Красиве. Якісне. Українське
Вітчизняні виробники дивують покупців і прищеплюють їм «споживчий патріотизм». На Фестивалі «У пошуках «Made in Ukraine» було все: від арахісового масла та косметики до смартфонів
В Україні виготовляють усе. Принаймні арахісове масло, професійну косметику, одяг, взуття, смарфони і планшетні комп’ютери, екологічно чисті іграшки і постіль із конопель «День» знайшов на Фестивалі «У пошуках «Made in Ukraine». Захід, що народився з експерименту журналістки Юлії Савостіної, яка цілий рік користувалася тільки українською продукцією, відбувся на вихідних під Києвом.
Юлія Савостіна розповідає: всі учасники зголосилися на участь вже за дві доби після того, як вона написала на свій сторінці у соцмережі про те, що хоче провести подібний фестиваль. Чимало часу пішло на відсортовування заявок, адже мало бути представлено всі категорії товарів. Зрештою, журналістка відібрала 75 цікавих українських виробників, що роблять справді якісну та оригінальну продукцію. «Найцікавіше на фестивалі — постільна білизна з коноплі, іграшки, непогана тут підбірка одягу, — говорить Юлія і додає: — Обов’язково потрібно купити туфлі в Качоровської, сукню, білизну, безфосфатний пральний порошок і якісь ласощі. Тим, у кого є діти, ще й шкільну форму».
Щоб купити туфлі у власниці взуттєвого ательє Аліни Качоровської, як радила організаторка, треба було відстояти в черзі. «Я гадала, що ярмарок — не наш формат, але помилилася. Продажі добре йдуть. Зазвичай покупці — нові люди. Постійні клієнти і так уже все розкупили (сміється). Перевага фестивалю в тому, що люди не бояться підходити, торкатися речей, міряти їх», — говорить Аліна.
Задоволений своєю участю у фестивалі й власник фірми, яка виготовляє професійні засоби з догляду за обличчям, Ярослав Процько. «Справа не тільки в продажах, а й у тому, щоб показати себе людям, познайомитися з потенційними покупцями. Зараз той момент, яким потрібно користатися. Люди готові спробувати український продукт, і якщо він виявиться якісним, його потім купуватимуть постійно. Такі заходи дуже важливі, вони виховують у людях споживчий патріотизм», — каже підприємець. Він переконаний: українська продукція цілком може скласти конкуренцію іноземній, адже співмірна з імпортною за якістю, а коштує дешевше.
Оксана Дево привезла на фестиваль подушки, ковдри, покривала і навіть шкарпетки з коноплі. Сировину для виробництва вирощують у Полтаві без додавання хімічних добрив. Попри те, що компанія всього рік на ринку, продукція має попит. «Тканина з коноплі дуже гарна для тіла», — каже Оксана. Вона тішиться, що в Україні почало відроджуватися виробництво тканини з коноплі, але каже: конкурентів мало, бо сировину важко переробляти.
А ось у Віталія Потоцького конкурентів в Україні немає взагалі. Він виготовляє аудіо-бокси в дерев’яних корпусах. За кордоном є такі пристрої, але в пластику. Аудіо-бокси мобільні, адже працюють від вбудованих акумуляторів. Дерево Віталій використовує українське. Корпуси його пристроїв переважно яскраві: червоні або зелені. «Це, щоб дарувати людям позитивні емоції», — говорить Віталій. Частину виробів він фарбує в кольори національного прапора. Один синьо-жовтий аудіо-бокс підприємець подарував гурту «Океан Ельзи», щоб хлопці могли використовувати його на репетиціях, адже до пристрою можна підключати смартфони і музичні інструменти. «Ми звикли, що все найкраще — закордонного виробництва. Але це не так. Під час фестивалю я, наприклад, відкрив для себе деяких виробників», — каже Потоцький.
«Дуже багато українських товарів, навіть не віриться. Здається, що в нас виробляють усе», — говорить Катерина. Вона працює в компанії, яка шиє одяг. Сукні цього виробника мають попит серед українських телеведучих, зірок шоу-бізнесу. «Директорки компанії намагаються підбирати натуральні тканини, моделі вигадують самі. Людей приваблює хороша якість і те, що одяг український, тож купують добре», — каже дівчина.
Настя працює в компанії, яка виготовляє іграшки. Загалу відомі насамперед патріотичні янголи, які тримають у руках синьо-жовті сердечка або свічки. Їх почали робити під час Майдану, а після лютневих подій 10% суми, заробленої від продажу іграшок, компанія перераховувала на підтримку родичів героїв Небесної Сотні. «Через останні події в країні ми зробили ще й янголів миру. Вони тримають у руках голубів. Ці іграшки є оберегами і приносять кожній людині, яка їх має, часточку миру та добра», — говорить Настя. Окрім патріотичних янголят, майстри фабрики роблять іграшкових котиків і лисичок. Останні є й у вишиванках. До того ж, майже всі відвідувачі фестивалю чіпляли на одяг брошки — фетрові синьо-жовті сердечка. Їх також виготовляє ця фабрика.
Усі виробники української продукції переконані: такі фестивалі потрібно проводити регулярно, адже вони дають можливість познайомитися з потенційними споживачами. Відвідувачі виставки також «за». «Не так багато людей знають про те, що виготовляють в Україні. Я, наприклад, ніколи не думала, що українські речі мають настільки гарний вигляд», — ділиться враженнями Олександра, яка купила дочці вітчизняну футболку. Іван, ще один гість фестивалю, переконаний: такі заходи потрібно переносити в місто. «Це треба робити десь в «Експоцентрі», — каже хлопець. У тому, що українське може скласти конкуренцію іноземній продукції, він навіть не сумнівається.
Наталя придбала взуття у Качоровської. Дівчина неабияк задоволена покупкою, хоч і не планувала її. «Якість дуже хороша, ціна доступна, ще й поторгуватися можна», — каже дівчина. Вона вважає, що зараз потрібно підштовхувати людей до того, щоб вони розвивали вітчизняну економіку, вкладаючи гроші в український малий і середній бізнес. Потенціал є, і він чималий.