Перейти до основного вмісту

Професія — за «самовчителем»

Новий спосіб навчання — за модульною технологією — «виковує» більш якісні кадри
31 жовтня, 00:00

Протягом минулого тижня у Києві проходив міжнародний семінар з питань перепідготовки робочої сили з використанням гнучких модульних технологій професійного навчання. Нова методика запроваджується в Україні вже протягом трьох років у рамках проекту Міжнародної організації праці «Введення гнучких програм професійного навчання для безробітних».

Розробку пакетів модульної навчальної документації здійснюють 56 базових навчальних закладів по всіх регіонах України. За допомогою цієї документації можна опанувати 41 професію.

Центри зайнятості направляють бажаючих навчатися в центри модульного навчання. Там для кожного студента складається індивідуальний план з урахуванням попереднього досвіду та вмінь людини.

Вивчення теоретичного матеріалу відбувається під час практичного опанування кожного модуля, який включає в себе елементи того чи іншого технологічного процесу. В модулях розписаний алгоритм дій, а також необхідні для цього теоретичні моменти. Кожен з тих, хто навчається, має можливість працювати в своєму темпі. Перехід до вивчення наступного модуля відбувається після успішного проходження тесту із засвоєння попереднього матеріалу. Викладач виконує лише роль консультанта.

За досить короткий термін можна вивчитись, наприклад, на кухаря, бухгалтера, водія автомобіля, токаря, закрiйника, швачку. До речі, як повідомили в Київській міській службі зайнятості, швачки, що навчалися за модульною технологією, працюють швидше та якісніше.

Цього року було розроблено пакет модульної навчальної документації «Організатор малого бізнесу», який забезпечує підготовку з правових питань підприємницької діяльності та самозайнятості, навчає бізнес- плануванню, бухгалтерському обліку тощо.

Викладач-інструктор Модельного центру при Київському професійно-педагогічному коледжі ім. А. Макаренка Марина Скитьова розповіла: «Наш центр — це модель підприємства, створена для навчання у формі ділової гри. Викладачі виконують ролі заввідділами, студенти — працівників. Кінцева мета навчання — написання бізнес-плану та його захист для отримання кредиту для відкриття власної справи. Зараз у центрі закінчує навчання група з міста Славутича за програмою «Організатор малого бізнесу», розробленою для регіонів, потерпілих від економічної депресії, зокрема в Чорнобильській зоні». Пакет модульної навчальної документації з 15 професій, які користуються попитом на ринку праці, передано в 37 навчальних закладів 19 областей України для апробації.

Навчання за модульною технологією впроваджується більш ніж у 60 навчальних закладах України. А на початок наступного року кiлькiсть таких закладів має збільшитися до 160.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати