Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Ефект стиснутої пружини

29 грудня, 00:00

Олександр НАРБУТ, заступник голови Спілки платників податків України, президент концерну «Пульсар»: — Головним підсумком року, що минає, є те, що все-таки проявилася та позитивна інерція, яка формувалася ще попереднього року. Я маю на увазі зростання ВВП. На мій погляд, тут спрацьовує ефект стиснутої пружини: сьогоднішнє зростання ВВП — це природний процес після того, як 1999 року дістали до дна.

З-поміж підсумків зі знаком «мінус» можна назвати неухвалення Податкового кодексу. При цьому не переглядається той системний підхід, який дозволив би з упевненістю дивитися на цей процес у майбутньому. Я все-таки сподіваюся, що уряд поставить одним із перших пунктів у своїх планах на майбутній рік прийняття Податкового кодексу. Адже сьогодні нам уже реально доводиться конкурувати з податковою сферою Росії. Тенденція руху капіталу, спрямованого на придбання у виробничій сфері, розвивається в бік України, і це відбувається не завдяки сприятливому інвестиційному середовищу, а, скоріше, через необхідність і можливість великих (передусім російських) компаній укрупнюватися і вкладати свої вільні кошти. У них є певний інвестиційний ресурс і потреба, посилюючи конкуренцію, знаходити ті виробничі об’єкти, які поліпшуватимуть їхній виробничий цикл, будуть вписуватися у виробничий ланцюжок, забезпечуючи додаткові можливості в конкурентній боротьбі як на російському, так і на міжнародному ринках. Приклади ТНК і «Лукойлу» тут більш ніж показові.

Проблема оподаткування наступного року буде залишатися ключовою, і відставання, що має місце, позначатиметься. Зокрема, і на об’єктивній сьогодні можливості нарощувати ВВП, яка зумовлена тим, що приватизація, котра відбувається, підвищуватиме ефективність роботи промисловості. Важливо, щоб цьому не перешкодила негативна ситуація з податками, щоб не сталося погіршення конкурентоспроможності. Серед перспектив наступного року, безумовно, потрібно згадати велику приватизацію. Бюджет-2001 має високі приватизаційні показники, і думаю, що це підштовхуватиме не тільки до проведення самої приватизації, але й до рішень, так чи інакше пов’язаних з ефективністю роботи тих об’єктів, які будуть приватизуватися.

Якщо йдеться про негативні підсумки року, мабуть, треба назвати повільне прийняття рішень у сфері функціонування енергетики.

Адміністративна реформа відноситься також до тих питань, які можуть дати позитивний поштовх адміністративно-територіальному управлінню економікою. У той же час до неї треба дуже обережно ставитися напередодні парламентських виборів 2002 року, крім того, адмінреформа — річ досить тонка, передусім, із погляду збалансування можливостей тих територій, які в майбутньому становитимуть адміністративний устрій України. Мені здається, що було б вдалим використати наступний рік для ретельнішої розробки планів із метою їх здійснення вже 2002 року. Якщо ж вести мову про ту адмінреформу, яка пов’язана зі скороченням чисельності державного апарату і вдосконаленням моделі управління виконавчої влади, то тут дуже потрібен закон про Кабінет Міністрів. Звичайно, треба позбуватися тих рудиментів, які ще залишилися від колишньої структури.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати