Солодкоголоса птаха нашої юності
Сольний концерт Мірей Матьє, який відбувся 12 червня в Палаці «Україна», без перебільшення, — найвищий пілотаж смаку та професіоналізму.
— Приїзд Мірей Матьє — подія не тільки для Києва, але й для всієї України, — вважає Таїсія Повалій. — У Матьє приголомшливо гарний голос. Вона володіє сильною енергетикою впливу на публіку. Адже багато хто в залі не знав французької мови, але всі без винятку її чудово розуміли. Ця маленька, тендітна жінка без супердекорацій, гуркотливого звуку динаміків, підтанцьовування та фонограм — «живцем» протягом двох із половиною годин буквально зачарувала слухачів.
До своєї програми М. Матьє включила пісні різних років. Багато з них ми чудово знаємо з вінілових дисків і касет, що збереглися в домашній фонотеці. Часом здавалося, що її характерний грасируваний звук — це повернення в наше дитинство, коли іноземні записи були рідкісними подарунками меломанам на радіо і телебаченні. У її виконанні прозвучали пісні-сповіді, балади, притчі, вальси, танго і, зокрема, шлягери з фільму «Шербурзькі парасольки», «Санта-Лючія», «Ти і я», «Паризьке танго», «Вічне кохання», а також твори, які після смерті великої Едіт Піаф знайшли нове звучання в її інтерпретації, — «Гімн коханню», «Життя в рожевому світлі». Знамениті «Підмосковні вечори» Матьє виконувала як французькою, так і російською мовами. Але справжнім хітом вечора став популярний циганський романс «Очі чорні». Він прозвучав тричі. Публіка скандувала «браво», вітала Мірей стоячи. Практично після кожної своєї пісні Мірей казала: «Дьякую, мерсі». Оберемки квітів вкривали рояль, і їх часто доводилося виносити за куліси.
Музичні критики багатьох країн, де гастролювала артистка, намагалися розгадати секрет її успіху та довголіття на естраді. Коли в Києві її запитали про це, співачка усміхнулася і сказала: «Якщо секрет, то нехай він залишиться моєю маленькою таємницею, — згодом додала: — Дуже ретельно підбираю свій репертуар. Насамперед звертаю увагу на текст. Він має бути простим, зрозумілим і викликати емоції у слухачів. Адже кожна пісня — це новела або розповідь про людину, про те, що її хвилює. А в музиці я надаю перевагу гарній мелодії. Помилковими вважаю твердження деяких артистів, що на естраді не потрібен сильний голос. Адже він мій інструмент, ним я виражаю свої почуття, передаю нюанси творів. Ви навіть не можете собі уявити, яку насолоду я отримую, виступаючи в дуеті з такими майстрами, як Пласідо Домінго або Лучано Паваротті». У нашу столицю Мірей прилетіла разом зі своєю мамою Марсель та сестрою Матіт. За її словами, таким чином вона суміщає гастрольну діяльність і спілкування з рідними. Адже мама живе в Провансалі, а вони із сестрою — під Парижем. Тому не так часто бачаться, як їй би хотілося, а без Матіт співачка як без рук: вона допомагає їй у вирішенні побутових питань. На жаль, візит у Київ був коротким і вона лише відвідала Печерську лавру та Маріїнський палац. Але Матьє пообіцяла обов’язково ще раз приїхати і до того часу вивчити пісню українською мовою.
До речі, після концерту берегиня української пісні Ніна Матвієнко, піддавшись загальному пориву, поспішила ближче до сцени і не приховувала своїх почуттів: «Чудовий концерт, я давно не отримувала такого задоволення». Дійсно, його варто було подивитися всім нашим естрадним виконавцям як своєрідний майстер-клас і після цього переважна більшість доморослих «зірок» могла б сміливо сказати «до побачення» шоу-бізнесу.