«Емоційний» бізнес
Як підприємливі українці навчилися «робити гроші» на чергах, балконах і... людських стосунках
Незабаром в Україні може з’явитися всеукраїнська служба «чергових» послуг. Адже, як показала цьогорічна вступна кампанія, попит на такий донині незвичний вид сервісу серед українців високий. Крім того, не потребуючи особливих стартових вкладень та поточних виробничих витрат, бізнес є доволі рентабельним. Як розповідає автор ідеї «чергових» послуг студент МВА Андрій Матяшевич, він витратив на організацію своєї справи лише... 1000 гривень. Година ж користування «черговим» сервісом коштує 39 гривень. Тож не важко підрахувати, що вкладені «інвестиції» Матяшевич встиг повернути лише на вступній кампанії. Кожного дня і навіть ночі під стінами приймальних комісій, як повідомляє менеджер столичного Бюро «чергових» послуг Катерина Кирилюк, вартували по 12 кур’єрів. Крім того, за декілька місяців свого існування Бюро вже встигло завоювати власних постійних клієнтів, серед них юристи, бухгалтери, підприємці.
Та скептики переконані, що цій оригінальній бізнес-ідеї прожити довго не судилось. Адже «живі» черги незабаром зникнуть, їх замінять електронні. Останні вже сьогодні практикують в багатьох консульствах.
Проте, як виявилось, «чергові» послуги — це не єдина новаторська бізнес-ідея підприємливих українців. Окремі співвітчизники вигадали не менш оригінальні способи, де і на чому можна чесно, а головне добре підзаробити.
ЛЮДИ НАПРОКАТ КОШТУЮТЬ 100 ГРИВЕНЬ ЗА ГОДИНУ
«Ви самотні? Не знаєте, з ким пройтись по місту ввечері й приємно поговорити? Ми допоможемо вам знайти друга, дівчину, дружину чи навіть дитину на годину чи на вихідні», — таке повідомлення нещодавно з’явилося на одному з київських інтернет-порталів. Новоявлене столичне агентство-послуг пропонує взяти напрокат супутницю для походів по магазинам, дитину для прогулянки у парку, гарного нареченого, яким можна «покрасуватися» перед друзями та родиною, а чи навіть батька для вашої дитини.
Коштує такий сервіс «ідеального життя» всього 100 гривень за годину. Щоправда, це мінімальна вартість послуги, яка не включає увесь набір «ідеального супутника» на зразок букету квітів, елегантного дорогого костюму, таксі, посиденьок у кав’ярні чи іграшки від тата-капітана для вашого малюка. За все це доведеться доплатити.
Агентство надає гарантію анонімності й 100% виконання потрібної ролі. Адже замовлення виконують майже професіонали: студенти та екс-студенти театральних інститутів. У разі якщо щось піде не за сценарієм з вини орендованого вами об’єкта, агентство зобов’язується повернути кошти. Любителям екзотики пропонують навіть чоловіків-африканців.
Цікаво, що найбільше користується попитом у киян послуга «батька напрокат». «У нас ця послуга дуже затребувана. Часто дітям потрібен батько, аби сходити до школи, поспілкуватися з друзями... До нас декілька разів на місяць звертаються самоті мами», — розповідає керівник «прокатного» агентства Віталій Власенко.
Натомість у світі пішли ще далі. Португалець Карлос Гил за 2500 доларів пропонує «виконати ваші обіцянки». Чоловік допомагає слабким, хворим чи просто лінивим людям здійснити паломництво до святих місць. Двічі на рік португалець пішки проходить за два тижні 160 кілометрів до християнського храму Діви Марії, аби озвучити молитви та побажання своїх «замовників».
А тим, хто мріє хоч день пожити зірковим життям, американка Таня Коухер пропонує скористатися послугою «популярність напрокат». Через її сайт можна замовити на певний час групу журналістів та фотографів, які переслідуватимуть вас, як справжню зірку Голівуду. І по закінченню вашого «зіркового» часу вам вручать фотознімки, відеодиски та обкладинку глянцевого журналу з вашим «зірковим» фото.
НЕПОГАНО ЗАРОБЛЯЮТЬ ЕКСПРЕС-СВАХИ
Тим, хто самотній, але брати другу половинку напрокат для нього не припустимо, інше столичне агентство пропонує оперативно і максимально оптимально допомогти знайти її на вечірці експрес-знайомств. «Якщо на самостійні пошуки у вас може піти декілька місяців, а то й роки, — переконують організатори Speed Dating, — то за їхньої допомоги, заощадивши і гроші, й час, за один вечір ви познайомитесь із 10 особами протилежної статі».
За свої послуги агентство просить 200 гривень за участь однієї людини у одній вечірці. У вартість, кажуть організатори, вони включили наймання досвідченого ведучого, безалкогольні напої (каву, чай, воду) та можливість отримати контактну інформацію особи, що вам сподобалася, за умови її відповідної реакції на вас.
Гарантій, що клієнт обов’язково підбере за внесок у 200 гривень собі супутника життя, агентство не дає. Однак дослідження психологів, про які йдеться на сайті фірми, кажуть, що шанси п’ятдесят на п’ятдесят. Лише половина учасників Speed Dating залишають гру з потенційною парою.
Проте навіть відсутність 100% гарантії не відлякує киян від участі у Speed Dating. «Пару собі я не знайшла. Та за таку годину цікавих і динамічних знайомств і позитивних вражень не шкода віддати 200 гривен», — розповіла «Дню» учасниця одного з вечорів з експрес-знайомств Юлія.
Цілком можливо, що згодом цей вид бізнесу стане дуже популярним не лише у столиці. Адже ритм сучасного життя майже не залишає часу для особистого життя та й подекуди не легко підійти до людини, яка сподобалась, і познайомитися на вулиці, у транспорті чи деінде.
СВІДКИ НАРЕЧЕНИХ — ПОКИ НЕОРГАНІЗОВАНО, АЛЕ ПРИБУТКОВО
У столиці також ефективно і досить прибутково працює мережа весільних свідків напрокат. Ціна дружки нареченої (в переважній більшості саме дівчата користуються попитом на українських весіллях) складається з двох частин: викупу (від 500 гривень) і погодинної оплати (130 гривень за годину просто перебування на весільній церемонії й 150 гривень, якщо орендованій дружці доводитиметься ще допомагати тамаді веселити гостей).
Однак, попри очевидну рентабельність, об’єднуватися в організований бізнес дівчата не поспішають, розповідає «Дню» наймолодша в столиці дружка напрокат — дев’ятнадцятирічна Алла. «Це ж доведеться на рекламу своїх послуг витрачатися, та й ризик отримати «кота у мішку» великий, — аргументує свою позицію дівчина. — А схема «через знайомих», за якою ми працюємо сьогодні, практично унеможливлює випадки, що клієнт може не заплатити».
Хоча дівчата й не працюють під одним дахом, проте чи не кожну свою конкурентку знають, як то кажуть, в обличчя. За підрахунками співрозмовниці «Дня» Алли, у столиці працює більше трьох десятків дружок напрокат. Наймолодша — вона, а найстаршій, про яку чула дівчина, — 35 років.
Без роботи, як і без добрих заробітків, дівчата не сидять. У весільний сезон, розповідає Алла, на тиждень буває в середньому по два замовлення. Тож орієнтовна мінімальна зарплата дружки напрокат за місяць — 6—8 тисяч гривень. Особливо ж витрачатися дівчатам не потрібно: мати декілька пристойних коктейльних чи вечірніх туалетів, косметику та вміння гарно говорити. Саме «добре підвішений язик» і привів Аллу в прокатно-весільний бізнес, розповіла «Дню» дівчина. На одному з весіль, коли вона ще була дружкою не за гроші, а, як то кажуть, від душі, комунікабельну дівчину помітив тамада церемонії й запропонував підзаробити їй на «таланті». Тож вже через тиждень дівчині зателефонували з запитанням «Це ви дружка напрокат?» А після того задоволені наречені самі робили Аллі рекламу.
НА БАЛКОНІ ЩОМІСЯЦЯ «ВИСИТЬ»ВІД 500 ДО 1000 ГРИВЕНЬ
Заробляти в Києві, як виявилося, можна й на здачі в оренду... балконів квартир. Винахідливі бізнесмени вигадали новий спосіб заробітку, зводячи рекламодавця, якому потрібна площа для розміщення своєї інформації, та власників квартир, чиї балкони щодня «доступні» великій кількості глядацької аудиторії.
Особливих матеріальних затрат цей бізнес не потребує, було б лише дипломатичне вміння домовлятися. Рекламодавця ж, зацікавленого у подібній послузі, знайти теж не важко. Перукарні, майстерні, інтернет-клуби чи магазини, розташовані неподалік, цілком може привабити такий спосіб «просування» своїх послуг.
У середньому вартість місця під рекламу в столиці коливається від 500 до 1000 гривень на місяць (ціна залежить від місця розташування балкону). Власник балкону отримує 100—200 гривень, решту «дипломат» лишає собі.
Сумнівів щодо попиту на цей вид послуг також немає, адже подібні «об’єкти» вже можна зустріти на столичних вулицях.