Перейти до основного вмісту

Вертоліт для президентів

Поки влада їде на роботу, країна стоїть в автомобільних чергах
13 травня, 00:00
«НАС НЕ ДОЖЕНЕШ!» / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

Це добре, що верхівка влади не страждає на кіноманію і серед них немає запеклих театралів, бо тоді вулиці Києва перекривали для проїзду Януковича чи Азарова ще й по вихідних. Ще свіжі спогади, як кілька тижнів тому лідер БЮТу Микола Томенко обурювався, що в столиці в центрі перекрили вулиці, бо на прем’єру фільму «Утомленные солнцем-2» вирішив приїхати Микола Азаров. «В Україні стає нормою дика ситуація, коли високопосадовці вважають, що якщо вони їздять у театр або кіно, все місто за півдня повинно готуватися до цієї «визначної» події», — сказав Томенко. Думаю, добре, що такий фільм знімається не один рік, тож якщо Нікіта Міхалков зніме ще «Утомленные солнцем-3», то вулиці у вихідні з такої нагоди перекриють не скоро.

Інша справа — столичні будні. Особливо тих людей, які добираються на роботу з Лівого берега через міст Патона (звідти на Печерськ везуть Миколу Азарова) та жителі Оболоні (через цей масив везуть Віктора Януковича). Наприклад, я давно зрозуміла: ніколи не потрібно просити аби няня дитини приїхала до мене на Виноградар на 9.00. Краще — на 9.30, бо все одно запізниться — через Автозаводську в такий час доставляють Януковича і дорога вся стоїть.

Нещодавно Ганна Герман порадувала киян, сказавши, що «президент розглядає можливість переїзду в центр міста, щоби якомога швидше добиратися на роботу». За її словами, ці плани пов’язані з бажанням піти назустріч киянам, які відчувають незручності через пробки, які утворюються при проходженні кортежу президента. Але коли це буде? По-друге, «незручності» — це дуже м’яке слово, бо як сказав віце-президент Київського автомобільного клубу Андрій Хорольський, «якби ви подивилися біля мосту Патона зранку на жестикуляцію водіїв, які стоять і чекають поки проїде кортеж Азарова, то було б що фотографам знімати — в стилі того, як торік начальник «Кобри» жестикулював Яценюку».

Традиція почесних перевезень — не така вже й оригінальна. При Ющенку теж перекривали дороги, і при Кучмі це було, до того ж кияни добре пам’ятають, що часто з цим стикалися при Щербицькому. Якщо подумати звідки в проблеми ростуть ноги, то далеко не треба йти. Правила охорони посадовця розробляються начальником його безпеки посадовця. А від кого його охороняють? Опозиції, народу, бандитів... Це ж скільки треба мати ворогів, щоб щодня шмигати туди-сюди! Питання чому ми вибираємо таку владу? Але воно — риторичне.

Також є й інша причина, чому людина хоче щоб їй всі давали дорогу — психологічна.

— Це у нас такий менталітет: якщо ти велична особа, то раби мають впасти ниць і битися лобами об асфальт. Вони вважають себе царственними особами і, як великі маври, проїжджають, а раби стоять і спостерігають... Ніхто не думає, що люди теж їдуть на роботу, — обурюється Андрій Хорольський. — Я щодня виїжджаю на роботу через міст Патона і по півгодини стою і чекаю. Бо якщо до восьми годин зранку я не переїхав міст, то потім мінімум півгодини треба згаяти часу — поки проїде кортеж Азарова. При цьому Набережну і Столичне шосе звільняють, бо цим маршрутом вони туди його наверх завозять. Потім пустий кортеж повертається по Старонаводницькій і повертається назад в Кончу Заспу в гараж. І знову перекривають дорогу для охорони! Всі намагаються проїхати до восьми або після дев’яти, бо у зв’язку з проїздом кортежу все стоїть — до Ленінградської площі, Інституту хімії, Ярослава Гашека. Ніде у світі такого не робиться. Натомість для кортежу виділяється окрема полоса. Всі їдуть з меншою швидкістю, ніж дозволено...

Він згадує, що те, що нині відбувається з такими урочистими проїздами щоранку, останній раз був при радянській владі. Правда, тоді було мало автівок і не утворювалися кілометрові затори. Який вихід? Автомобілісти зло кидають: «Хай купують собі вертоліт — буде дешевше!» І хоча це звучить саркастично, думаю, якби в районі Банкової можна було б витоптати кілька сот квадратних метрів для злітного майданчика, ідея б запрацювала. «Порахуйте скільки їде машин, і яка їхня ціна. Вертоліт коштуватиме удвічі дешевше, ніж вартість всього кортежу», — кажуть водії.

На жаль, винуватці ранішніх заторів такої проблеми як затор взагалі не знають. Є проблеми у киян. Але за тонованими шибами людей не видно.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати