День непокупок
Минулого тижня розвинені країни відзначили «рядове українське» свято
Можна заперечити: в Україні, мовляв, таке свято не є чимось незвичайним. Хоч щодня святкуй — все одно грошей немає. А навіть якщо і є дещо, то не куплю я, наприклад, Біг-Мак чи пачку сигарет, і що, вплину на економічну політику? Смішно. Але тільки на перший погляд: саме цього дня, підраховуючи збитки, здригаються менеджери й бухгалтери крупних закордонних компаній. Та й кінцева мета свята — у зміні невиправданих споживчих апетитів.
«День без покупок» — знак протесту проти надмірного споживання у розвинених країнах, а також проти нерівномірного розподілу матеріальних благ у світі. За даними ООН, 86% особистих покупок здійснюють усього 20% жителів планети. Таке, мовляв, необмежене споживання у глобальних масштабах знищує природні ресурси і постійно збільшує дистанцію між бідними й багатими. Одним з ініціаторів нинішньої кампанії є міжнародна мережа «ЗМІ проти реклами», що об'єднує художників, письменників, викладачів, студентів, підприємців. Її мета — «збудити опір проти тих, хто (надміру споживаючи. — Ред. ) знищує наше середовище існування, забруднює наш розум, руйнує наше життя».
Свято відзначалося по всьому розвиненому світу різноманітними акціями — театралізованими процесіями, виставами, трансляцією антирекламних роликів і публікацією антирекламних оголошень. Найпопулярніша пісня у День непокупок — бітлівська «Can't buy me love» («Любов купити не можна»).