Дніпропетровську зроблять «макіяж» за мільйон гривень
Влада Дніпропетровська вирішила істотно підправити імідж рідного міста. На передноворічній сесії депутати міськради затвердили програму, покликану протягом двох років сформувати позитивний образ Дніпропетровська як всередині України, так і за кордоном. Не секрет, що за колишніх часів дніпропетровці називали своє місто «Не першим, але і не другим» в Україні, пишаючись його промисловим і кадровим потенціалом. Проте, відтоді багато що змінилося — свідоцтвом тому стало відоме рішення УЄФА, яке виключило Дніпропетровськ з тих міст, які прийматимуть футбольний чемпіонат «Євро-2012». Першою реакцією місцевих чиновників і депутатів був намір судитися з виконкомом УЄФА і оголосити «персоною нон-грата» главу Федерації футболу України Григорія Суркіса, а також віце-прем’єра Кабміну Івана Васюника. Проте після того, як міського голову Івана Куліченка розкритикував дніпропетровський футбольний меценат Ігор Коломойський, рішучість «буцатися» з Києвом і УЄФА дещо зменшилася. Лідер групи «Приват» нагадав «батькам Дніпропетровська», що по дорозі до місцевого аеропорту через несамовите трясіння на вибоїнах «вилітають пломби» із зубів, а вулиці Дніпропетровська не милися, ймовірно, з часів радянської влади. Якщо в місті, що стоїть на берегах найбільш повноводної річки України, немає води для поливу, зазначив олігарх, то винен в цьому зовсім не Г. Суркіс. Сперечатися з І. Коломойським ніхто не став. Проте замість того, щоб зайнятися благоустроєм міста, у мерії вирішили, що в усьому винне неправильне сприйняття Дніпропетровська, насамперед гостями з-за кордону. Тому на реалізацію «Програми формування позитивного іміджу Дніпропетровська на 2010-2011 роки» депутати міськради, незважаючи на мізерність фінансів і невиконання міського бюджету, вирішили відпустити 1 млн. 69 тисяч гривень. Програма, зокрема, передбачає розробку слоганів і символів Дніпропетровська, створення міського інформаційно-туристичного агентства, а також проведення спеціальних іміджевих акцій і розміщення рекламних статей в українських і зарубіжних ЗМІ. Десята частина згаданої суми — майже 100 тисяч гривень — піде на розробку і виготовлення презентаційної і сувенірної продукції, покликаної сприяти «впізнаваності» Дніпропетровська. Ймовірно, вирішивши не обмежуватися цими заходами, міський голова Іван Куліченко поставив перед ученими провідних вузів набагато масштабніше завдання — створити стратегічну програму розвитку Дніпропетровська на тривалу перспективу. Сам мер бачить рідне місто вже не промисловим центром «Чавуну і сталі», а ноополісом, в якому розвивається наука, освіта і високі технології в ракетно-космічній і енергетичній сферах. Генеральні установки стратегічної програми: збереження унікального потенціалу, просування міста як ділового і культурного центру, реформування комунального господарства, системна екологічна і містобудівна політика. Щоправда, вийти на нові рубежі і зажити за європейськими стандартами, судячи з усього, пощастить вже майбутнім поколінням дніпропетровців. Тим же, хто нині живе влада міста поки твердо не обіцяє навіть постійної подачі гарячої води з крану.