Перейти до основного вмісту

Найкраще «капіталовкладення»

«Розумні великодні кошики», наповнені книжками з Бібліотеки «Дня», презентували найвіддаленішим школам Вінниччини
06 квітня, 19:09
УЧНІ 6-А КЛАСУ ГАЙСИНСЬКОЇ ШКОЛИ-ГІМНАЗІЇ ЗРАДІЛИ ПОДАРУНКАМ. «КНИЖОК БАГАТО НЕ БУВАЄ, ЇХ ЗАВЖДИ ХОЧЕТЬСЯ КУПУВАТИ І ЧИТАТИ. ВОНИ РОЗШИРЮЮТЬ КРУГОЗІР, ЗБІЛЬШУЮТЬ СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС, ВЧАТЬ, ЯК МОЖНА ВИЙТИ ІЗ СКРУТНОЇ СИТУАЦІЇ, А ЩЕ ДОЗВОЛЯЮТЬ ФАНТАЗУВАТИ І МРІЯТИ», — КАЖЕ ЛІЗА КОТЕНКО / ФОТО З «ФЕЙСБУК»-СТОРІНКИ ОЛЕСІ ШУТКЕВИЧ

Спонсорський марафон акції «Подаруй Бібліотеку «Дня» рідній школі» дістався районів Вінницької області. Громадська організація «Соціальний центр МХП» за підтримки народного депутата Миколи Кучера нещодавно придбала комплекти книжок з Бібліотеки «Дня» для сімнадцяти районних шкіл та чотирьох бібліотек Теплика, Тростянця, Ладижина і Гайсина. У «розумні кошики», які презентували школам до Великодня, увійшли топові видання — «Сестра моя, Софія...», «Повернення в Царгород», «Україна Incognita. ТОП-25», двотомники «Екстракт 150» і «Екстракт +200», «захалявні книжечки» із серій «Бронебійна публіцистика» та «Підривна література». Директори та вчителі шкіл, не змовляючись, в один голос зізнаються, що таких інтелектуальних подарунків їхнім школам вже давно ніхто не робив.

«Я працюю у бібліотеці з перших днів існування школи. Зайшла сюди у 1978 році і от 38 років п’ять днів на тиждень разом із книжками і своїми юними читачами. Чесно зізнатися, бібліотечний фонд у нас застарий, ще радянських часів. Художньої літератури маємо 10 тисяч, підручників 8 тисяч, їх вистачає, але науково-популярної, позапрограмної літератури, дитячих книг бракує, — визнає бібліотекар Гайсинської школи-ліцею Олена БЕЗБАХ. — Востаннє нові книги ми отримали у листопаді минулого року, це була здебільшого художня література за програмою. Діти книжки бережуть! Приносять до бібліотеки свої домашні видання або ж у рамках акції «Подаруй шкільній бібліотеці книгу» батьки купують хрестоматії від класу. Але шкільна програма часто змінюється, і задовольнити всі смаки своїх «буквариків» я не можу, доводиться відправляти їх до районної бібліотеки або шукати потрібну книгу в інтернеті. Та жоден електронний варіант не зрівняється з паперовим, бо коли дитина читає і перегортає сторінки, вона відчуває книгу на дотик, сприймає її усіма органами чуття.

Той, хто не читає книжок, не мислить. А якщо людина ігнорує історичні книги, то вона втрачає «цеглинки» з фундаменту національного мислення. Я своїм читачам постійно кажу, якщо ви не знатимете історії Київської Русі, Ярослава чи Святослава, то втратите коріння і не зможете навчити своїх дітей любити «правильну» Україну. Презентовані подарунки, як бачу з першого погляду, допоможуть мені швидше прищепити дітям любов до «свого» і бути господарями на свій землі».

«СТАНУТЬ ГАРНИМИ ПОМІЧНИКАМИ»

У тому, що подаровані книжки знайдуть своїх розумних читачів у Гайсині, переконана і заступник директора з навчально-виховної роботи Гайсинської інтернат-гімназії Тетяна БЄЛАЙ. Попри те, що заклад має фізико-математичний профіль, гімназисти показують гарні результати і з гуманітарних дисциплін.

«Колись це була земська школа, за радянських часів — інтернат. А у 2004 році застували гімназію, у якій навчаються діти із малозабезпечених та багатодітних сімей, більшість — обдарована молодь. Профіль — фізико-математичний, але гуманітарні дисципліни у закладі викладаються на досить високому рівні. Саме наші діти виграють 70% призових місць на олімпіадах і конкурсах районного рівня. А завдяки успішності нашої гімназії, Гайсинський район лідирує в олімпіадному русі на рівні області, — коментує Тетяна Бєлай. — Тому переконана, що книжки з Бібліотеки «Дня» точно знайдуть своїх читачів у стінах нашої школи. Учні, зокрема старшокласники, багато читають і при цьому часто віддають перевагу позапрограмним творам, тобто тому матеріалу, якого не знайдеш у шкільних підручниках. Хоча годин історії у класах мало, та наші учні складають ЗНО не нижче рівня 180—190 балів. А все тому, що вчителі працюють з ними позаурочно. І у цьому напрямі книжки «Дня» стануть їм гарними помічниками».

«КНИЖКИ ВЧАТЬ, ЯК МОЖНА ВИЙТИ ІЗ СКРУТНОЇ СИТУАЦІЇ»

Про користь історичної публіцистики шестикласниця Гайсинської школи-гімназії Ліза Котенко мало що знає. А от те, що книги читати потрібно усім, — переконана на всі 100%.

«Ми живемо у світі інформаційних технологій і не читає хіба що ледачий, бо знайти книгу, яка б була до смаку, можна і в Інтернеті, і в шкільній бібліотеці. Я люблю фантастику і зараз читаю книгу Льюїса Керолла «Аліса у Задзеркаллі», — розповідає Ліза. — Презентовані сьогодні книги від газети «День» раніше не бачила, у нашому книжному магазині їх точно немає. Але рада, що ми отримали такі подарунки, бо книг багато не буває, їх завжди хочеться купувати і читати. Вони розширюють кругозір, збільшують словниковий запас, вчать, як можна вийти із скрутної ситуації, а ще дозволяють фантазувати і мріяти».

«КЛЮЧІ ВІД УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ»

Після Гайсина «розумні великодні кошики» з книжками отримали школи Ладижина. Зі щирим здивуванням зустрічав їх директор Ладижинської школи № 4 Леонід Руденко, вчитель історії за фахом. Каже, що багато років поспіль передплачував газету «День» і робив вирізки окремих публікацій. Тепер ці публікації приїхали до нього, до його учнів у книжках.

«Ви подарували мені свято, бо великі книги про великих людей приїхали до моїх учнів. Вони про життя яскравих особистостей — всесвітньо визнаних і маловідомих, які пуповиною пов’язані з Україною і є прикладом для нових поколінь, — не приховуючи емоцій, урочисто ділився враженнями Леонід Руденко. — У цих книгах ключі від української державності. А вдумливе їх прочитання, переконаний, дозволить нашим дітям зрозуміти багато речей, відповіді на які досі неможливо знайти у підручнику історії. Начитавшись таких розумних книжок і наслухавшись мудрих порад від вчителів, наші діти мають бути кращими, міцнішими, вимогливішими до себе і до інших. Тоді буде порядок — і у житті, і в головах».

«РОЗУМНІ ІНІЦІАТИВИ ТРЕБА ПІДТРИМУВАТИ»

Мене ж здивувало те, що впродовж дня комплекти книг особисто розносив по школах депутат Верховної Ради України Микола Кучер. А могли це робити його помічники (так відбувається у більшості випадків). Презентуючи книги дітям, він ділився з ними дитячими спогадами, розповідав про шкільні роки і конкретно розпитував, що вони хочуть змінити у своїй школі й чого їм не вистачає для повноцінного навчального процесу.

«Усі гарні і розумні ініціативи треба підтримувати. І коли з’явилася ідея презентувати інтелектуальні подарунки районним школам, я погодився, бо це корисна справа. Книга — це завжди гарний подарунок, це те, що дає нам знання, підтримує живе і розумне в суспільстві. А комплекти з Бібліотеки газети «День» — це справді історія для «чайників». Зізнаюся, я їх не читав, але політику видання знаю і впевнений, що неякісного продукту вона не запропонує, — каже Микола Кучер. — Роздаючи книги у школах Гайсина і Ладижина, я хотів поспілкуватися з дітьми і вчителями, почути про їхні проблеми, бо взяв собі за пріоритет цього року максимально зосередити ресурси на освітні заклади. Є серйозні питання у Бершадському районі, де потрібно замінити 8 шкільних котелень. У Теплицькому районі — це перекриття дахів у навчальних закладах. Але перше і найкраще «капіталовкладення» — це діти. Тому передусім це оснащення шкіл, забезпечення їх сучасними мультимедійними засобами. Інвестуючи у розвиток, навчання, дозвілля наших дітей, ми формуємо надію на успішний завтрашній день. Їм розбудовувати нашу державу і творити її новітню історію».

За перший день Микола Кучер встиг роздати книжки районним школам Гайсина та Ладижина. Наступними видання з Бібліотеки «Дня» отримають освітні заклади та районні бібліотеки Теплика і Тростянця.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати