Острови тепер платні
Столична влада обмежує в’їзд автомобілів на Труханів острів та Гідропарк. Екологи пропонують пропускати лише спецтехнікуНа Трухановому острові система платного проїзду для автомашин уже працює, а Гідропарк до цього готується. Директор КП «Київтранспарксервіс» Володимир Першин на своїй сторінці у соцмережі пояснив киянам, що для цього «поставили два шлагбауми, підвели електрику, встановили біотуалети, організували автостоянку. Шість співробітників цілодобово чергують на пункті пропуску. Оскільки острів є зоною відпочинку, для тих, хто туди приїжджає саме відпочивати, цього року організували проїзд маршруткою. Безкоштовний! 50 гривень сьогодні платять тільки ті, хто не хоче залишати своє авто на парковці. Усі вони отримують касовий чек».
Для співробітників баз, які розташовані на острові, спортсменів, які там тренуються, а також персоналу і технічного транспорту буде забезпечено безкоштовний проїзд. Для цього вони мають отримати спецперепустки. А отримані за проїзд кошти підуть на роботу пропускного пункту: оплату електроенергії, обслуговування біотуалетів, утримання маршруток, зарплату співробітників та інші потреби.
Гідропарк теж невдовзі має отримати свій КПП, зі шлагбаумом, цілодобовим відеоспостереженням і касовим апаратом. В’їзд так само становитиме 50 гривень. Усе це задля того, щоб обмежити рух автомобілів двома зеленими зонами. Проте, на думку еколога Олександра Соколенка, для цього треба діяти трохи жорсткіше, приміром, в’їзд на обидва об’єкти дозволити лише спецтранспорту: пожежним, «швидким» тощо.
— Я так розумію: щоб обмежити кількість автомобілів на Трухановому острові й убезпечити велосипедистів, яких там на вихідних дуже багато, бо ж наче обладнали для них велодоріжку, запровадили плату за в’їзд, — каже еколог. — Але ті, хто заплатив 50 гривень, все одно ганяють, як і раніше. Якби працівники міліції штрафували їх за перевищення швидкості або порушення фіксували встановлені відеокамери, був би результат, але цього досі немає, тому щодо заходів безпеки не бачу суттєвого прогресу. Друга проблема — спецперепустки для людей, які там працюють. Було заявлено про 500 таких заявок, але там немає стільки закладів, щоб працювало так багато осіб. Що ж до Гідропарку, то при в’їзді раніше сиділи якісь люди, які брали гроші за проїзд із кожної машини. І ніхто не знав, куди вони йдуть. Для 90% водіїв це не буде стимулом пересісти на велосипед чи інший екотранспорт, як цього хоче місцева влада. Як на мене, треба взагалі перекрити в’їзди на Труханів та Долобецький острови, бо Гідропарк — це регіональний ландшафтний парк, об’єкт природно-заповідного фонду.