Патріотичний бізнес
Компанія «Крафт Фудз» святкує 10 років роботи в Україні
Цього року компанія «Крафт Фудз Україна» відзначає десятиріччя своєї діяльності на українському ринку. З цієї нагоди днями відбулося прийняття у Колонній залі Київської міської державної адміністрації.
«Крафт Фудз Україна» («КФУ») — одне з найбільших українських харчових підприємств, що входить до групи компаній «Крафт Фудз Інк.». Останній торік виповнилося сто років. Нині вона — перший виробник харчових продуктів у США та Канаді й другий у світі, чия продукція продається більш ніж у 150 країнах.
До складу українського «Крафту» входять Тростянецька шоколадна фабрика «Україна» в Сумській області та фабрика з виробництва чіпсів у Старих Петрівцях Київської області. За десять років діяльності презентовано десять брендів: шоколад «Корона» та «Miлка»; цукерки «Шоколадна фабрика «Україна»; кава «Якобз», «Максвелл Хауз», «Карт Нуар»; батончики «Сієста» й «Три Біт»; чіпси «Люкс» та солоні снеки «Черезос». Уже кілька років поспіль ці торгові марки утримують перші місця на вітчизняних ринках шоколаду, солоних снеків та меленої кави.
Більше 100 млн. доларів США було інвестовано в економіку України за ці роки діяльності «КФУ». У 2003 році в державний та місцевий бюджети лише прямих податків було перераховано 52, 9 млн. гривень.
А розпочиналося все так. «У 1995-му доктор Юрій Логуш (нині — голова Правління «Крафту» в Україні та Молдові — Ред. ) очолив компанію і запросив декількох молодих людей, у тому числі і мене, тоді студента Києво- Могилянської академії, — згадує директор відділу збуту «Крафту» в Україні та Молдові Тарас Лукачук. — Тоді ми мали шоколадну фабрику у Тростянці, де працювало понад тисячу работників, двохкімнатну квартиру на вулиці Інститутській у Києві й нас було лише п’ятеро: амбітних, самовпевнених, переконаних, що можемо все! Перші роки просто жили на роботі. Навчалися на робочих місцях. Я, як і решта, знав виробництво, фінанси та маркетинг. Потім у київському офісі нас стало десятеро, згодом — п’ятнадцятеро. Ці люди фактично формували компанію, створювали систему цінностей і культуру поведінки. Не секрет, що наш офіс — один із небагатьох у столиці, де розмовляють українською мовою. У жодному разі нікого не примушували, просто показали власним прикладом, що у цьому є сенс. Ці роки становлення, перших успіхів — найпам’ятніші для мене».
Тарас Лукачук у 23 роки почав керувати збутом. Тоді він був наймолодшим керівником відділу у світовій мережі «Крафту». Зараз середній вік працівників адміністративного офісу у Києві — 30—31 рік. Директор відділу людських ресурсів Оксана Семенюк у компанії теж уже десять років. Вона пригадує, як тоді, на початку, до них приїхав один із президентів «Крафту» у світі і, познайомившись з усіма, сказав, мовляв, яке чудо, в Україні структурою керують діти!.. «А нам тоді було 24—25, — говорить Оксана. — І зараз українська команда відома тим, що в ній працюють одні з найкращих працівників. Тут панує здоровий командний дух. Конкуренція, звісно, існує, але швидше у тому сенсі, що вона спонукає співробітників прагнути більшого. Наприклад, маємо дуже професійних фахівців у відділі маркетингу, які вміють творити рекламу. Маю на увазі передусім рекламу бренду «Корона», що у 1995 році народився в Україні. Наші ролики демонстрували у Прибалтиці та Росії, зараз — у Молдові. Ці надбання перейняли колеги з «Крафту» у різних країнах, на вітчизняному ринку нас почали наслідувати. І цим ми показали, якими оригінальними у творчості можуть бути українці».
Загалом у «КФУ» працюють близько півтори тисячі людей. У київський офіс працевлаштовують здебільшого після закінчення Києво-Могилянської академії та Національного університету ім. Т. Шев ченка. Далі працівники професійно зростають в процесі роботи. Також їздять у відрядження до своїх закордонних колег. Беруть участь у тренінгах та різних навчальних програмах, здобувають другу вищу освіту... За словами президента Національного університету «Києво-Могилянська академія» В’ячеслава Брюховецького, половина працівників «Крафт Фудз Україна» і «Крафту» в інших країнах — випускники ним очолюваного навчального закладу. Багато серед них випускників і студентів Києво-Могилянської бізнес-школи, де навчання проходить на рівні світових стандартів. Підписана угода про співпрацю зі знаною на увесь світ Келог Бізнес Скул із Чикаго, куди наші студенти їздять слухати світових гуру у справі бізнесу. Так, колишні працівники українського «Крафту» Роман Мелеш — тепер директор із маркетингу категорії «кава» Центральної та Східної Європи, Африки і Близького Сходу та Юрій Костів — менеджер із інформаційних систем у регіоні Близький Схід, Африка і Туреччина на святкування прибули з штаб-квартири у Відні. А Олена Геращенко прилетіла з... Африки, де вона — фінансовий директор «Крафт Фудз» у ПАР. Вони кажуть, що там здобувають нові знання, досвід, аби повернутися вдосконалювати економіку України. Сьогодні у міжнародній мережі компанії працюють п’ятнадцять працівників. «У світовій харчовій промисловості компанія «Крафт Фудз» вважається Гарвардом для професійного та кар’єрного росту», — пише американська газета «Уолл Стрітт Джорнал».
«КФУ» як вітчизняний виробник має соціальні обов’язки перед українським суспільством, частиною якого є сам. Він — постійний спонсор Національної капели бандуристів. Протягом десяти років підтримував: фестиваль «Червона рута», Міжнародний балетний конкурс імені Сержа Лифаря, Міжнародний фестиваль оперного співу в Одесі «Золота корона». Уже вп’яте проходить Всеукраїнський літературний конкурс «Коронація слова», інформаційним партнером якого є «День». За цей час видано біля 40 українських романів. Письменниця Марина Гримич переконана, що ця «коронована» література стала новим літературним етапом і на відміну від попереднього етапу — постмодернізму, є екстравертнішою, відкритішою до спілкування з читачем. Цього року жанрові рамки конкурсу розширилися і відтепер надсилати можна крім романів та кіносценаріїв ще й п’єси, кращі з яких будуть запропоновані для постановки провідним вітчизняним театрам. «Коронація слова- 2003» почесним дипломом «Громадського визнання» за проведену історичну, культурну та сподвижницьку роботу, популяризацію української історії нагородила наш двотомник — книжки «Україна Incognita» та «Дві Русі» із серії «Бібліотека газети «День». У свою чергу на святкуванні головний редактор «Дня» Лариса Івшина зазначила: «У Симферопольській українській гімназії, де ми презентували третю книжку «Війни і мир», мені розповіли, що випускники цієї гімназії на запитання — чого їх найбільше навчили, відповіли: «Відваги». Я думаю, що ті, хто десять років тому прийшли на український ринок, були відважними. А потім вони ще переконали всіх у тому, що є професійними і яскравими людьми. А також продемонстрували, як важливо, щоб бізнес був патріотичний. Саме з такими людьми, такими результатами українцям легше подобатися самим собі. Якщо бачите, що це вишукано, стильно і українською мовою, то це «Крафт Фудз Україна». У нас багато краси, та мало вишуканості. Мені здається, що завдяки Тетяні та Юрію Логушам, продукції Крафту — вишуканості у нашій країні побільшає».
Прийняття було світським. Фортепіанні імпровізації, чарівна Ані Лорак, стильний «Океан Ельзи». Слова вдячності партнерів. Щасливі, розслаблені успіхом працівники... А завтра — знову до нових звершень. За словами Юрія Логуша, ще на початку створення компанії її співробітники взяли високу планку та швидкий темп роботи. Тепер щоразу винаходять нові ідеї для реалізації. Два роки тому виявили бажання бути відповідальними ще за Молдову, де почали все з нуля. Нині це досить успішний бізнес. Зараз аналогічно лобіюють питання про запуск бізнесу ще в декількох пострадянських країнах. І коли їх запитують — навіщо це потрібно, мовляв, там складні ринки, вони відповідають, що хочеться нових викликів і нової висоти.