Перейти до основного вмісту

Безплатний велопрокат — уже у Львові та Дніпропетровську

Решта регіонів поки що налагоджують систему велопаркувань
06 червня, 10:19
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Уже третій день поспіль у Львові функціонує система безплатного велопрокату: п’ять велосипедів встановлено на центральній площі Ринок. Така ініціатива — один з проектів «Майстерні міста», яка діє на площі Ринок упродовж першого місяця літа. Як розповіла «Дню» асистент проекту Мар’яна Борик, Львів нині працює над розробкою велоінфраструктури, будівництвом велодоріжок. Наразі справа за самими мешканцями  — пересідати на велосипеди. Адже зараз у Львові лише 1 % з тих, хто щодня користується транспортом, щоб дістатися на роботу й назад, послуговується велосипедом. Ми надали львів’янам змогу спробувати, як це». Проект виявився дуже потрібним: ми як організатори вже ухвалили рішення збільшити кількість двоколісників через великий попит. Єдине, що засмучує в цьому проекті, — те, що він тимчасовий і діятиме лише до кінця червня. Це спільний україно-німецький пілотний проект «Муніципальний розвиток й оновлення старої частини міста Львова», що його втілює Німецьке товариство міжнародної співпраці GIZ.

Тим часом система безплатних громадських велосипедів у Дніпропетровську поступово налагоджується («День» писав про цю ініціативу в № 66 від 11 квітня цього року). Ініціатор проекту Євген Хіль розповідає, що організований ним пункт прокату на вул. Сєрова,4 надає велосипеди всім охочим лише під заставу документа, що засвідчує особу. Безплатні велосипеди видають також на паркуванні поблизу кав’ярні у центрі Дніпропетровська, з якою вдалося домовитися про співпрацю. «Це перша стадія організації мережі безплатних велосипедів, які пожертвували на громадський проект самі мешканці Дніпропетровська. Поки що ми намагаємося оцінити потребу в такій мережі, та й люди мають звикнути», — каже Євген. Зараз безплатно надаються три відремонтовані велосипеди. Загалом буде десять велосипедів, які всі охочі зможуть узяти, щоб покататися в Центральному міському парку ім. Лазаря Глоби, а також набережною Дніпра. Суть проекту в тому, щоб будь-який мешканець міста зміг скористатися громадським безплатним велосипедом, які зберігатимуться на велопаркуваннях. Обладнати таку мережу в місті поки що непросто, проте студенти Дніпропетровського національного університету ім. Олеся Гончара виступили з аналогічним проектом. «Я познайомився з цими дівчатами, які хочуть обладнати десять велопаркувань біля навчальних корпусів університету. Надалі планується, що такі велопаркування обладнають біля інших вишів Дніпропетровська, розташованих переважно поблизу проспекту Гагаріна», — каже Євген. Щоправда, за його словами, без спонсорів, створюючи студентські велопаркування, обійтися буде складно, оскільки потрібні значні кошти. Ймовірно, доведеться звертатися по допомогу до влади Дніпропетровська і міських районів. Попри це Є. Хіль вважає, що проблеми ці в принципі можна розв’язати — аби лише було бажання і потреба у велопарковкуваннях та безплатних велосипедах у самих мешканців міста.

У решті регіонів, в яких ситуацію з’ясовували наші регіональні кореспонденти, поки що актуальнішим є питання саме велопаркувань. У Чернігові днями перші паркування для велосипедів встановило КП «Паркування та ринок». Як повідомили у відділі зв’язків з громадськістю Чернігівської міської ради, спеціально відведені місця, де можна поставити велосипед, місцева влада встановила в рамках відкриття нового туристичного сезону. Тут є і карта історичного центру Чернігова, де позначено визначні місця та історичні пам’ятки обласного центру, повідомляє Віталій Назаренко. Такі карти встановлено на велопаркуваннях і в Чернівцях, у Черкасах та Ужгороді велопаркування влаштовано переважно в центрі міста, а у Вінниці, де велотранспорт розвивають як перспективний, навіть є експериментальний велосипедний світлофор, повідомляє Максим Зотов. А в Миколаєві, як повідомляє В’ячеслав Головченко, зараз роблять на картах позначки всіх велолюбителів про їхні щоденні маршрути. Через місяць буде зроблено проект велошляху Миколаєвом, який представлять на сесії для відведення земель під будівництво велодоріжок».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати