Перейти до основного вмісту

«Автоплан» розширює можливості

Тепер популярно купувати товар у групах
13 липня, 00:00

Хоч би що хто казав, а наша країна змінюється. Змінюється в політичному сенсі, культурному, ментальному, економічному. Нові відносини, нові технології, нові моделі поведінки, нові види діяльності поступово стають природними атрибутами життя сучасної людини. Загалом динаміки сучасному світові не позичати. За всім встигнути просто неможливо.

Саме тому основним стає поняття вибору. Перед тим як купити дорогу річ, ви дуже довго вибираєте її з низки інших і загалом схожих речей.

Але далеко не всі замислюються над тим, що ми вже давно вибираємо не лише те, що купувати, але й як купувати. Дорогу річ можна купити за готівку, за безготівковим розрахунком, у кредит, на виплат, у групі. Швидше за все, саме останній із перерахованих способів купівлі найменше відомий читачу.

Саме про нього й поговоримо. Тим паче, що в Україні протягом останніх років стрімко розвивається ринок адміністрування купівель у групах, що вже давно перетнув позначку «2 млрд. грн.» у графі «сукупний обсяг ринку». Учасниками ринку є понад два десятки компаній.

Якщо в двох словах, то покупки в групах — це відносно новий вид споживчої активності. Суть його полягає в тому, що кілька десятків осіб, які мають намір купити один і той самий товар, об’єднуються в групу, вносять щомісяця в загальну касу певну фіксовану суму (при цьому після того як внески зробила вся група, грошей має вистачити для купівлі щонайменше одиниці товару) та купують товар комусь одному. Наступного місяця за цією ж схемою отримує товар наступний учасник групи, потім третій, четвертий, і так доти, доки щасливими власниками товару не стануть усі. Загалом щось середнє між купівлею в кредит і касою взаємодопомоги.

Подібна діяльність ґрунтується на досить делікатних грошово-довірчих відносинах. Отже, учасникам групи потрібні гарантії того, що їх не обдурять свої «колеги». Такі гарантії дають компанії, які займаються адмініструванням придбань товарів у групах. Саме вони створюють групи, забезпечують їх функціонування, гарантують виконання зобов’язань, узятих на себе всіма учасниками групи тощо.

Одна з таких компаній — закрите акціонерне товариство з іноземними інвестиціями «АІСЕ Україна» — почала роботу на українському ринку однією з перших ще в 1998 році. За цей час представництва компанії відкрилися більш ніж у 100 містах країни, вона створила агентську мережу, а штат співробітників досяг 300 осіб.

«АІСЕ Україна» є оператором системи «Автоплан». «Автоплан» — це система купівлі автомобілів у групах, що вже кілька десятків років популярна в Європі та Латинській Америці.

Експерти називають «Автоплан» однією з кращих моделей придбання товарів у групах. У цьому змогли пересвідчитися й споживачі цілої низки країн, зокрема й України, де щомісяця через систему «Автоплан» купують понад 700 нових автомобілів. А всього за роки роботи «АІСЕ Україна» її клієнтами стали 80 тисяч осіб. Секрет успіху «АІСЕ Україна» — максимальна відвертість у роботі, чітке дотримання закону та контрактних зобов’язань, уважне ставлення до інтересів кожного клієнта.

Фахівці компанії кажуть, що в них проблем із клієнтами немає, адже споживчий ринок України стрімко зростає. У сегменті легкових автомобілів це зростання перевищує 25% на рік, і спостерігається тенденція до подальшого збільшення цієї цифри. До того ж клієнти «АІСЕ Україна» — переважно представники середнього класу. Про це свідчить хоч би той факт, що значна частина автомобілів, які купують через систему «Автоплан», перебуває в ціновому сегменті до $15 тисяч. А середній клас — це люди, які швидко реагують на новітні економічні та споживчі тенденції. Для них важливе, наприклад, те, що купівля в групі обходиться на 10 — 15% дешевше, аніж споживчий кредит.

А «найтонше» місце придбань у групах — визначення черговості отримання товарів. «АІСЕ Україна» пропонує своїм клієнтам три базові принципи: бальну систему, аукціон і жеребкування.

Бальна система базується на тому, що за кожний фіксований щомісячний внесок учаснику групи нараховується певна кількість балів. При цьому клієнту, якщо в нього з’являються вільні кошти, не обов’язково чекати наступного місяця. Він може внести гроші з випередженням графіка. Таким чином, пріоритетне право отримати автомобіль має той, хто на момент визначення «щасливчика» має більше балів, аніж інші члени групи. Отримавши машину, член групи, звісно, продовжує робити внески в загальну касу доти, доки не внесе всієї суми, обумовленої в договорі.

Принцип аукціону відштовхується від тих же базових положень. Але переваги отримує той член групи, який заявить про готовність внести найбільшу кількість фіксованих платежів, щоб машина в поточному місяці перепала саме йому.

Жеребкування як основний принцип визначення черговості фактично не використовується. До нього вдаються лише в тому разi, якщо два або більше членів групи назвали однакові цифри на аукціоні або набрали однакову кількість балів.

Отакий загалом вигляд має придбання товарів у групах із погляду споживача. А з погляду економіки загалом — це досить перспективний вид діяльності, адже до нього залучаються активні члени суспільства. Причому цей висновок стосується як людей і компаній, які працюють на цьому ринку, так і їхніх клієнтів.

Цікаве також і те, що становлення ринку придбання товарів у групах є хорошим симптомом для економіки. Адже цей вид діяльності набув найбільшого поширення в країнах, які за останні два-три десятиріччя пройшли шлях від економічної кризи та депресії до стабільного поступального розвитку. Бразилія та Португалія, Аргентина та Польща, Чилі й Угорщина — саме в цих країнах придбання товарів у групах найпоширеніше. Що ж, якщо Україна опиниться в цьому ряду, треба визнати, що «компанія» — не найгірша.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати