Південні моря «піратизовані»,
попереджає Міжнародне морське бюроЗа останніми даними Міжнародного морського бюро, за першу половину 2002 року організовані піратські банди здійснили напади на 171 корабель, з них 14 випадків викрадення суден з метою отримання викупу — на два більше, ніж минулого року. Досить довгий час влада Філіппін розшукує викрадені біля узбережжя Сомалі екіпажі трьох кораблів — «Принцеса Сара», «Панаджіа Тіну» та «Емір» — за які вимагають величезні суми. Директор Бюро Потенджел Маканден повідомив, що кількість таких викрадень у порівнянні з 2000 роком уже зросла вдвічі і продовжує рости. Незважаючи на те, що дві піратські банди, причетні до нападів на кораблі «Інабуква» і «Сілайанг», зараз чекають на правосуддя, Маканден визнав , що проблема піратства в індонезійських водах залишається однією із найважливіших.
Найчастіше нападають на кораблі, що перевозять вантажі, які швидко продаються. В першу чергу це газ, нафта, дизельне паливо, часом пірати спокушаються на цукор і сталь. Захоплений корабель утримується в морі, доки вантаж не перевезуть або ж не продадуть. Потім його кидають чи залишають для майбутнього використання, змінивши зовнішній вигляд.
Причину такої нахабності піратів Міжнародне морське бюро вбачає у тому, що екіпажі зазвичай не підготовлені до атаки. Великі вантажні судна виявляються повністю беззахисними, оскільки кількість персоналу на них порівняно невелика, рівно така, що є необхідною для транспортування та збереження вантажу на мільйони доларів. Однак новостворена Алістером Рейсбеком, колишнім членом британського королiвського флоту, компанія під назвою Будинок морської охорони, сподівається призупинити піратське зухвальство. Рейсбек вносить пропозиції до органів влади та керівництва корабельних компаній, спрямовані на зменшення загрози нападів. Зокрема пропонується встановити на кораблях системи для стеження, за допомогою яких у разі нападу було б легко визначити місцезнаходження судна. Але озброювати кораблі Рейсбек не збирається, оскільки це, на його думку, призведе лише до того, що пірати у відповідь озброяться ще краще. Натомість він радить капітанам не підходити до берега ближче, ніж на сто морських миль, оскільки сомалійські збройні угруповання є небезпечними і для суден, що проходять занадто близько до берега, а також не стояти довго на якорі.