Перейти до основного вмісту

Де ремонтувати авто?

01 серпня, 00:00

Український автосервіс лише народжується, але попит на його послуги швидко зростає. При цьому багато водіїв незадоволені обслуговуванням, термінами і якістю ремонту. Плюс довгі черги, які можна побачити на станціях технічного обслуговування (СТО). За якістю обслуговування в цьому секторі ми сильно поступаємося Європі, де автосервіс давно став величезною індустрією, що стабільно працює. Проте в динаміці розвитку Україна сьогодні навіть випереджає Захід. І відбувається це завдяки значному щорічному приросту автомобільного парку, разом з яким зростає і попит на автосервіс.

Значна частина цього ринку припадає на так звані «оригінальні СТО» — тобто станції, які працюють під під брендом автовиробників. Вони роблять післягарантійні «глибокі ремонти» — наприклад, із заміною частин. Але для «швидких ремонтів» і «швидкої заміни» такі СТО не дуже пристосовані. Причин, як мінімум, дві: великі відстані та черги. Автовиробники просто фізично не встигають «покривати» великі території і величезні продажі своїх автомобілів. По закінченню гарантії до цього додається ще й відносно висока вартість обслуговування. До того ж, «оригінальні СТО» працюють у комплексі з автоцентром, тобто є лише частиною «великого організму». Зокрема, як розповіла «Дню» PR-менеджер «Автоцентру Київ», дилера компанії Шкода, Ганна Любась, у найближчому майбутньому розширення СТО при автоцентрі не передбачається. «Хоча черги в автосервіс є...», — констатує вона. Тобто тим водіям, які хочуть швидко поремонтувати свій автомобіль, треба або завчасно записуватися й чекати, або ремонтувати самому. Проте часи, коли майже кожен міг зробити неважкий ремонт своєму недорогому автомобілю, вже минули. І авто тепер значно складніші, і водії не такі вже навчені ремонтній справі (тим більше, якщо авто на гарантії)...

Тобто, як коментують ситуацію на ринку автообслуговування, нині йде безпосереднє формування ринку. «Ринок приватних СТО ще «сирий», — упевнений представник компанії АТЛ Сергій Усов. За його словами, майбутнє за великими комплексами. «Хоча зараз і невеликі СТО заробляють. Там іде елементарний процес заробляння грошей...», — стверджує Усов.

А от на перспективу, за словами Усова, нині працюють саме комплекси. Адже якщо «оригінальні СТО» роблять акцент на продаж, а маленькі одиничні приватні СТО «живуть сьогоднішнім днем», то комплексні станції технічного обслуговування працюють на майбутнє свого бізнесу, підвлаштовуючись під умови ринку й у дечому обходячи конкурентів. Хоча про справжню конкуренцію можна буде говорити тоді, коли вільні ніші на ринку заповняться, і піде боротьба за споживача. Наразі ж дефіциту клієнтів у СТО немає.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати