Перейти до основного вмісту

Біл Гейтс по-київськи

Школярі розробляють «недитячі» бізнес-плани
25 квітня, 00:00

Фінальна частина міського конкурсу дитячих проектів «Успішний бізнес-план», яка проходила у Київському палаці дітей та юнацтва, мала б привернути увагу як роботодавців, так і соціологів. Конкурс засвідчив, з одного боку, що в Україні підростають справжні майбутні гейтси, готові розпочинати власну справу буквально з нуля, а тим більше — під керівництвом досвідчених підприємців. А з іншого — конкурс продемонстрував, що в українському суспільстві вже є достатня критична маса для створення середнього класу, кістяк якого становлять підприємці.

На переможців конкурсу очікували призи в дванадцяти номінаціях, підготовлені організаторами цього дійства. А це Головне управління освіти і науки Київміськадміністрації, Центр економічної освіти Палацу дітей та юнацтва та Київське територіальне відділення Малої академії наук України (Київська МАН «Дослідник») за підтримки київського Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва, комунального підприємства «Київський міський бізнес-центр», молодіжного бізнес-центру Київського міського центру праці й Інституту молоді «Інтелект».

Як зазначила організатор конкурсу, керівник Центру економічної освіти Київського палацу дітей та юнацтва Наталія Мамедова, серед презентованих робіт були досить таки серйозні й недитячі пропозиції...

І дійсно, старшокласник ліцею «Наукова зміна» Олександр Пономаренко запропонував бізнес-план переробки полімерних відходів на дизельне паливо. За допомогою спеціальної установки Олександр має намір завоювати свій сегмент на паливному ринку України й водночас вирішити проблему утилізації відходів. Найперспективнішими своїми клієнтами він вважає працівників сільського господарства, яким він і хоче продавати дешеве пальне. «Собівартість такого палива значно менша, аніж традиційного!» — вирахував Сашко.

А от учениці гімназії «Діалог» Олена та Аліна розробили план відкриття в Київській області аквапарку з трохи химерною назвою «Ква-Ква-Парк». Вони розрахували обсяг потрібної їм банківської позики і час, за який повернуть кредит. Головною метою проекта дівчата вважають створення найкращих умов для сімейного відпочинку. В їхньому закладі є своя мережа харчування, сауни, спортзали, дискотека, салони краси та дитячі кімнати. На конкурсі презентували також поліграфічну фірму, школу-студію, різноманітні кафе, в тому числі для собак.

А у жюрі були діючі під- приємці — генеральний директор Асоціації «Укрконсалтинг» Віталій Маргуліс (голова), директор Палацу дітей та юнацтва Тетяна Сквирська (співголова жюрі), голова Правління креативного бюро «SAHAR» і за су- місництвом викладач маркетингу та креативності Києво-Могилянської бізнес-школи Андрій Федоров, головний спеціаліст банку «Біг Енергія» Оксана Остапенко, викладач кафедри менеджменту та маркетингу Нацiонального педагогічного університету ім. М. Драгоманова Олена Заітова, голова Київської організації Спілки рекламістів України, директор РА «Україна- АРТ» Едуард Андрейченко.

Жюрі, як водиться, відбирало переможців і роздавало нагороди. На жаль, серед них не було такої, яка б гарантувала реалізацію бізнес-плану. Та чи матимуть нинішні переможці можливість повернутися до своїх дитячих мрій і ідей, коли стануть дорослими? Схоже, лише в тому разі, якщо повезе... Втім, торік, коли цей конкурс вперше презентували, йшлося і про залучення можливих інвесторів для реалізації найбільш цікавих і реалістичних бізнес-планів. «Бажаючих не знайшли», — сказала «Дню» пані Мамедова. Тим не менше школярі змагалися цілком «по-дорослому» і говорили про те, що у майбутньому їх не лякає можливість «потонути» в величезному «океані» бізнесу. В їхню світлу долю хочеться вірити.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати