Які ми невибагливі...
З усіх подарунків жінки вибирають квіти та добре слово
Незважаючи на те, що в нашому суспільстві час від часу виникають дискусії щодо доцільності святкування 8 Березня, все ж це свято залишається одним із найулюбленіших і дає змогу чоловікам виявити свою уважність та турботу, а жінкам — ще раз продемонструвати свою жіночність.
За даними опитувань Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), приблизно від 10 до 14% українських родин взагалі не відзначають ніяких свят, включаючи дні народження, Новий рік та Різдво. А згідно із результатами опитування, проведеного у лютому 2008 року серед усього дорослого населення України 7% чоловіків з різних причин не збираються робити подарунки на 8 Березня, а 16% жінок не очікують подарунків. Якщо порівняти ці дані із даними дослідження 2003 року, то ми бачимо, що ситуація доволі стабільна — у той період теж 7% чоловіків не планували дарувати подарунки, а 16% жінок їх і не чекали.
Частка тих, хто не святкує, значно зростає із віком. Ці дані спростовують поширене твердження, що святкування 8 Березня — це пережиток радянської системи, оскільки тоді тенденція була б зворотною. Перешкоджають святкуванням перш за все такі фактори, як самотність та матеріальні нестатки. Щодо самотності, нагадаємо, що за даними останнього перепису населення, продовжують зберігатися значні статеві диспропорції: жінок в державі на 3,5 млн. більше, ніж чоловіків. Дані нашого опитування показують, що частка тих жінок, які очікують на подарунки, на 8% більша, ніж частка чоловіків, що збираються їх дарувати.
Проаналізувавши, чого ж бажають жінки, можна сказати, що вони раді отримати будь-які подарунки від чоловіків: парфуми й каструлі, будинки та домашніх улюбленців, прикраси та романтичні вечері, гроші й дітей, освічення у коханні та просто лагідного слова. Але понад 4% опитаних жінок очікували такі подарунки: 22% — квіти, 12% — турботу, увагу й добре слово, 8,5% — ювелірну прикрасу, 7,7% — туалетну воду, косметику, 4,7% — романтичну подорож, 4,5% — гроші.
А чи змінилися ці очікування протягом останніх трьох років? Дані показують, що найбільш суттєві зміни такі: дещо знизився попит на квіти, предмети одягу і взуття, романтичну вечерю. Суттєво підвищився попит на турботу, увагу, добре слово, романтичну подорож і ювелірні прикраси, на туалетну воду, парфуми та косметику. Щодо чоловіків, в них дещо підвищилося бажання дарувати жінкам квартири та будинки, романтичні подорожі та ювелірні прикраси. Можна зробити припущення, що це пов’язано із покращанням їхнього фінансового стану.
Наскільки плани чоловіків щодо подарунків задовольняють очікування жінок? Як показує дослідження, в цілому їхні плани збігаються з очікуваннями, ліва частина графіку показує пункти, за якими відсоток чоловіків, що планують дарувати певний подарунок, вищий, ніж кількість жінок, які б хотіли отримати такий подарунок, — це квіти, ювелірні прикраси, парфуми.
Серед усього дорослого населення України 1,6% чоловіків із різних причин не збираються робити подарунки на 8 Березня, а 2,7% жінок не очікують подарунків. Також серед жінок 10,5% відповіли, що не мають людини, яка б могла подарувати подарунок. У чоловіків така відповідь становить лише 3,7%.