Перейти до основного вмісту

3000 учасників. 24 години. 70 проблем і їх вирішення

Переможці першого космічного хакатону в Києві відгукнулися на виклик Міністерства оборони Франції і сконструювали автономну гібридну повітряну платформу
29 травня, 17:52

У Києві завершився ActInSpace — конкурс космічних інновацій, організований Європейським та Французьким космічними агентствами. Захід об’єднав людей у 35 країнах і 75 містах.

Організатори запропонували учасникам на вибір понад 70 завдань, які ті повинні були виконати протягом 24 годин.

На хакатон зареєструвалися майже 90 осіб. До етапу представлення своїх проектів дійшли дев’ять команд. У фінал вийшли три: Space Cossacks, Future Mechanics, Semargl Orbital Service. Приз глядацьких симпатій дістався жіночій команді Energy Iceland.

«Золото» виборола київська команда Space Cossacks («Космічні козаки» — з англійської). Вони відгукнулися на виклик Міністерства оборони Франції, за програмою якого вирішили створити так звану Unmanned Hybrid Air Platform — автономну гібридну повітряну платформу.

Їхня ідея полягала в тому, щоб створити гібридну установку, яка складається із дрона та аеростата. За словами команди, така установка зможе літати до 24 годин і підніматися на висоту до 5 км. Оскільки аеростат здатен змінювати обсяг, то зможе змінювати і підйомну силу.

«SPACE COSSACKS» (КОСМІЧНІ КОЗАКИ) — ПЕРЕМОЖЦІ ПЕРШОГО УКРАЇНСЬКОГО «ХАКАТОНУ» — ПОЇДУТЬ ПРЕДСТАВЛЯТИ СВОЮ ІДЕЮ ТА УКРАЇНУ НА ФІНАЛІ В ТУЛУЗУ (ФРАНЦІЯ)

Команда орієнтується, перш за все, на європейський ринок, на якому планує отримувати дохід від продажу самої платформи, а також від надання додаткових сервісів і комплектуючих. Основні (потенційні) клієнти Space Cossacks — компанії, які працюють з дронами.

Саме проект Space Cossacks представлятиме Україну на міжнародному фіналі ActInSpace, який має відбутися в Тулузі наприкінці червня.

Друге місце зайняла команда Future Mechanics — сильна й відома R&D команда із Києва. Вони спробувала уявити, яким буде безпілотний автомобіль майбутнього, і спрогнозувати, яким чином таке авто буде взаємодіяти з навколишнім середовищем та іншими учасниками руху.

Future Mechanics переконані: хоч би яким сучасним був автопілот на автомобілі, йому далеко до досконалості. Звичайно, вже зараз багато машин оснащені модулем прийому інформації, що дає змогу оцінити, наприклад, швидкість «сусіда» в потоці або відстань до перешкоди. Але все одно подібна взаємодія відбувається з певною затримкою. А на дорозі, як відомо, навіть секунда іноді може зіграти вирішальну роль. Тому команда запропонувала доповнити наявну інфраструктуру оптичним каналом. Таке рішення надасть можливість уникнути використання радіочастотного ресурсу і разом з тим забезпечить високошвидкісну передачу даних.

ОБСЯГ РИНКУ КОСМІЧНИХ ІННОВАЦІЙ ЕКСПЕРТИ ОЦІНЮЮТЬ В $250 МІЛЬЯРДІВ. І ШАНСИ УКРАЇНСЬКИХ ВИНАХІДНИКІВ ЗАЙНЯТИ СВОЮ БІЗНЕС-НІШУ НА НЬОМУ ВЖЕ ЗАРАЗ ВИСОКІ. НА ФОТО — ЧЛЕН ЖУРІ ФІНАЛУ ХАКАТОНУ, БІЗНЕС-КОУЧ ВАДИМ ГОРЕНКО

Серед потенційних клієнтів — виробники авто і об’єктів інфраструктури, наприклад світлофорів, та навіть, можливо, звичайні водії.

На третьому місці опинилася Orbital Service — команда із Дніпра, яка будує супутникову платформу багаторазового застосування, призначену для тимчасового розміщення об’єктів на орбіті.

Замовник, наприклад компанія-виробник електроніки, набуває місце в апараті і платить за час перебування його апаратури на орбіті. Все інше роблять Orbital Service.

Ще однією їхньою особливістю може стати те, що в разі надзвичайної ситуації їхню платформу завжди можна повернути назад. Платформа мультиорбітна, вагою в 150 кг.

Жіноча команда Energy Island Analytica, яка одержала приз глядацьких симпатій, запропонувала проект створення аналітичного дата-центру, який буде обробляти й аналізувати космічні дані для вибору оптимального місця будівництва і подальшого моніторингу штучних енергетичних островів з вітряними електростанціями. Вся робота має здійснюватися за допомогою алгоритмів для аналізу супутникових знімків, збору інформації по хвилях, течіях, вітрах.

Команда Easy Space вибрала завдання від компанії Airbus і запропонувала оцінювати стан земель сільськогосподарського призначення. Учасники з Varteq запропонували реалізувати новий тип навігації, яка не просто допомагатиме вибудовувати оптимальний маршрут, а й оцінюватиме якість дорожнього покриття.

Команда Orcus-Hermes представила одночасно два проекти. Перший, комерційний проект Orcus, повинен розв’язувати проблему засміченості орбіти маленькими супутниками. Команда запропонувала використовувати для цього спеціальне паливо і малогабаритні імпульсні двигуни власної розробки.

Ця ж технологія може бути використана і в другому проекті команди Hermes, орієнтованому на дослідження Місяця. Точніше, на дослідження так званих лавових трубок — тунелів під поверхнею, які можуть бути використані як основа для будівництва баз на Місяці.

ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧАСНИКІВ ХАКАТОНУ ESA Є РЕАЛЬНИМИ ЗАВДАННЯМИ, ЯКІ СТОЯТЬ ПЕРЕД КОСМІЧНИМИ АГЕНТСТВАМИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇН. 2018 РОКУ ОСНОВНОЮ ТЕМОЮ ХАКАТОНУ СТАЛО ВИКОРИСТАННЯ BIG DATA (З АНГЛІЙСЬКОЇ — ВЕЛИКИХ ДАНИХ)

СКБ SKY не просто запропонували створити багатофункціональну систему контролю доступу, а й стали, по суті, єдиною командою, яка за відведені 24 години зібрала робочу модель. Учасники з IT-REX із Харківського ХАІ виступили з ідеєю стежити за показниками здоров’я, використовуючи спеціальні датчики, розташовані на тілі.

ActInSpace — це міжнародний захід, який надихає здібну до науки молодь в усьому світі. 2018 року хакатон ActInSpace проводиться в 35 країнах і 75 містах. Понад 3000 учасників протягом 24 годин шукали рішення більш ніж 70 реальних проблем.

Фіналісти змагання матимуть фінансування, менторство і співпрацю з найбільшими корпораціями світу: Airbus, CNES, ZeroG, ESA. Команда-переможець отримає квитки на параболічний політ в ZeroG.

Це вже третій хакатон, організований космічними агентствами Європи і Франції. Проте в Україні він відбувається вперше.

«Звичайно, ще є над чим працювати. Але ж це лише початок, перший рік. Завдання перед учасниками стояли дуже різноманітні, і журі іноді було складно обирати. Тим не менш, були сильні команди і є перспектива того, що вони зможуть представляти нас у Європі», — наголосив один із членів журі та керівник українського офісу EOS Data Analitycs Володимир ВАСИЛЬЄВ.

EOS Data Analitycs, американська космічна компанія з R&D офісом в Україні, стала одним із організаторів та спонсорів заходу. А от генеральним спонсором виступила американська аерокосмічна компанія Firefly, яка нещодавно відкрила R&D центр у Дніпрі.

«У мене дуже позитивне враження. Особливо з огляду на обмеження в часі та методологічну неготовність команд — вони, наприклад, не знали, що робити з бізнес-моделями. Але дуже швидко зорієнтувалися. І звичайно, класно, що було представлено сам хакатон. Тепер у нашій країні є дві платформи для проведення космічних конкурсів», — сказала ментор заходу та CEO U.World Foundation Світлана ХУТКА.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати