Iндустрія віртуальної привабливості
Ринок веб-дизайну України незабаром сягне мільярдів доларів...З появою iнтернету до умов успішного ведення бізнесу поступово додалася ще одна — наявність сайту. Це забезпечує додаткову рекламу, імідж тощо. Проте з розвитком мережі «життя» в iнтернеті ставало ще активнішим: там знайомилися, спілкувалися, купували все підряд...
Нині все це вже не новинка. Однак для подальшого розвитку комфорту в користуванні усіма цими благами виникає потреба не лише в швидкісному доступі до мережі (що, сподіваємося, для України скоро стане загальнопоширеним явищем), а й у якісній модернізації власне «картинки на екрані», тобто сайту. Тепер мати веб-сторінку замало, необхідно, щоб вона ефективно працювала. Для цього її необхідно відповідним чином розробити. Такі послуги вже стали повноцінним масштабним бізнесом...
«Індустрія створення сайтів з’явилася спочатку як хоббі деяких людей. Потім уже з’явився дизайн і власне веб-дизайн. На Заході лише на початку сторіччя все це почало ставати на «промислові рейки...» — розповів журналістам член правління Інтернет асоціації України Олександр Ольшанський.
На прес-конференції «Перспе ктиви інтернет-ринку України. Нові технології розробки й управління сайтами» йшлося про те, що в України, де в цьому молодому сегменті ринку, на жаль, поки що не крутяться величезні гроші, така перспектива добре видна попереду. «Закони цього ринку й досі залишаються загадкою, тому що він зростає з фантастичною швидкістю. Одночасно йде дуже швидка зміна технологій і приорітетів замовників сайтів. Так, більшість проектів на сьогодні зроблені «на ентузіазмі», тобто не прибуткові, і ринок знаходиться на стадії становлення... Проте через декілька років він сягне мільярдів доларів!» — наголошує Ольшанський.
За його словами, сьогодні в Україні діє близько 90 тисяч активних сайтів, а протягом найближчих трьох років їх буде близько півмільйона. Тож компанії-розробники сайтів у перспективі матимуть величезний і прибутковий ринок...
З цією тезою погоджується і директор з маркетингу ЗАО «Мета» Олексій Чуксін. «У нас в індексі близько 97 тисяч українських сайтів. Наскільки цікавий цей ринок? Конкретних цифр у нас немає, але зрозуміло, що кількість сайтів буде збільшуватися і ринок буде рости. Крім цього, сайту необхідна постійна технічна підтримка і модифікація. Це теж збільшує доходи компаній, що займаються розробкою і підтримкою сайтів», — коментує він «Дню» ситуацію на ринку.
Керуючись такими прогнозами, член правління Інтернет асоціації України Елліна Шнурко-Табакова й собі пророкує зміни, цього разу в пресі. «В Україні, на відміну від Європи, не збереглася традиція читання газет за сніданком. Люди дедалі більше за новинами «йдуть в iнтернет». Приблизно через 10 років 90% преси буде працювати лише в інтернеті», — переконує вона журналістів.
«День», як і більшість провідних вітчизняних видань, має свій сайт в інтернеті (www.day.kiev.ua), проте повністю «віртуалізовуватися» поки що не збирається. Щоб така необхідність справді з’явилася, українців треба повністю комп’ютеризувати й під’єднати до якісного інтернету. Чи встигнемо за 10 років?