Як демократично вирішити конфлікти
У Києві відбувся фінал конкурсу німецькомовних дебатів серед українських школярівJugend debattiert international — це змагання для тих, хто вивчає німецьку мову в середніх школах Центральної та Східної Європи. До участі запрошуються учні шкіл Естонії, Латвії, Литви, Польщі, Угорщини, Росії, Чехії та України, в яких німецька мова викладається як перша іноземна. Goethe-Institut є головним організатором проекту.Дебати відбуваються за підтримки, фонду «Пам’ять, відповідальність та майбутнє», Благодійного фонду Герті та Центрального відомства з питань середньої освіти за кордоном. В Україні проект здійснюється за підтримки "Фонду Кличко". Дискусії між учнями стосуються питань суспільно-політичного життя. Цього року учасники фіналу брали участь в дебатах на тему: «Чи має бути запроваджене індивідуальне маркування для працівників МВС України?» 16 травня у Києві відбувся фінал українського конкурсу.
На думку організаторів, у нинішній ситуації вправність молоді у дебатах, у вмінні викласти власну позицію та вислухати опонента, а також навички ведення діалогу і переконливе аргументування є основою справедливого обміну поглядами і пошуку спільного рішення. Дебати німецькою покращують знання мови у школярів та заохочують їх до активності на заняттях. Переможці конкурсу — четверо найкращих — продовжать змагання у Міжнародному фіналі, який пройде у Варшаві.
Одна з переможниць дебатів — десятикласниця Даніела Раданович, стверджує, що участь у подібних заходах — це передусім важливий досвід.
«Я займаюся театром вже дев’ять років, і це допомагає мені подавати себе публіці та, незважаючи на власну думку, входити в образ і презентувати ту позицію, яку потрібно. Це конкурс, в якому хочеться перемагати не для призів. Тут важливо перемогти, щоб познайомитися з людьми на інших рівнях, продовжувати бути в такому середовищі та вчитися. Ще перед дебатами у нас було три дні семінарів із Тімом Вадлером, тренером від берлінського стипендіального фонду. Ми розвинули свої навички, отримали багато практичних порад. Тренінги допомогли в подальшому сформулювати свою думку коротко і лаконічно, навчили сприймати ситуацію з різних позицій».
Інша переможниця — десятикласниця Сабіна Гулієва — своїй перемозі справді здивувалася, адже потрапила на дебати випадково: «Я до останнього вірила не в свою перемогу, а в перемогу моєї опонентки, яка, як мені здавалося, була значно сильнішою. Я готувалася дуже мало, адже була на заміні й замість мене мала виступати дівчинка з Харкова, але за день до конкурсу мені повідомили, що виступатиму я. В той час як у інших на підготовку був тиждень, я придумувала аргументи в останню ніч. У мене не було впевненості у собі. Я звикла сперечатися, але тут за жеребкуванням мала говорити аргументи «за». Більше того, я виступала першою, тому треба було придумати такі докази, щоб ніхто не зміг із ними посперечатися, а це складно. Але я багато навчилася від своїх суперників і сподіваюся, що й далі у мене все вийде. Для моєї школи ця перемога — своєрідна історична подія. Адже до цього ніхто не виходив у конкурсах на міжнародний рівень. Я матиму можливість показати себе в інших країнах і, можливо, це якось вплине на моє майбутнє».
Натомість учасники з Криму з причин власної безпеки були змушені відмовитися від участі в дебатах.