Перейти до основного вмісту

«Не модно!» у Донецьку:

23 квітня, 17:42

«+» — влада нарешті звернула увагу на проблему

«-» — якість виконання

«Не модно!» — під таким девізом проходить донецька кампанія з боротьби зі шкідливими звичками. Влада працюватиме у двох напрямах: «Перший — інформаційна кампанія. Другий — ремонт і оснащення спортивних майданчиків та об’єктів у районах міста», — повідомляє офіційний сайт Донецької міської ради.

Фахівці управління архітектури підготували 15 плакатів. Із біл-бордів мешканців міста закликають: «Не пей!», «Хватит бухать!», «Отбрось стакан, из-за стойки встань!». Красиві дівчата попереджають: «Пить не модно!», «Выпивает? С такими не общаюсь!». Проект стартував, брендінгове агентство Володимира Воронова вже підтримало ідею і розробило свої плакати з перевернутою пташкою а-ля Twitter і мертвими мухами. Варто відзначити, що така подача викликає питання. Одне з них: може, взагалі варто було почати з обмеження реклами алкоголю і цигарок?

Крім того, зведення спортивних майданчиків — добре ініціатива, яка урізноманітнює дозвілля багатьох хлопців на вулиці. Проте лише турніки проблеми не вирішать. Завдяки руху Street workout сьогодні побудувати турнік — це тренд. Але мало хто будує гойдалки, каруселі для дітей молодшого віку. До того ж в самому Донецьку раніше були великі шахові фігури на вулиці, якими можна було грати всією родиною. Проте торік «Городок» — центр дозвілля для дітей та дорослих — закрили, і шахів не стало. Ще одна альтернатива «алкоголю» зникла.

За коментарями щодо ефективності цієї кампанії «День» звернувся до експертів. І був приємно здивований відповідями.

Доцент Донецького державного університету управління, кандидат соціологічних наук Тетяна ЄРЕСКОВА оцінює проект так: «Соціальна реклама може формувати суспільну свідомість, і чудово, що це відбувається у форматі «неформально на актуальні теми». Насамперед проект орієнтовано на молодь, і він має «спрацювати» завдяки своїй наочності — сучасне покоління сприймає світ передусім через візуальні образи. Дуже вдалий слоган, тому що для молодих людей бути в тренді набагато важливіше, ніж дотримуватися якихось соціальних норм. А гасло «Не модно!» не закликає до заборони чого-небудь, це не шокуюча реклама, як «Куріння вбиває», і не якась абстракція».

Керівник проекту «Донецьк без тютюнового диму» Донецької обласної організації «Комітет виборців України» Тетяна ДУРНЄВА вважає: «Головне, що влада побачила проблему і, більш того, доклала зусиль для її вирішення — це вже величезне досягнення. Нещодавно в Донецьку практично не було соціальної реклами. Громадські організації, зокрема і наша, неодноразово порушували це питання, і, нарешті, влада публічно оголосила про те, що готова пропагувати здоровий спосіб життя. Мінус у тому, що сьогодні у нас дуже мало професіоналів, які можуть створити якісну й ефективну соціальну рекламу».

Сама молодь про плакати каже: «Цікавий проект, але я б більше уваги приділив тютюнокурінню, тому що людина з пляшкою пива не отруює оточующих, на відміну від курця. І з клубами треба щось робити — це ж розсадник бійок і безконтрольного статевого життя!» — категорично констатує студент-медик Володимир. Один з біл-бордів звернений якраз до завсідників дискотек: «Выпиваешь ночью в клубах? Жди людей по жизни грубых!»

Тетяна Дурнєва підкреслює системність кампанії: «До 31 травня, Всесвітнього дня без тютюну, в Донецьку з’явиться нова реклама проти куріння. А до 15 травня наша організація приймає роботи на конкурс антитютюнової соціальної реклами, який підтримала влада міста».

«Це — перший крок. Гадаю, частина людей на ці речі відреагує», — обнадіює Тетяна Єрескова.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати