Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

29 вигідних пропозицій

Транспортники «зшивали» націю. Iнвестиціями
04 лютого, 00:00

На нинішній рік в Україні не дуже хороші економічні прогнози. Але відомо: підстьобнути ділову активність у країні могли б прямі іноземні інвестиції. На це завдання в четвер добре попрацювало розширене засідання інвестиційної ради при Мінтрансзв’язку. Зал був повен інвесторів, а заманювали їх в Україну, розказуючи про можливості та потреби транспортного комплексу й зв’язку, а також про інвестиційний клімат у країні, не тільки чиновники, а й сам прем’єр-міністр України Юрій Єхануров.

Прем’єр повідомив інвесторів, що шлях в Україну вже прокладено — за останні п’ять років лише в галузь транспорту та зв’язку вкладено майже шість мільярдів доларів, за рахунок чого реалізовано низку найважливіших проектів. «Ми хочемо крім державних інвестицій залучити в цю галузь також і недержавні. Плюс впровадження новітніх технологій, — ставив прем’єр завдання обом сторонам інвестпроцесу, вказуючи при цьому також на взаємовигідну перспективу: — На цьому можна заробити хороші гроші». Єхануров не приховував, що потреби транспортної галузі в інвестиціях надзвичайно великі й задовольняються «вельми недостатньо».

Підкреслюючи значущість для стратегії розвитку країни інвестиційних вкладень в інфраструктуру, прем’єр відзначив, що «єднання нації, будівництво нової держави, яке ми здійснюємо, виконання прекрасного проекту на ім’я Україна багато в чому залежатиме від реалізації інвестиційних проектів, про які ми сьогодні будемо говорити»... Єхануров пообіцяв, що незабаром громадяни країни зможуть легко, швидко, з комфортом і недорого дістатися з одного кінця країни в інший, наприклад із сходу на захід і навпаки, оскільки мають на це право. Таким чином, підкреслив прем’єр, ми хочемо, щоб інвестори знали, якою буде інвестиційна політика уряду, спрямована на те, щоб ми «зшивали націю». Дійсно гідне використання адмінресурсу! Владі давно час поставити перед собою таке амбіційне завдання.

Єхануров не замінював собою міністра, який готувався зробити детальну презентацію підвідомчого комплексу, але на окремих проектах зупинився. Зокрема, він вітав прихід серйозних іноземних інвесторів у галузь зв’язку й підкреслив, що дискусія, яка розгорнулася останнім часом щодо доцільності приватизації «Укртелекому», свідчить про те, що це питання «стало теплішим, а незабаром стане зовсім гарячим». «Уряд зробить усі дії, щоб (здійснити. — Авт. ) проект приватизації «Укртелекому», але спочатку (забезпечить. — Авт. ) підвищення його привабливості». Все це, за словами прем’єра, буде зроблено протягом найближчого місяця. Єхануров закликав іноземних інвесторів бачити зацікавленість у них України, запевнив їх у тому, що ситуація в країні змінюється на краще і підкреслив: «А головне те, що в Україні можна добре заробляти».

Молодий транспортний міністр Віктор Бондар, природно, разом із підлеглими, добре попрацював на тему своєї презентації ще до інвестради, що описується. Кожний учасник отримав не помітний, але по- діловому складений каталог інвестиційних пропозицій галузей транспорту і зв’язку. Причому 29 названих пропозицій включали також такі найважливіші показники бізнес- планів, як вартість проекту, необхідна сума інвестицій, і, напевно, головне для інвесторів: основний індикатор доходу, внутрішню норму доходності, чистий потік грошових коштів, термін окупності...

Представляючи свої галузі, міністр крупними мазками показав перспективи їхнього розвитку. Серед них не можна не відзначити ідею корпоратизації «Укрзалізниці», яка забезпечить її менеджменту можливість використати принципи капіталістичного управління, впровадження на українських залізницях швидкісного руху європейського зразка, радикальне оновлення рухомого складу, в зв’язку з чим замовник — залізничний транспорт — стане, за словами Бондаря, «локомотивом» української промисловості й економіки в цілому. Міністр розказав інвесторам про програму реконструкції найбільших українських аеропортів, створення національної авіаційної компанії та перспективи в зв’язку з цим для приватного капіталу (після створення та зміцнення компанії державний пакет у її статутному фонді буде, за словами Бондаря, виставлений на фондовий ринок). Передбачається також реанімуватиму морські порти України з тим, щоб згодом передати їх у приватні руки.

Дуже привабливою для інвесторів була у вустах міністра й галузь зв’язку. Він розказав, що Україна нещодавно провела конверсію радіочастот, передавши 76% частот у цивільне користування. Це, на думку міністра, сприятиме швидкому розвитку та поширенню в країні таких передових цифрових ефірних технологій, як безпровідний інтернет і головне — становленню інформаційного суспільства.

Міністр також розказав, що в надрах міністерства визріває комплекс законів, прийняття яких дозволить докорінно змінити відносини всередині галузей транспорту і зв’язку, зробивши їх більш ринковими. І тут міністр подав інвесторам, мабуть, найголовнішу презентаційну страву. Він розказав про свою мрію провести повну дерегуляцію транспорту та зв’язку, забезпечити невтручання міністерства в справи підприємств. Що і говорити, солодка й, можливо, неблизька мрія. Але хід для залучення інвесторів, безумовно, ефективний.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати