I все-таки теракти
Путін назвав причини авіакатастроф
Російський лідер Володимир Путін пов’язав подвійну катастрофу російських літаків iз діяльністю «Аль-Каїди» та чеченських сепаратистів. Він зустрічався вчора з лідерами Німеччини та Франції Герхардом Шредером і Жаком Шираком у своїй чорноморській резиденції «Бочаров ручей» під Сочі.
«Той факт, що одна з міжнародних терористичних організацій, пов’язаних з «Аль-Каїдою», взяла на себе відповідальність за вибухи двох літаків, ще раз підтверджує зв’язок деструктивних елементів на території Чечні з міжнародним тероризмом», — заявив Путін під час переговорів. Раніше на одному з арабських веб-сайтів була опублікована заява маловідомого угрупування, яке взяло відповідальність за катастрофу літаків, повідомило Бі-Бі-Сі.
Тим часом кілька російських засобів масової інформації Росії опублікували нову версію подій минулого вівторка, коли практично одночасно зазнали аварії два авіалайнери, які вилетіли з аеропорту «Домодєдово», — Ту-134 та Ту-154. Так газета «Время новостей» зазначає, що багато експертів після аналізу всіх відомих протягом останніх днів фактів схилялися до варіанта, що бомби на борту літаків, швидше за все, містилися не в салоні, а в багажному відділенні, які і в Ту-134, і в Ту-154 розташовані якраз у хвостовій частині. У принципі, весь багаж пасажирів на внутрішніх авіалініях у російських аеропортах проходить перевірку на рентген-машинах, а в Домодєдово, зі слів оперативників, стоїть найсучасніша апаратура. При «просвічуванні» чемоданів вона показує не лише контури всіх речей, але й за колірною гамою визначає матеріал, із якого вони зроблені. Тобто вибухівку в будь-яких видах і формах у чемодані теоретично служба безпеки мала б відстежити. Проте, за неофіційними даними, минулого року одна з перевірок спецслужб у цьому аеропорту виявила цілу низку недоробок місцевої охорони. У тому числі й не дуже уважну роботу співробітників при контролі багажу, підсумовує видання.
Записи бортових самописців водночас цілком спростували версію про спробу захоплення літаків. «Тривала робота в звичайному режимі», — заявив міністр транспорту Ігор Левітін. З його слів, остаточні висновки про те, що сталося, держкомісія зробить не раніше, ніж через місяць. «Чорні ящики», які повністю розшифрували ще під час вихідних, зафіксували лише те, що всі системи лайнерів працювали в штатному режимі, після чого надходження даних про параметри польоту та роботу вузлів і агрегатів припинилося, тобто сталося «швидкоплинне руйнування планера літака, що призвело до повної втрати живлення в бортовій мережі».