Дніпропетровці зможуть пересуватися повітрям
Винахідник Юрій Єршов надіслав меру проект канатної дорогиДніпропетровський винахідник Юрій Єршов пропонує владі міста новий вид громадського транспорту — повітряну канатну дорогу. Свого часу саме за його проектом було створено першу в країні реверсивну канатну лінію, що сполучає правий берег Дніпра з пляжем на Монастирському острові. Зараз ця споруда, що успішно працювала не одне десятиліття, іржавіє без діла, оскільки чиновники й орендарі не можуть розібратися між собою. Винахідника це аніскільки не бентежить, адже рідне місто дедалі більше страждає від нерозв’язаної транспортної проблеми. «Канатні дороги як громадський транспорт у Дніпропетровську — це аж ніяк не фантастика, — заявив на прес-конференції Ю. Єршов. — Такі дороги давно й успішно функціонують не лише у світі та Європі, а й у декількох містах Росії». Більше того, винахідник перераховує безліч переваг. До них він зараховує високий рівень безпеки, оскільки не буде зіткнень та заторів, як на автомобільних дорогах. Також цей вид транспорту є екологічно чистим, він простий у експлуатації, але найголовніше — для створення «канатки» не треба будувати дорогі дороги й мости, прокладати рейки й рити тунелі. Досить встановити декілька опор і протягнути металеві канати, по яких у повітрі снуватимуть вагончики з пасажирами. Із можливостями канатів Ю. Єршов знайомий як альпініст і як інженер, адже на них тримаються гігантські мости в різних частинах світу. Прокласти першу канатну дорогу Ю. Єршов пропонує в центрі міста — через Дніпро, між Старим і Новим мостом, із зупинкою на пляжному Зеленому острові. За підрахунками винахідника, така канатна дорога має відносно низьку вартість — 10 млн євро. Вона буде майже в 40 разів дешевшою, ніж будівництво гілки метрополітену, над якою вже багато років побивається влада Дніпропетровська. Попередні розрахунки будівництва канатної дороги зробили на прохання винахідника російські колеги, які мають півстолітній досвід проектування, виготовлення, монтажу, а також сервісного обслуговування канатних доріг. Та Єршов теж не мрійник — він здобув дві вищі технічні освіти й чудово розуміється на практичному боці справи. Свої аргументи та міркування він виклав у листі до міського голови Дніпропетровська Івана Куліченка. Тепер він чекає реакції мера на своє звернення й сподівається, що вона буде позитивною, оскільки місту необхідний розвиток транспорту з мінімальними витратами. До речі, за словами Ю. Єршова, він прорахував цілу мережу найпопулярніших і найпроблемніших маршрутів для канатного транспорту, здатного швидко й без проблем долати міські пагорби та яри, яких у Дніпропетровську вдосталь. Тому через зимову ожеледь круті вулиці й проспекти великого міста стають майже нездоланними. Незважаючи на очевидні переваги канатного транспорту, чиновники й депутати ставляться до ідей Ю. Єршова скептично, зазначаючи, що на реалізацію таких проектів у міській скарбниці грошей немає, а знайти інвесторів у наш час — практично неможливо. Та винахідник оптимізму не втрачає, зазначаючи, що все нове й незвичайне дуже важко пробивало собі дорогу.