Замір за 100 днів
Про зарплату, роботу й охорону здоров’я бажає знати більшість виборцівЩо складатиме «ресурс перемоги» кандидата у президенти на виборах-2004? За даними загальноукраїнського опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» і Центром «Соціс» з 1 по 8 липня цього року, сприяти перемозі в боротьбі за головне крісло країни будуть успішна попередня діяльність кандидата (за це висловилися 38% опитаних), фінансові можливості (36%), гарна виборча програма (32%) і наявність кваліфікованої команди (30,2). Фактор доступу кандидата до засобів масової інформації важливим вважають лише 13,8% населення України. На думку керівника Фонду Ірини Бекешкіної, зростання ролі успішної попередньої діяльності свідчить про те, що поява «темної конячки» — «несподіваного» кандидата, який би раптом виринув і ощасливив усіх геніальними ідеями, вже неможлива, навіть якщо її «розкручуватимуть» по всіх телеканалах.
Найбажанішими темами для дискусій між кандидатами українське населення вважає проблеми підвищення загального рівня зарплат, пенсій, стипендій (за це висловилися 59% опитаних), подолання безробіття (58%), поліпшення медичного обслуговування (54%). Тож для повного успіху, на думку І. Бекешкіної, кандидати, при вибудовуванні власної виборчої кампанії, повинні врахувати й ці побажання електорату.
За даними цього ж опитування, рейтинги основних кандидатів на посаду президента України — Віктора Ющенка і Віктора Януковича — продовжують зростати і становлять, відповідно, 28,8% і 19,1%. У випадку суперництва цих кандидатів у другому турі за першого готові проголосувати 40,4% опитаних, за другого — 31,1%. Проти обох, у разі їх виходу в другий тур, голосуватимуть 10,1, тоді як 12,4% ще не визначилися.
Вочевидь, зафіксовані за 100 днів до дня голосування рейтинги не остаточні. На думку І. Бекешкіної, значна зміна рейтингів може відбутися вже у наступному місяці, оскільки частка тих, хто визначився, зростатиме. Справжні рейтинги кандидатів, за її словами, можна буде побачити аж у вересні, коли на виборців проллється «золотий дощ» у вигляді «масового викиду матеріальних благ для народу». Окрім того, «список для голосування», який соціологи пропонують респондентам, вочевидь буде скорегований — в ньому вже будуть реальні (офіційно зареєстровані), а не вірогідні кандидати.