Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Пошта вiзьметься за інтернет-комерцію

29 березня, 00:00

До кінця поточного року Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» планує відмовитися від поштових перевезень залізницею і повністю перейти на автомобільний транспорт. Ці наміри генеральний директор Укрпошти Василь Мухін пояснює тим, що у 2001 році «Укрзалізниця» підняла свої тарифи — так, плата за транспортування періодичних видань з 1 січня зросла одразу у 18 разів. Незважаючи на це, Укрпошта, за словами В. Мухіна, не збирається підвищувати тарифи на послуги поштового зв’язку (це неминуче призвело б до скорочення обсягів послуг), які залишаються незмінними протягом останніх років. Минулий рік підприємство завершило з такими фінансовими показниками: чисті доходи — 717,4 млн. грн. (1999 рік — 480,5 млн. грн.), чистий прибуток — 23 млн. грн. (41 млн.грн.), рентабельність — 6,5% (13,0%). В. Мухін критично оцінює норму закону про підтримку ЗМІ, яка забороняє встановлювати ціни за доставку періодичних видань вище 40% від собівартості видання: на його думку, треба виходити з трьох критеріїв — відстань, на яку перевозяться газети, вага одного примірника і тираж. Він також виступає проти практики встановлення Кабміном списків періодичних видань, яким надаються пільги: як правило, жодного відшкодування з бюджету пошта не отримує. Укрпошта вирішила відмовитися від монополії на доставку пенсій і соціальних виплат і згодна брати участь у тендері, який має проводити Пенсійний фонд нарівні з іншими операторами поштового зв’язку. В. Мухін навів такі дані: якщо у 1997 році з кожних 100 грн. виплачених пенсій Укрпошта отримувала 5 грн., то нині — лише 1,3 грн. До речі, в новому законопроекті про поштовий зв’язок, який Верховна Рада не прийняла на минулому тижні, норма про монополію Укрпошти на доставку пенсій відсутня. Майбутнє Укрпошти В. Мухін пов’язує із запровадженням новітніх технологій: обсяги традиційної пошти поступово будуть зменшуватися, а надання послуг на основі інформаційних технологій зростатиме. Зараз Укрпоштою запроваджується корпоративна комунікаційна система, завдяки якій стануть можливими нові послуги. Як повідомив В. Мухін, в Україні вже створені і працюють 6 Інтернет-центрів. Якщо в Україні на одного громадянина в середньому припадає 6-7 листів, то в розвинених європейських країнах — 50-60. Це, за словами В. Мухіна, пояснюється тим, що на Заході величезним попитом користується так звана гібридна пошта (пересилання поштою рахунків за телефон, електроенергію, комунальні платежі, повідомлення акціонерам банків тощо). «Із створенням центрів гібридної пошти ми пов’язуємо своє майбутнє: адже ділова активність в Україні зростає», — впевнений В. Мухін. Перший такий центр невдовзі з’явиться у Києві. Може стати корисним і забутий старий досвід: Укрпошта хоче запропонувати УСПП спільними зусиллями відновити послугу «Товари — поштою». Це, вважає В. Мухін, обов’язково матиме успіх, бо в Україні є чимало вітчизняних товарів високої якості, на які існує попит. За кордоном поштові адміністрації виконують величезні обсяги робіт з надання цієї послуги. Серед перспективних проектів, що можуть бути здійснені в Україні, — «Ліки на замовлення», «Тютюн — поштою», «Фото — поштою».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати