Iнтелектуал із Сардинiї
Українські модницi вже можуть оцінити колекцію італійського дизайнера Антоніо Марраса. Чоловіки ще ні![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20030626/4109-24-1.jpg)
Другий сезон у бутику «Maria Santi» (вул. Кропивницького, 10) продаються колекції жіночого одягу італійського дизайнера Антоніо Марраса. Якщо спочатку столичні модниці лише придивлялися, віддаючи перевагу більш «розкрученим» іменам, то нині — це колекція, що продається найуспішніше. І це при тому, що вона досить стримана, витримана, власне, у двох кольорах. Чорному — кольорі модних інтелектуалів, і бежевій пастелі — як нагадування про сонячні пляжі Італії.
Взагалі, Італія, й зокрема Сардинія, справляють величезний вплив на творчість Антоніо Марраса, і щоб зрозуміти феномен його концептуального дизайну, слід звернутися до його біографії, впевнені Давид Танчині, який очолює Studio Zeta і має крамниці в усіх європейських країнах та представляє, зокрема, колекції Марраса, і директор шоу-руму Studio Zeta з продажу Маріа Ботіглері (вони вперше приїхали до України, щоб краще зрозуміти смаки й запити наших споживачів).
Отже, Антоніо народився сорок два роки тому на острові Алгеро поблизу північно- західного узбережжя Сардинії. Можливо, у людей, які живуть на острові, є якась сила, і саме ця сила наділила його незвичайним баченням світу. Цікаво, що Маррас не отримав офіційної дизайнерської освіти, однак його «університети» почалися чи не в дитинстві. Він навчився грати з тканиною, коли був ще маленьким хлопчиком, що підростав у крамниці батька: рештки тканини й усіляке швейне «начиння» стимулювали його уяву. Він знав, що хоче виразити себе, створюючи щось. А всі ці комбінації одягу, включаючи в себе стільки тканин і кольорів, про які могла лише мріяти дитина, показували йому можливості, які відкриються перед ним у дорослому світі. До речі, і Сардинія (він як і раніше живе на острові), і сім’я (вони так і живуть разом у великому будинку, обладнаному під майстерню) продовжують відігравати величезну роль у його житті й творчості. Взяти хоч би останню колекцію Марраса, представлену в столичному магазині. Дизайнер використовує багато ручної роботи, вишивки, часто аплікації з дитячих малюнків — як зв’язуючий місток з народною еклектикою. Значна кількісь його моделей, здавалося б, витримані в класичному стилі, однак з використанням гостромодних елементів: наприклад, замість гудзиків Маррас використовує зав’язки. Особливо йому вдається гра з тканинами, вигадана ним ще в дитинстві, коли він з’єднує гладеньку тканину з текстурною.
До речі, цей його фірмовий стиль, запевняє Маріа Ботіглері, проявився вже в першій колекції. У 27 років йому довірили самостійне замовлення, i вже в 88-му світ побачила колекція під назвою «Piano Piano Dolce Carlotta», яку Антоніо зробив на замовлення одного підприємця з Рима. Своєю назвою колекція зобов’язана культовому фільму жахів 60-х років режисера Роберта Альдріха з Бет Девіс у головній ролі. Великий кіноман, саме їй Маррас присвятив свою першу колекцію, яка буквально миттєво зробила його відомим не лише на Сардинії, а й у всій Італії. 96-го він дебютує у високій моді, представивши колекцію з бразильськими мотивами. Його моделі об’єднують декілька фірмових елементів — гра контрастів: «пропалені» тканини, струмлива органза, дорога вишивка, шви, що впадають у вічі. У березні 1999 р. Антоніо представив у Мілані свою першу колекцію прет-а- порте, що носила його ім’я: мотиви рідної Сардинії, святкові настрої, підкреслені яскравими барвами...
До речі, одяг Марраса дійсно якийсь дуже життєрадісний, незважаючи на те, що, повторюю, в останній колекції домінують лише два кольори.
Я поцікавилася у Маріа Ботіглері, на кого орієнтується дизайнер, створюючи свій одяг. На сміливих, незалежних, упевнених у собі жінок з неординарним смаком, упевнена вона. «І ми їх знайшли в Україні, — додала Маріа, — небагато, але колекції Антоніо й не розраховані на масового покупця. Речі від Марраса завжди будуть унікальними у своєму роді, оскільки робляться із залишків тканин, випущених лімітованою серією».
Директор магазину Оксана Ковалевич розповіла, що серед покупців колекцій італійського дизайнера — не тільки представниці богеми, а й чимало ділових жінок. Головне — щоб людина мала творчу натуру, а рід занять визначального значення не має. До того ж, вважає Оксана, за останні кілька років смаки наших модниць зазнали значних змін. Якщо раніше з появою на вітчизняному ринку відомих модних брендів вони віддавали перевагу якійсь одній фірмі (у нас можна побачити жінку, одягнену, як то кажуть, з голови до ніг, скажімо, в одяг від дому моди Діор), то сьогодні все сміливіше комбінують. Вибирають не ім’я, а свій власний стиль, що й є мистецтвом бути модною людиною. Саме Маррас таку можливість своїм клієнткам дає. Однак якщо жіночі колекції продаються дуже й дуже успішно, то чоловічу лінію, яку Маррас нещодавно запустив, Оксана поки не ризикує привозити. Наші чоловіки консервативніші й скутіші, ніж жінки, впевнена вона. А щоб носити речі від Марраса, потрібен характер і смак. І гроші — неповторність коштує дорого.