Перейти до основного вмісту

«Воювати» за наш Ан-70 у Європі буде німецька DASA

28 травня, 00:00
«Штовхачі» змінюються, суперники — ні Сергій ЗГУРЕЦЬ, «День» Потужний консорціум «Єйрбас Індастрі», який об’єднує зусилля європейських авіабудівних компаній у створенні нового військового транспортного літака FLA, не хоче брати на себе відповідальність за просування на ринок Європи літак на основі Ан-70. Про це було заявлено в Берліні на засіданні координаційної ради євроконсорціуму за участю представників України та Росії, де вкотре обговорювалася перспектива спільних робіт навколо вже існуючого літака аналогічного класу Ан-70.

На прес-конференції в Києві міністр промислової політики Василь Гуреєв відмову «Єйрбас Індастрі» пояснив тим, що консорціум нині організаційно та технічно не готовий очолити спільний проект на базі Ан-70 на основі комерційного підходу. Проте це зовсім не означає, що наш літак не відповідає необхідним вимогам. Навпаки — Ан-70 за своїми якостями перевищує усіх потенційних суперників.

Прапор, що випустив зі своїх рук «Єйрбас Індастрі», підхопив німецький концерн DASA (Daimler Benz Aerospace). Надалі саме DASA стане головним «штовхачем» проекту на основі Ан-70 у Європі. Серед іншого, йдеться про адаптацію Ан-70 до військових вимог НАТО, а також розробку документації на літак відповідно до європейських технологічних стандартів.

Проте на чиїх військових літаках буде літати в наступному тисячолітті Європа залежатиме від результатів тендеру, який буде проведено наступного року. Очікується, що на конкурс буде представлено три машини. Це, зокрема, американський С-130J, власне дитя євроконсорціуму — FLA, та літак на основі Ан-70.

Потенційний ринок Європи оцінюється в 300 машин такого класу. Василь Гуреєв переконаний — хоч би яким був тиск із боку виробників на замовника, останній завжди буде пам’ятати про власний гаманець. Якщо один американський літак коштує 200 мільйонів доларів, то Ан-70 лише 60 — 70 мільйонів.

Раніше в Україні негативно ставились до того, що літак на основі Ан-70 складатиметься в Європі. Чи змінилася ця позиція на тлі останніх переговорів? Василь Гуреєв сказав кореспондентові «Дня», що літак буде складатися в Україні, Росії, і, можливо, в Німеччині, проте «розподіл робіт щодо кооперації і, відповідно, завантаження замовленнями національних авіапідприємств — це стане приводом для докладних переговорів лише після перемоги в тендері».

ДО РЕЧІ

Генеральний конструктор АНТК, президент українсько-російського консорціуму «Середній транспортний літак» Петро БАЛАБУЄВ повідомив, що з боку США на тендер будуть виставлені Сі-130G та Сі-17, які коштують понад 200 млн. дол., тоді як вартість серійного Ан-70 — 60—70 млн. дол. Він повідомив, що акції в українсько-російському консорціумі розподіляються 50:50 відсотків, незважаючи на те, що Росія фінансує 80% робіт. На думку П. Балабуєва, місткість ринків Ан-70 становить понад 1 тис. од. на подальші 30 — 50 років. Він також наголосив, що доля літака залежить від того, наскільки швидко Україна розпочне його серійне виробництво.* * *Президент України Леонід Кучма має намір провести телефонну розмову з президентом РФ Борисом Єльциним, в ході якої обговорити низку питань двостороннього характеру, в тому числі реалізацію проекту будівництва літака АН-70. Л. Кучма заявив про це в ході зустрічі з міністром закордонних справ РФ Євгеном Примаковим у середу в Києві. Президент збирається запропонувати підписати меморандум лідерами України, Росії та Німеччини, в якому обумовлювалися б питання будівництва літака.
 
 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати