Перейти до основного вмісту

Тест для бізнесменів

22 січня, 00:00

Нещодавно Вчена рада Київського Національного університету імені Тараса Шевченка висунула підручник декана економічного факультету цього університету, доктора економічних наук, професора Д.М. Черваньова (Менеджмент: Терміни, тести, вправи, завдання, навчальні конкретні ситуації (кейси), проблематика курсових випускних, дисертаційних робіт: Підручник, К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2001. — 853 с.) на здобуття Державної премії України в галузі науки і техніки.

На наш погляд, це цілком закономірно, оскільки підготовка і випуск цього підручника дають можливість вищим навчальним закладам якісно підвищити рівень підготовки фахівців у сфері бізнесу. Запропоноване видання є підсумком тривалого педагогічного та наукового пошуку відомого університетського економіста з проблем наближення навчання до вимог життя, скорочення періоду адаптації випускників до якісного виконання службових обов’язків. Це досягається завдяки тому, що підручник містить не лише сучасний матеріал з менеджменту, а й численні вправи, ситуації (кейси), тести, побудовані на основі реальної вітчизняної і кращої зарубіжної управлінської практики, що дають можливiсть студентам опанувати конкретні навички управлінської діяльності. Наведу лише декілька галузей загального менеджменту, в яких читач може опанувати кінцеві професійні навички і прийняття управлінських рішень: реалізація повноважень, контроль виконання, розподіл ресурсів, реорганізація управлінського апарату, управління персоналом, створення сприятливого соціально-психологічного клімату і т. ін. Такий конкретний матеріал притаманний і іншим складовим менеджменту бізнесу: виробничому менеджменту, інноваційному менеджменту, інвестиційному менеджменту, маркетингу, фінансовому менеджменту, стратегічному менеджменту. Наведу в цьому зв’язку деякі кількісні характеристики, які пiдтверджують новизну, високу якість і виняткову корисність книги. Вона містить 1251 тест, 522 вправи і завдання, 33 кейси, 370 тем курсових і випускних тем робіт бакалаврів, спеціалістів і магістрів зі спеціальності «Менеджмент організацій».

Особливо хочу відзначити узагальнення автором досліджень, виконаних в кандидатських і докторських дисертаціях в Україні протягом 1993—2000 рр. Для цього в роботі наведено 1336 тем кандидатських, докторських дисертацій в галузі економічної науки з метою, завданнями і результатами дослідження. Для численної кількості аспірантів і здобувачів цей розділ заощаджує величезну кількість часу при виборі теми дослідження. Такого узагальнення мені не доводилось бачити в жодній країні.

Оскільки автор є відомим фахівцем в галузі інноваційного менеджменту, в книзі глибоко розкриваються новітні тенденції науково-технічного прогресу. Це стосується концепції науково-технічного розвитку та інвестиційної діяльності сфери, освітянської галузі, пріоритетних технологій, зарубіжного досвіду у галузі науки і нових технологій. Допитливий читач довідається про сучасні інструменти інноваційного менеджменту не лише країн СНД, а й Західної Європи, США, Японії, Мексики, Саудівської Аравії тощо.

Особливо хочу зазначити корисність книги не лише для викладачів і студентів, а й для практичних бізнесменів і фахівців. Наведу в цьому зв’язку приклад з особистого ділового досвіду протягом роботи віце-президентом акціонерного банку «Енергобанк» в 2000—2002 роках. Одного разу управління проектного фінансування, що перебувало під моїм кураторством, отримало пропозицію від однієї з організацій на надання кредиту у сумі 5 млн. доларів США. Для прийняття рішення з цього питання необхідно було ретельно вивчити потенційного позичальника. При цьому виявилось, що працівники управління не мали належних навичок для проведення розрахунків щодо доцільності такого великого для нашого банку кредиту. Довелось проводити спеціальне навчання працівників. Як керівник навчальної програми і куратор управління проектного фінансування, я скористався кейсом «Реутовський цегельний завод», який є у підручнику Д.М. Черваньова (с. 465—471). Завдяки цьому кейсу мої підлеглі опанували належні навички, змогли об’єктивно оцінити проект і дали негативний висновок по ньому, а банк не надав ще одного неповерненого кредиту. До речі, через півроку після цих подій потенційний позичальник розорився. Отже, кредит ми не повернули б. Цей доказ свідчить про можливість широкого використання роботи Д.М.Черваньова в практичному менеджменті.

Підсумовуючи сказане, хочу зробити висновок про новаторський характер роботи Д. М.Черваньова, яка є справжнім проривом до майбутніх навчальних технологій менеджменту.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати