Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

СТОП-КАДР

60 + 40
25 травня, 00:00
60 + 40

Миколі Володимировичу Оляліну днями виповнилося 60. Актор народився і виріс у Вологді. Закінчив Ленінградський інститут театру, музики і кінематографії. Грав у Красноярському театрі юного глядача. Після першої ж ролі в кіно (Болдирєв, «Дні льотні», 1966) потрапив у його полон, врешті пішов із театру. Величезну популярність принесла йому роль капітана Цвєтаєва у відомій кіноепопеї «Визволення», присвяченій Великій Вітчизняній війні. Люди у військовій формі стали героями Оляліна і надалі (майор Топорков у серіалі Григорія Ліпшиця «Зворотньої дороги немає», був серед них найпомітнішим). Але сам Микола Володимирович категорично заперечує існування амплуа, використання актора в одному певному ключі. Широту своїх можливостей він виявив ще під час роботи у театрі, де грав Брандеуана у «Напіврозумному Журдені» М. Булгакова та поліцейського Свистунова у «Ревізорі» М. Гоголя.

На кіностудію імені О. Довженка Оляліна запросив тодішній її директор В. Цвіркунов, який чимало зробив для піднесення її роботи у 60-ті роки. Тут у Києві Олялін виконав ролі Сергія Мержинського у фільмі М. Мащенка «Іду до тебе», фізика Нерчина у фільмі Т. Левчука «Довга дорога у короткий день, віщого Олега у фільмі Ю. Іллєнка «Легенда про княгиню Ольгу» та інші. Знімався і на інших студіях (всього в сорока фільмах).

Актор надто поважає професіоналізм. Ніколи не стане грати поряд iз аматорами (з цієї ж причини відмовився від роботи у серіалі «Чорна рада»). При наявності гарного драматургічного матеріалу може блискуче зіграти навіть епізод, як це сталося у фільмі В. Алова та В. Наумова «Біг» за М. Булгаковим. Одна із останніх ролей Оляліна зіграна у фільмі Петра Луцика «Околиця» — російському бойовику, просякнутому чорним гумором. Актор блискуче виконав роль своєрідного народного месника у сучасних умовах.

Поздоровляємо Миколу Оляліна із «повноліттям».

Бажаємо здоров’я, щастя, нових ролей.

Юрій ШЛАПАК


Фандорін починається

Любителям детективної, а також естетської літератури (завдяки московському письменнику Борису Акуніну ці поняття стали цілком сумісними), імовірно, буде цікаво дізнатися, що ОРТ почало зйомки першого «конспірологічного» детектива письменника «Азазель». Для нелюбителів серіалів в принципі відзначу: є шанс, що це буде цілком пристойне видовище, оскільки знімати кіно буде дуже хороший, «атмосферний» художник і режисер Олександр Адабаш’ян. Але напевно, не менш важливо, хто ж зіграє головного акунінського персонажа — Ераста Петровича Фандоріна — так би мовити, нового позитивного героя, не простакуватого сищика, а людину розумну й інтелігентну, для якої честь і обов’язок над усе? Це абсолютно нове (для кіно) ім’я — Ілля Носков, театральний актор iз Санкт-Петербурга. Спочатку в пресі на цю роль пропонували Олега Меньшикова, що співпало з бажанням і Бориса Акуніна. Але в «Азазелі» Фандоріну 20 років і сорокарічний Меньшиков навряд чи доречно буде виглядати в цьому образі (щоправда, був же він «віковим» юнкером у Нiкiти Міхалкова і нічого, багатьом сподобалося). Хоч як би там було, але вибір зроблено, зйомки почалися, прем’єра шестисерійного серіалу намічено на осінь.

У фільмі також знімаються Марина Нейолова, Сергій Безруков, дебютантка Марина Александрова.

Клоноване літо

Саме так голлівудські дотепники поквапилися охрестити майбутній літній кіносезон. Причому не випадково. Серед головних літніх кінохітів, по суті, є тільки один оригінальний фільм, решта — сиквели, римейки та екранізації, на які, проте творці покладають великі (маючи на увазі касові збори) сподівання. Отже, незабаром на екрани вийде сиквел «Мумія повертається», «Лікар Дуліттл-2», «Дуже страшне кіно-2», «Година пік-2», «Американський пиріг-2», «Парк юрського періоду 3», римейк«Планета мавп», а також дві екранізації популярних комп’ютерних іграшок — «Розкрадачі гробниць» та «Остання фантазія».

І всі вони суперничатимуть iз одним і тим самим оригінальним фільмом, який, щоправда, обіцяє стати головним блокбастером року. Це — «Перл-Харбор» з Беном Аффлеком. Бюджет картини склав $135 мільйонів, режисер — Майкл Бею, автор «Армагеддона»; отжe, нас чекає щось подібне хіба що до зразка 1941 року, коли сталося трагічне бомбардування військово-морської бази. Під час зйомок було потоплено 10 військових кораблів, наданих військово-морськими силами США, іноді в кадрі разом 14 літаків, 400 статистів, і при цьому йде безперервне бомбардування. Загалом — повний Армагеддон.

Iнф. «Дня»
Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати