ХРОНІКА ПОДІЙ
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/19990623/4112-5-2.jpg)
Фонд держмайна виставив на комерційний конкурс 50-відсотковий пакет акцій ВАТ «Львівський автобусний завод» (ЛАЗ), монопольного в Україні виробника автобусів. Продаж акцій ЛАЗу на комерційному конкурсі є однією з умов надання Україні Світовим банком третього траншу структурної позики EDAL-2 у розмірі $100 млн. на розвиток підприємств.
Як повідомили агентству Інтерфакс-Україна в ФДМУ, стартову ціну пакета визначено у розмірі 11541,97 тис. грн. Конкурс відбудеться за 30 календарних днів.
Фіксовані умови конкурсу передбачають, зокрема, погашення простроченої кредиторської заборгованості в сумі 2800 тис. грн. упродовж 60 днів після укладання угоди купівлі-продажу; поповнення оборотних коштів у розмірі 18 000 тис. грн. упродовж 230 календарних днів після укладання угоди, внесення інвестицій на розвиток і модернізацію виробництва в сумі, еквівалентній $15 млн., упродовж чотирьох років, при цьому протягом перших трьох років — не менше 25% щорічно.
Нові антидемпінгові процеси
Уряд Південно-Африканської Республіки підвищив ставки антидемпінгового мита на імпорт гарячекатаного плоского прокату з України й Росії — відповідно до 95% і 82% митної вартості. Досі такі ставки становили 6% для української металопродукції й 14% — для російської.
Три польських металургійних підприємства — Florian, Pokoj і Sаndzimira повідомили про намір подати уряду Польщі скаргу щодо демпінгу імпорту плоского прокату з Казахстану, Росії й України в 1997— 1998 роках. За твердженням польських виробників, імпорт гарячекатаних рулонів і прокату з цих країн до Польщі за два останні роки зріс більше ніж на 50% — до 516 тисяч тонн і 255 тисяч тонн відповідно, що завдало збитків місцевим металургійним компаніям.
Міністерство торгівлі Індії розпочало антидемпінгове розслідування щодо імпорту безшовних труб з Австрії, Чехії, Румунії, Росії й України за скаргою Індійської асоціації виробників безшовних труб.
Негативне сальдо — $495 млн.
Загальний обсяг зовнішньої торгівлі товарами за січень—квітень 1999 р. становив $7115 млн. і скоротився порівняно з відповідним періодом 1998 р. на 25,8% (в тому числі експорт — $3310 млн. — скоротився на 28,7%). Як повідомили УНІАН в Держкомстаті, негативне сальдо становило $495 млн. (скоротилося в 2,2 рази), коефіцієнт покриття імпорту експортом — 0,87 (за відповідний період 1998 р. — 0,80).
Зовнішньоторговельні операції проводилися з партнерами з 156 країн світу. Найбільші обсяги експортних поставок здійснювалися в Росію — 18,2%, Китай — 8,3%, Туреччину — 6,7%, Німеччину — 5,7%, Італію — 4,7%. Найбільші імпортні надходження — з Росії — 49,5%. Туркменістану — 11,7%, Німеччини — 6,5%.
У загальному обсягу експорту товарів в січні—квітні 1999 р. проти відповідного періоду 1998 р. збільшилася частка продукції рослинного походження (з 5% до 8,7%), в тому числі зернових культур (з 2,1% до 5,6%), текстилю і текстильних виробів (з 3,5% до 4,2%).
«Мінералка» з бактеріями
Лише 1999 року органи Держстандарту України забракували партiї загальним обсягом понад 690 тис. пляшок мiнеральної води, виробленої в Україні, повiдомляє агентство Інфобанк. Через завищений вмiст у водi бактерiй групи кишкової палички у квiтнi була забракована партiя мiнеральної води «Трускавецька» кiлькiстю 30 тис. пляшок, вироблена підприємством АКВА-ЕКО, а в травнi — призупинено випуск та забраковано партiю кількістю 3 тис. пляшок води «Кнiсельчанка», вмiст бактерiй у якій був завищений у 14 разів.
Протягом 1998 —1999 рокiв бракувалися партiї мiнеральних вод сортiв «Шкловська Нафтуся» та «Моршинська Джерельна» (Львiвська обл.), «Шаянська», «Плоскiвська», «Лужанська», «Поляна Купель» (Закарпатська обл.), «Галичанка», «Горянка», «Iванка» (Iвано-Франкiвська обл.), «Маморницька» та «Буковинська» (Чернiвецька обл.), «Збручанська» (Хмельницька та Житомирська обл.). Органами Держстандарту також було забраковано партію та повністю заборонено реалізацію питної води виробництва СП «Джерело» (Самбір Львівської обл.)
У нижньому середньому класі (до 1,6 л) повернула собі лідерство Тойота Королла. На 2-е місце (з торішнього 5-го) перебралася Хонда Цивік, на третьому — переможець 1998 р. Мазда-323. Останнє місце у Рено-19, трохи кращі показники у Сітроєна Х і Пежо-306.
Минулого року попит на нові авто впав на 13%. Водночас зростає популярність потриманих автомобілів, навіть в Америці попит на них підвищився на 9%. За $11-12 тис. можна купити 6-річний Порше- 944, 8-річний Феррарі-308 або 9-річний Лінкольн Таункар. Автомобілі середнього класу обходяться в $3-4 тис.
Випуск газети №:
№112, (1999)Рубрика
Економіка