Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Готовність — 70 вiдсоткiв

Чого чекати від майбутньої зими
22 жовтня, 00:00

Киянам можна не побоюватися того, що взимку вулиці перетворяться на відполіровану до блиску ковзанку, а шини власних авто доведеться перетворювати на протитанкові їжаки. Принаймні відносне дорожнє благополуччя обіцяють ті фахівці, які відповідають за це саме благополуччя. Другий місяць осені добігає кінця, а відповідні відомства вже рапортують про виконані показники. «Я вважаю, що наші дороги до зимового періоду підготовано, — говорить заступник гендиректора корпорації «Київавтодор» Олег Карпенко. — Нам вдалося відремонтувати півтора кілометра дуже важливої магістралі — Протасового Яру, на який пішло 27 мільйонів гривень». Окрім того, за його словами, капітальній реконструкції було піддано вулиці Солом’янську та Старонаводницьку, з якими торiк виникло чимало проблем. Закінчується «капіталка» вулиці Амосова і трас у Голосіївському районі. Бессарабський квартал і вулиця Довженка, що відрізняються вельми напруженим транспортним рухом, також не залишилися без уваги — тут було укладено верхній шар асфальту. Що стосується середнього за розмахом ремонту, то він припав на долю проспекту Ватутіна, бульвару Верховної Ради, проспекту Заболотного (біля Окружної дороги). До речі, на цей вид реконструкції в столиці пішло 8,4 мільйона гривень, на поточний ямковий — 5,3 млн. гривень.

Взагалі ж, київські магістралі обійшлися бюджету в 52,2 мільйони гривень. Природно, було зроблено колодязі та зливоприймальники, нанесено розмітку (понад 42 тисячi квадратних метрів так званої поперечної, і майже два мільйони погонних метрів подовжньої). Отже, близько 450 загальноосвітніх установ тепер мають позначені пішохідні переходи — що напевне позначиться на безпеці руху й хоча б якось вплине на дисциплінованість водіїв. Особливо, вважаймо, вкупі з посипанням вулиць сіллю. Між іншим, у нинішньому сезоні шляховики повністю відмовляться від піску й цілком перейдуть на сіль . Власне кажучи, перехід цей почався три роки тому, коли було вирішено скористатися німецьким ноу-хау та придбати нові машини. Тоді ж у Німеччині було закуплено першу партію з 30 пристроїв для розкидачів піску. На другому етапі докупили аналогічні пристрої у литовців ( які зібрано за німецькою ліцензією). А останні виявилися вітчизняного виробництва (хоча від машин-піонерів їх не відрізниш: їх зроблено за німецькою технологією). Проте кожна подальша партія значно заощаджує державні гроші. До речі, нові диво-машини, які зібрано на базі МАЗів, можна експлуатувати цілісінький рік і універсально: влітку як самоскиди, взимку — як «розкидачі» солі та на зачистці від снігу. «До 1 листопада за розпорядженням столичної влади мають бути наготові 288 різних механізмів, — розповідає О. Карпенко. А ми, окрім того, взяли зустрічний план — підготувати 55 одиниць резерву: бульдозери, екскаватори. І в середині жовтня у нас уже готові 244 машини».

Як з’ясувалося, «Київавтодор» не заготовлює палива на весь зимовий період: оскільки у нього є домовленість із певними компаніями, шляховики в будь- який момент можуть пред’явити їм талони й тут же заправитися. Єдине, що на випадок надзвичайних ситуацій вони забезпечують собі тридобовий запас палива. А ось сіль стали заготовлювати вже в червні — з тим, щоб до 1 листопада на складах було 70% від потреби — 32 тисячі тонн (на 13 жовтня було вже 30). На всю зиму, як кажуть фахівці, потрібно 44 тисячі тонн. Хоча план розраховано на найсуворіші умови, й ніколи ще ці тисячі тонн повністю не було витрачено. «Свого часу в нас були проблеми: закупівлю солі фінансували районні адміністрації, — продовжує Карпенко. — Доводилося воювати, прохати й писати. Весь час працювали в борг, але до кінця року ситуація більш- менш вирівнялася».

Що ж до доріг, які зв’язують населені пункти, то тут українці можуть бути абсолютно спокійними: безпека їх пересування такими трасами залежить від поведінки їх самих і зустрічних водіїв. Принаймні в цьому «День» завірили в «Укравтодорі». За словами заступника начальника управління автомобільних шляхів Віталія Богатька, на підготовку до зими витрачено 440 мільйонів гривень. Гроші ці пішли на закупівлю антиожеледних сумішей. Так, уже придбано майже 60 тисяч тонн солі (хоча це лише 51% від потреби, але оскільки до 1 листопада шляховики повинні забезпечити 60% необхідного, а інше докуповувати в залежності від сніжності зими, то показник вельми обнадійливий). Піску на складі навіть більше, аніж у аналогічний період минулого року — 624 тисячі кубометрів (що становить майже 70-відсоткову готовність).

«Цього року ми спрацювали на відмінно, — вважає В. Богатько. — Всі показники виконали й навіть випереджаємо заплановане. І з технікою порядок: на сьогодні відремонтували 125 роторних снігоочисників, 663 бульдозери, 1163 автотрейдери. Фактично машини готові на 90%». Аналогічна ситуація й із запасами дизельного палива та бензину, яких набрали 1911 та 1106 тонн відповідно (86 і 91% від потреби). За рахунок чого поліпшилася ситуація? За словами Віталія Богатька, просто збільшилося фінансування. Загальна сума склала один мільярд 700 мільйонів гривень, що в 1,7 разу більше, аніж минулого року. З них 440 мільйонів пішло на ремонт доріг — капітальної реконструкції зазнали 145 кілометрів магістралей, а не рахуючи ямкових робіт — так званого середнього ремонту — 7291.

Ще одну проблему — брак дорожніх знаків — також практично вирішено. Різних обмежувачів швидкості, позначень поворотів та іншого в Україні встановлено на 136 мільйонів гривень. Щоправда, потрібно ще 13% знаків, але це вже не так страшно. «Всі дороги готові до експлуатації в зимовий період!» — резюмує Богатько.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати