Квиток у театр? No problem!
Незабаром у столиці квитки в театри, кінотеатри, музеї та інші заклади культури можна буде придбати не виходячи із дому — через інтернет або мобільний телефон. А для того, аби дізнатися, де і які проходять культурно-розважальні заходи та чи є на них квитки і скільки вони коштують, досить буде лише одного натиснення комп’ютерної мишки.
Автоматизована система продажу театральних квитків вже давно діє у багатьох країнах Європи, Прибалтики, Росії. За словами художнього керівника — директора Київського академічного театру оперети Богдана Струтинського, який вивчав зарубіжний досвід з цього приводу, користь такої системи очевидна.
— В багатьох країнах світу 70—80 % квитків продають через мережу інтернет. Наприклад, коли в Петербурзі перейшли на таку систему, то там відразу продаж квитків збільшився аж на 600%. Від того, що зросла відвідуваність культурних закладів, виграли не тільки театральні підприємства, у яких збільшилася виручка, а й самі глядачі. Особливо це стосується молоді, яка замість того, аби пити пиво в сквері, віддає перевагу цікавому спектаклю або кінофільму.
На думку пана Богдана, автоматизовану систему продажу квитків мають створити за принципом «єдиний квиток», суть якого в тому, що в одному місці можна буде отримати інформацію та замовити квиток на будь-який захід у будь-якому культурному закладі столиці. А ще нововведення передбачає оплату через кредитну картку і друк квитків за допомогою принтера безпосередньо в місці його купівлі. У свою чергу керівники театрів та кінотеатрів зможуть відслідковувати заповненість залів та негайно реагувати (наприклад, за допомогою реклами), якщо продаж квитків на ту чи іншу постановку здійснюється повільно.
Однак для того, аби перейти на автоматизовану систему продажу театральних квитків, без нової урядової постанови не обійтися. Адже нині реалізація квитків на культурно-видовищні заклади регламентується інструкцією, затвердженою наказом Міністерства культури ще в 1999 році.
— Така система дозволить також боротися із перекупниками. Особисто в мене часто буває таке, що пішов би на той чи інший спектакль, але заходжу у кілька кас, а там відповідають, що квитків немає. А поряд стоять перекупники і пропонують удвічі більшу ціну. Приходиш в театр — чимало порожніх місць. Як виявляється, в якійсь касі на околиці міста не попродали квитки. З автоматизованою системою таких казусів не траплятиметься. Якщо буде відповідна юридична та фінансова база, то через рік два встолиці вже матимемо це нововведення, а ще через кілька років можна буде сюди підключити й інші міста України, — каже директор компанії «Софт-Маркет» (яка займається впровадженням подібних систем) Сергій Петренко.
У свою чергу керівник «Київміськдовідки» Олександр Серебряник запевняє, що очолювана ним служба готова взяти на себе доставку квитків, якщо клієнт не в змозі оплатити їх через «кредитку».
Встановлення автоматизованої системи продажу театральних квитків коштує недешево, однак керівники театральних підприємств з цього особливо не переймаються — задля такої справи вони готові зробити відрахування із своїх прибутків (щорічний обіг театрального ринку в Україні складає 15 мільйонів гривень). Підтримує цю справу й столична мерія. Останнє слово тепер за урядом.