Перейти до основного вмісту

«Дні України» в Лондоні відвідало 120 тисяч гостей

Дмитро ФІРТАШ: «Британія — це один із головних фінансових майданчиків світу. Що більше ми представлятимемо тут свої можливості, то краще для нашого інвестиційного іміджу»
22 жовтня, 09:47
ПІСЛЯ ВІДКРИТТЯ ДНІВ УКРАЇНИ СПІКЕР НИЖНЬОЇ ПАЛАТИ БРИТАНСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ДЖОН БЕРКОВ (КРАЙНІЙ ЗЛІВА), ЩОСЬ ЖВАВО ОБГОВОРЮВАВ В КОМПАНІЇ ГОЛОВИ БРИТАНСЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ТОВАРИСТВА ЛОРДА РІЗБІ (ДРУГИЙ ЗЛІВА) ТА ОРГАНІЗАТОРІВ — З ГОЛОВОЮ БЛАГОДІЙНОГО ФОНДУ FIRTASH FOUNDATION ЛАДОЮ ФІРТАШ І БІЗНЕСМЕНОМ ДМИТРОМ ФІРТАШЕМ / ФОТО ЮРГЕНА ХАМЕРШМІТА

У Лондоні завершилися Дні України у Великобританії, організовані Firtash Foundation. Напередодні проведення цієї події було озвучено багато різних думок довкола проекту. Мовляв, це — піар-кампанія однієї української бізнес-групи, не більше. Але... Зважаючи на наближення Вільнюського саміту,  який має затвердити євроінтеграційні прагнення України, нам потрібно розширювати коло симпатиків України в євроінтеграційному альянсі. І такі в Британії теж є, але так само там лишилися й ті, що не визначилися.

Третій – останній – день проекту «Дні України у Великобританії»

«Якби я був учасником Вільнюського саміту, то проголосував би за те, щоб підписати з Україною Угоду про асоціацію. Адже Україна — частина європейської сім’ї. І це перший крок до того, щоб вона стала частиною нашої родини»,  —  говорить, відповідаючи на запитання «Дня», голова Британсько-українського товариства Лорд РІЗБІ.

У Лондоні – «День української культури»

Утім, навряд чи його позицію можна сьогодні назвати  ключовою і такою, що  відображає настрой переважної більшості британців. І ось чому.

З ВИСОКОПОСАДОВЦІВ ВІД БРИТАНСЬКОЇ СТОРОНИ БУВ СПІКЕР НИЖНЬОЇ ПАЛАТИ  ПАРЛАМЕНТУ ДЖОН БЕРКОВ

«Дні України у Великобританії» відкрилися торгами на Лондонській біржі (+фото)

За словами директора Союзу українців у Великобританії Зенко ЛАСТОВЕЦЬКІ, про Україну в Англії пишуть постійно, але публікації переважно про політичну ситуацію. «Раз на тиждень щось з’являється як не в одній, так в другій газеті. Є зацікавлення, але нас ще не розуміють так, як мали б», — говорить він «Дню». За його словами, євроінтеграційні прагнення України розуміють на політичному рівні, але загалом британці на «українське питання» не звертають уваги. «Тому, аби здобути симпатію більшості британців у питанні євроінтеграції, — каже він, — Україні слід більше популяризувати та розповідати про себе за кордоном».

ПІСЛЯ ВІДКРИТТЯ ДНІВ УКРАЇНИ СПІКЕР НИЖНЬОЇ ПАЛАТИ БРИТАНСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ДЖОН БЕРКОВ (КРАЙНІЙ ЗЛІВА), ЩОСЬ ЖВАВО ОБГОВОРЮВАВ В КОМПАНІЇ ГОЛОВИ БРИТАНСЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ТОВАРИСТВА ЛОРДА РІЗБІ (ДРУГИЙ ЗЛІВА) ТА ОРГАНІЗАТОРАМИ - ГОЛОВОЮ БЛАГОДІЙНОГО ФОНДУ FIRTASH FOUNDATION ЛАДОЮ ФІРТАШ  ТА ЇЇ ЧОЛОВІКОМ БІЗНЕСМЕНОМ ДМИТРОМ ФІРТАШЕМ

До того ж у певних колах все ще побутує сприйняття нас як частини радянського минулого. «В Англії ще існує такий міф, що Україна — частина Росії. І ми особливо хочемо його зруйнувати, бо Україна має свою багату і різноманітну культуру та історію», — розповідає «Дню» керівник Програми україністики у Кембриджі Рорі ФІННІН.

Відчуває дефіцит позитивних новин про Україну і вітчизняний бізнес, який виходить працювати на лондонські простори. «Останній масштабний інформпривід на тему України в Британії були події помаранчевої революції. Я це добре пам’ятаю, бо у нашої компанії тоді було розміщення на біржі, і всі тримали руку на пульсі і чекали, як же вирішаться політичні протистояння. В підсумку виявилося, що ми країна цивілізована і з’ясування політичних відносин відбувається демократичними методами. Потім був певний інформаційний вакуум. Тож зараз перед самим підписанням угоди з ЄС проведення Днів України у Великобританії — це ще один шанс для України заявити про себе як про самостійного учасника європейського простору», — розповідає «Дню» голова компанії «Укрпродукт» Сергій ЄВЛАНЧІК.

ДО  СЛАВНОЗВІСНОГО «ЧЕРЧІЛЬ-ХОЛЛУ»,  В ЯКОМУ ПРОВОДЯТЬСЯ ЗАСІДАННЯ УРЯДУ І ЗБОРИ ПРАВЛЯЧОЇ ПАРТІЇ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ ТАКОЖ ПРИЙШЛИ (ЗЛІВА НА ПРАВО) КЕРІВНИК ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН АДМІНІСТРАЦІЇ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ АНДРІЙ ГОНЧАРУК, БАНКІР РОМАН ШПЕК, БІЗНЕСМЕН СЕРГІЙ ТАРУТА ТА НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ ВАЛЕНТИН НАЛИВАЙЧЕНКО.

Особливо це відчувається на тлі розгляду позову до лондонського суду Віктора Пінчука проти Ігоря Коломойського та Геннадія Боголюбова. Тож у наших інтересах якомога швидше позбутися цього «хвоста».

Боротьба за голос Великобританії для України дуже важлива. Адже Європа розділена на «стару» та «нову». Якщо в «новій» ми маємо своїх «лобістів», то в «старій» (до якої належить і Англія) Україну розуміють не до кінця. І це нерозуміння проявляється у різних формах. Наприклад, під час Євро-2012 в сюжеті для британців всесвітньо відомої служби новин Бі-Бі-Сі показала українських націоналістів та футбольних фанатів ледь не фашистами. Добре, що згодом за це перед Україною вибачилися. Проте осад лишився, і негативна інформація про нашу країну пішла в маси та відклалася у свідомості британців.

ДЕРЖАВНИЙ ДІЯЧ ЄВГЕН МАРЧУК (КРАЙНІЙ ЗЛІВА), КОЛИ ПРАЦЮВАВ ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРОМ, ПІДПИСАВ УКАЗ ПРО ПРИДБАННЯ БУДІВЛІ УКРАЇНСЬКОГО ПОСОЛЬСТВА У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ. ВОНО ЗНАХОДИТЬСЯ В ОДНОМУ З  ПРЕСТИЖНИХ РАЙОНІВ ЛОНДОНУ – ХОЛАНД  ПАРКУ

Хоче знати більше про інвестиційні можливості нашої країни і бізнесова британська еліта. «Сьогодні Україну у Великобританії знають, насамперед, через політичну ситуацію: останні кілька років ця інформація не сходить з перших шпальт. Загалом же Україна як така маловідома в Лондоні. Через це до неї немає інтересу інвесторів. І з цим треба щось робити», — розповідає «Дню» фінансовий експерт американської компанії Greenhill (консультування великих інвесторів з питань злиття і поглинання) Кирило МОГИЛЬНИК. За його словами,  робити  кроки в цьому напрямку держава має якомога швидше, бо зараз Україна перебуває далеко не на перших позиціях у боротьбі за гроші інвесторів. Хоча потенційно англійських інвесторів цікавить українське сільське господарство, фармацевтичні компанії, а також — виробники споживчих товарів. «Треба сказати, що реальний інтерес інвесторів на лондонському майданчику до українського бізнесу був до 2008 року, а після кризи він став більш латентним. Тобто всі цікавляться, але ніхто не готовий купити», — додає він. Чому? По-перше, за словами Могильника, дуже мало публічних українських компаній. По-друге, ці компанії не надто активні на фондових біржах. «Аби їх інвестиційний потенціал реалізувався, зовсім не обов’язково виходити на лондонський майданчик, достатньо бути присутнім на інших фондових біржах, наприклад, з бондами. Публічне розміщення — це сигнал для інвесторів, що компанія жива і розвивається», — пояснює він. Крім того, додає експерт, важливо постійно проводити промоушн країни у вигляді таких Днів та інвестиційних можливостей держави у світі.

ВІЦЕ-ПРЕМ’ЄР УКРАЇНИ КОСТЯНТИН ГРИЩЕНКО РОЗПОВІВ «ДНЮ» ПРО ТЕ, ЩО СПОСТЕРІГАЄТЬСЯ ТЕНДЕНЦІЯ У ПОВЕДІНЦІ УКРАЇНСЬКОГО ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ - ВІН ПОЧИНАЄ УСВІДОМЛЮВАТИ СВОЮ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ КРАЇНИ НА МІЖНАРОДНІЙ АРЕНІ.

У СВОЄМУ ВИСТУПІ В ПАРЛАМЕНТІ З НАГОДИ ВІДКРИТТЯ ДНІВ УКРАЇНИ ГОЛОВА РАДИ GROUPDF ДМИТРО ФІРТАШ ЗАУВАЖИВ, ЩО БІЗНЕС НИНІ ЗАЙМАЄТЬСЯ НЕ ЛИШЕ СВОЇМИ СПРАВАМИ, АЛЕ Й НАМАГАЄТЬСЯ ВИРІШИТИ ПРОБЛЕМИ СВОЄЇ КРАЇНИ

«На нинішньому етапі в Європі все ще дуже мало знають про Україну. Це означає, що треба активно працювати над зближенням людей і культур обох країн, організацією соціальних та культурних заходів, — розповідає про мотиви проведення Днів України голова оргкомітету події і керівник Firtash Foundation Лада ФІРТАШ. Тому цей проект у Лондоні, на її думку, буде початком системної роботи над поліпшенням репутації України за кордоном. «Завдяки цій події культурний діалог між двома країнами стане інтенсивнішим, викличе у британців інтерес та бажання дізнатися більше про країну, яка багато в чому поки залишається білою плямою на карті Європи», — підсумовує господиня свята.

А ОТ ПЕРШИЙ ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ ЛЕОНІД КРАВЧУК ВІДЗНАЧИВ, ЩО ПРОМОУШЕН У ЛОНДОНІ – ЦЕ ВАЖЛИВА ПОДІЯ НАПЕРЕДОДНІ САМІТУ У ВІЛЬНЮСІ. «А САМА УГОДА ПРО АСОЦІАЦІЮ З ЄС СТАНЕ ДРУГОЮ ЗА ЗНАЧЕННЯМ ПОДІЄЮ — ПІСЛЯ ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ В 1991 РОЦІ — ДЛЯ УКРАЇНЦІВ», - РЕЗЮМУВАВ ВІН.

Звичайно, до першого виходу України на лондонський майданчик можна було б поставитися суворіше, прискіпливо шукати, а що ж було не так і де практичні наслідки. Однак, з іншого боку, сподіватися на швидкий результат від події навряд чи варто було б. Адже руйнувати міфи і стереотипи — дуже складно, особливо якщо так багато зацікавлених у їх укоріненні. Втім, перші позитивні здобутки вже є.

ГОЛОВА ОРГКОМІТЕТУ «ДНІВ УКРАЇНИ  У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ» ТА КЕРІВНИК FIRTASH FOUNDATION ЛАДА ФІРТАШ, ЩОСЬ ЖВАВО ОБГОВОРЮВАЛА З ЛОРДОМ РІЗБІ. ПОГОВОРИТИ БУЛО ПРО ЩО. АДЖЕ НАД ПОПУЛЯРИЗАЦІЄЮ ІСТОРІЇ, КУЛЬТУРИ ТА МИСТЕЦТВА УКРАЇНИ У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ ОЧОЛЮВАНИЙ НЕЮ ФОНД ПОЧАВ ПРАЦЮВАТИ ЩЕ В 2008 РОЦІ, КОЛИ СТАРТУВАЛА ПРОГРАМА УКРАЇНІСТИКИ В КЕМБРИДЖСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Наприклад, добираючи роботи українських митців до показів у лондонській галереї Saatchi, фахівці антикварного дому «Сотбіс» помітили талановитого скульптора Назара Білика і ведуть перемовини про виставку його робіт на своїх аукціонах. А 24 чи 26 листопада 2013 року в «Сотбіс» заплановано торги «Східна Європа. Контемпорарі Арт», у яких братиме участь 10—12 українських художників (Тістол, Савадов, Криволап, Маков, Животков та інші), розповідає куратор виставки у Saatchi Ігор АБРАМОВИЧ. Він сподівається, що така непересічна подія на одному з п’яти найбільших некомерційних мистецьких майданчиків Європи приведе європейських кураторів до вітчизняних художників і полегшить шлях останнім до участі в міжнародних проектах.

ЗАВЕРШИЛИСЯ «ДНІ УКРАЇНИ» У ЛОНДОНІ ЕТНО-ЯРМАРКОМ І ГАЛА-КОНЦЕРТОМ У ПАРКУ POTTERSFIELD НА БЕРЕЗІ ТЕМЗИ, БІЛЯ ЗНАМЕНИТОГО TOWERBRIDGE. З ГОСТЯМИ СВЯТА СПІЛКУВАЛИСЯ (ЗЛІВА НА ПРАВО) ПОСОЛ УКРАЇНИ У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ ВОЛОДИМИР ХАНДОГІЙ, СПІВАК ТА ЛІДЕР ГУРТУ «ВВ» ОЛЕГ СКРИПКА І ГОСПОДАРКА СВЯТА ЛАДА ФІРТАШ.

Помітили і схвалили в Лондоні й українську моду за простоту форм і розмаїття кольорів. «Дуже запам’яталася Зінаїда Ліхачова, яка намагалася відобразити українську жінку, відмінну від стереотипів, і показати всю її національну сутність, наголосивши на красі. Загалом же представлені в межах fashion-показу роботи демонструють жіночність: багато прикрас, плоскі туфлі без підборів... Дизайнери в Україні несуть таке повідомлення публіці, яке не відрізняється від того, що хочемо ми сказати своїй», — розповідає в ексклюзивному бліц-інтерв’ю «Дню» стратегічний консультант «Британської ради моди» Анна ОРСІНІ. За її словами, Лондон вітає нові таланти з різних країн і в лютому проводитиме міжнародні «Тижні моди». «Зараз ми формуємо набір на 2014 рік і також працюємо з українським посольством у Великобританії. Це буде не показ мод, а радше виставка. І моє завдання — знайти дизайнерів, у тому числі українських, які братимуть участь у міжнародній виставці в межах лютневого «Тижня моди» 2014 року в Лондоні. Як я вже сказала, мені сподобались роботи Пустовіт, Літковської та перфоманс від Зінаїди Ліхачової, але хотілося б подивитися більше», — підсумовує вона.

«Я БАЧУ, ЩО УКРАЇНА ДУЖЕ ЦІКАВА ДЛЯ КОЖНОГО ЄВРОПЕЙЦЯ, І В ПЕРШУ ЧЕРГУ Я ХОЧУ ПОДЯКУВАТИ ВАМ ЗА ТЕ, ЩО ВИ ПРИЙШЛИ ТА ПІДТРИМАЛИ НАС СЬОГОДНІ», – ЗВЕРНУЛАСЯ ДО ГОСТЕЙ СВЯТА  ЕТНО-ФЕСТИВАЛЮ ЛАДА ФІРТАШ

Що далі? Це питання залишається відкритим. Організатори не збираються зупинятися й обіцяють наступного року ще більше цікавого. За словами голови ради GroupDF Дмитра ФІРТАША, після спілкуванням з керівництвом Лондонської біржі з’явилась ідея, аби наступного року в межах Днів України провести день для бізнесменів та інвесторів, щоби вони могли поспілкуватися й придивитися один до одного. «Британія — це один із головних фінансових та культурних майданчиків світу. Тому чим більше будемо показувати на ній себе та свої можливості, тим краще для інвестиційного іміджу країни загалом», — зазначив він «Дню». За словами бізнесмена, успішний вихід на Лондонський майданчик дасть змогу вітчизняному бізнесу отримувати дешевше кредити і допомагати вирішувати спільно з державою соціальні проблеми.

ОДИН ІЗ КЛЮЧОВИХ ХЕДЛАЙНЕРІВ ФЕСТИВАЛЮ ОЛЕГ СКРИПКА (КРАЙНІЙ СПРАВА) СКАЗАВ, ЩО «БІЛЬШ МАСШТАБНОГО ФЕСТИВАЛЮ В ЄВРОПІ, ЯКИЙ ПРОСУВАЄ УКРАЇНУ ЯК КРАЇНУ ТА РОЗКРИВАЄ УКРАЇНСЬКУ ДУШУ, ВІН НЕ БАЧИВ». ЗА ОЦІНКАМИ  ОРГАНІЗАТОРІВ,  ПОДИВИТИСЯ СВЯТО  УКРАЇНСКОСТІ ПРИЙШЛО  БЛИЗЬКО  120 ТИСЯЧ ЧОЛОВІК

Загалом триденний культурний промоушн України в Британії привернув увагу значної кількості людей: заходи відвідало близько 110—120 тисяч гостей. Їх об’єднало одне — інтерес до України. Залишається сподіватися, що він трансформується в позитивне ставлення британців до нас. Адже, рухаючись до Європи, Україна, як і бізнесмен-початківець, шукає собі надійного партнера для започаткування бізнесу. Але перш ніж розпочинати успішну справу, партнерам важливо дізнатися один про одного — хто і звідки, які цінності вони сповідують та яке мають коріння. Навчитися говорити однією мовою з Європою в цілому і з кожним її учасником зокрема — це завдання й для бізнесу, який нарешті має усвідомити свою роль інвестиційного-культурного лобіста України на міжнародному рівні.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати