ХРОНІКА ПОДІЙ
Ухвалення закону про регулювання ринку цукру дозволить через два роки довести виробництво цукру в Україні до 2,5 млн. тонн, заявив перший заступник міністра АПК Леонід Сватков. «Заводи, що отримали квоту на виробництво цукру на конкурсних засадах, укладатимуть із сільгоспвиробниками договори на вирощування буряків. Тому вони (цукрові заводи) будуть вкладати кошти у виробництво буряків, а інвестори — в заводи», — сказав Л. Сватков. На думку першого заступника міністра, ті підприємства, які не виграють права на отримання квоти, потрібно перепрофілювати. Л.Сватков також повідомив, що мінімальна ціна на цукор, введення якої передбачено законом, становитиме приблизно, 1,7 грн./кг.
Закон «Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру», підписаний Президентом 17 червня 1999 р., передбачає введення мінімальної ціни на цукор і встановлення квот на продаж цукру в Україні, його експорт за міжурядовими угодами та на інші експортні контракти. Законом передбачається, що розподіл обсягів виробництва цукру в межах квоти здійснюється до 1 січня кожного року, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Ціни знижено до кінця року
На період до кінця року на 20% подешевшали «Ланос», «Славута», «Таврія Нова» і «Таврія», на 15% — «Нубіра». Це стало можливим у рамках акції «На українському автомобілі — у нове тисячоліття», яку проводить СП «АвтоЗАЗ-Деу».
Як повідомив «Дню» керівник прес-служби «АвтоЗАЗ-Деу» Євген Косачов, 15 і 20 відсотків — цифри вельми усереднені, все залежить від моделі автомобіля і його комплектації. Реальні знижки ще більші, оскільки від квітня підприємство зафіксувало ціни у гривнях і не індексувало їх в залежності від зростання валютного курсу. Наприклад, ціна «Ланоса» за початкової вартості $8200, становитиме зараз $5175 (знижка — 37%), «Нубіра» і «Таврія» стануть дешевшими на 30%. Істотно, до 30 відсотків, також знижено ціни на запасні частини.
І ще одна новинка від «АвтоЗАЗ-Деу»: у автолюбителів з'явилася можливість поміняти старий автомобіль виробництва СП на новий. Здавши стару, навіть після аварії, машину на пільгових умовах, можна купити нові «Таврію», «Славуту», «Ланос» або «Нубіру». Їхня ціна меншає на 900 гривень.
Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА, «День»
Акції Utel ще не викуплено
Українське держпідприємство електрозв'язку «Укртелеком» поки що не викупляло частини АТ&Т у спільному підприємстві Utel, заявив агентству Інтерфакс-Україна генеральний директор «Укртелекому» Леонід Нетудихата. «Роботу (з купівлі акцій Utel в іноземних засновників) завершимо за 5-7 місяців», — повідомив він. Водночас Л.Нетудихата підтвердив, що «найбільший крок назустріч один одному в цьому питанні «Укртелеком» зробив з американською АТ&Т». Коментуючи загалом процес придбання «Укртелекомом» акцій Utel в іноземних засновників, Л.Нетудихата зазначив, що «з одними (засновниками) ми просунулися більше, з іншими — менше».
З його слів, переговори про придбання акцій проходять «цивілізовано, спокійно і без проблем». «Ми не робимо таких кроків, які б примушували когось. Ця коректність дозволяє бути впевненим, що ми закінчимо цю роботу без збитку для свого іміджу, а навпаки, змiцнимо його», — запевнив Л. Нетудихата, підкресливши, що переговори проходять під контролем уряду.
Жовтневі надходження нафти і газу
Українські нафтопереробні заводи у жовтні отримали 756,4 тис. тонн сирої нафти, повідомляє Інтерфакс-Україна. З цього об'єму 458,8 тис. тонн нафти було закуплено у Росії, 80,0 тис. тонн — у Казахстані, 217,6 тис. тонн — нафта власного видобутку. Протягом місяця Україна добула 327,9 тис. тонн нафти і газового конденсату та 1564,7 млн. куб. м газу.
Протягом жовтня до України надійшло 17140,0 млн. куб. м природного газу, з них ВАТ «Газпром» поставило 15803,7 млн. куб. м, «МЕК Ітера» — 1336,2 млн. куб. м. Безпосередньо для України по імпорту надійшло 4133,4 млн. куб. м, використано за цей період 5972,1 млн. куб. м газу.
У жовтні через територію України до країн Західної Європи транспортовано 10262,9 млн. куб. м природного газу, до країн СНД — 1430,9 млн. куб. м. До сховищ закачано 833,8 млн. куб. м газу.
У Гостомелі планується створити аеропорт
АНТК ім. Антонова планує створити на базі аеродрому випробувальної бази КБ у Гостомелі (25 км від Києва) міжнародний аеропорт «Антонов», повідомив УНІАН виконавчий директор авіакомпанії «Авіалінії Антонова» Костянтин Лушаков. За його словами, на сьогодні вже розроблено бізнес-план будівництва міжнародного авіаційного комплексу на підставі плану конверсії льотно-випробувальної бази АНТК, запропонованого кілька років тому генеральним конструктором АНТК Петром Балабуєвим. Орієнтовна вартість проекту — в межах $900 млн.
На сьогодні АНТК знайшов кількох потенційних партнерів для реалізації зазначеного проекту. Частину витрат АНТК має намір взяти на себе за рахунок прибутків від вантажних перевезень «Авіаліній Антонова».
Проект здійснюватиметься в два етапи. На першому (протягом 2 років) буде проведено реконструкцію існуючої системи автомобільних шляхів та будівництво споруд загальною вартістю $330 млн. Другий етап (3 роки), який передбачає будівництво повного комплексу аеропорту, обійдеться у $570 млн.
Випуск газети №:
№211, (1999)Рубрика
Економіка