Ех, яблучко, куди ти котишся?
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20051005/4181-5-2.jpg)
Споживання такого традиційного продукту, як яблука, у розрахунку на одного мешканця України залишається надто низьким. Це пов’язано з дуже високими внутрішніми цінами на цей товар щодо конкурентних продуктів за порівняно низького середньорічного прибутку населення. У середньому мешканець України, за оцінками Проекту аграрного маркетингу, споживає близько 10 кг свіжих яблук за рік. При цьому в сусідній Польщі споживання яблук становить близько 20 кг на рік на одного мешканця, а в Німеччини — більше 50 кг. Якщо врахувати, що українці споживають значно менше соку, ніж мешканці країн ЄС, то наш внутрішній ринок яблук має хороші перспективи зростання. За умов збереження темпів зростання прибутків населення споживання свіжих яблук і яблучного соку (у перерахунку на яблука) в Україні в найближчі 3 роки може подвоїтися.
На тлі таких оптимістичних перспектив реальною загрозою є скорочення площ під яблуневими садами. Ще більшe посилює ситуацію зменшення з цього року сезонного імпортного мита на свіжі яблука до 5%. Це може призвести до скорочення прибутків українських виробників яблук і послаблення їх інтересу до закладки нових садів. Якщо уряд найближчим часом не вживе рішучих заходів щодо стимулювання розвитку садівництва, то протягом найближчих років Україна може стати найбільшим імпортером свіжих яблук до регіонів і перетворитися з нетто- експортера яблучного концентрату на нетто-імпортера.
Випуск газети №:
№181, (2005)Рубрика
Економіка