекти, що покращують навчальний досвід учнів. Ми зіткнулися з тим, що часто такі проекти потребують фінансових ресурсів. Тож почали думати, як можемо допомогти. Крім того, є усвідомлення, що до співпраці просто необхідно залучати не лише батьків, а й бізнес, місцеву спільноту тощо, — розповідає засновниця GoFundEd Лілія Боровець. — У США подібний краудфандинг працює вже 16 років, і за цей час було підтримано майже 700 тисяч проектів. Недофінансування освіти — це не лише проблема України».
За словами Лілії Боровець, сьогодні дійсно спостерігається потужний запит від вчителів, що усвідомлюють потребу змін і хочуть бути агентами змін у своїх класах.
«Освітні зміни трапляються тоді, коли маємо ініціативу знизу-вгору і згори-вниз. Це означає, що для того, щоб в Україні відбулась трансформація освіти, потрібна не лише воля і дії Міністерства освіти і науки, але й проактивна позиція вчителів у школах. Підтримуючи конкретного вчителя, ми стимулюємо ці зміни і пришвидшуємо їх, — продовжує Лілія Боровець. — Наразі прагнемо за рік надати можливість як мінімум сотні вчителів реалізувати свої проекти. Далекосяжна мета — це створення середовища співпраці освітніх інституцій, бізнесу, влади, громадського суспільства. Можливо, не лише в Україні».
На краудфандингову платформу GoFundEd може подати свій проект будь-хто з вчителів. «Після цього відбувається модерація, ми спілкуємось з вчителем — складаємо разом кошторис, надаємо навчальні матеріали, перевіряємо, чи проект справді має механізм позитивного впливу на навчання учнів тощо. Зараз до спілкування залучені члени громадської організації, а також залучаємо нашу дорадчу та наглядову ради, серед яких є представники бізнесу, діаспори, освітніх інституцій тощо», — пояснює алгоритм дій Лілія Боровець. І підсумовує: «Зараз важливо сформувати середовище, де вчителі зможуть ділитись своїми ідеями і думками, адже разом — здійснювати зміни ефективніше та швидше».