ХРОНІКА ПОДІЙ

Уряд схвалив проект указу Президента «Про Єдиний митний тариф України» й відповідний законопроект, повідомляють Українські новини. У новій редакції Тарифу передбачено три види імпортного мита — преференційне (для країн, що входять у митні союзи з Україною чи при встановленні преференційного режиму згідно з міжнародними договорами), пільгове (для товарів із країн, що користуються в Україні режимом найбільшого сприяння) й повне (як правило, вдвічі більше за пільгове — для товарів, що ввозяться фізичними особами й товарів із країн, з якими не укладені угоди про режим найбільшого сприяння). Нині діють два види імпортного мита — пільгове й повне. В ухваленому 1993 року Єдиному митному тарифі по більшості товарів передбачалось імпортне мито від 1 до 10%.
За словами замміністра економіки Володимира Ігнащенка, 11 законами і 59 постановами уряду Тариф змінено на 95%, головним чином за рахунок підвищення ставок ввізного мита до 20—30% на продукцію сільського господарства, харчової й легкої промисловості, машинобудування, металургії, хімії, ліків.
Ще одна асоціація
18 червня відбудуться установчі збори Національної асоціації енергетиків України, повідомив Українським новинам голова підкомітету з питань ядерної політики Комітету з питань ПЕК Верховної Ради Олександр Гудима. Спочатку енергопостачальні компанії планували створити асоціацію обленерго, втім, Міненерго заборонило брати участь у її створенні тим обленерго, контрольні пакети акцій яких перебувають у державній власності. Намір енергокомпаній створити асоціацію викликано перевірками роботи енергопідприємств прокуратурою, що почастішали, а також незгодою з діями податкових органів. Зараз в Україні діє Асоціація незалежних постачальників електроенергії.
Міністр енергетики Іван Плачков повідомив, що в I кварталі 2000 р. буде створено Національну енергетичну компанію, якій будуть передані в управління держпакети акцій енергокомпаній. Планується, що компанію буде створено на базі нинішнього «Укренерго», до її складу можуть також увійти й інші підприємства, що перебувають в підпорядкуванні Міненерго.
Виручає приватник
Приватні господарства 1998 р. виробили 58,8% усього продовольства — на 14,9 млрд. грн. (1997 р. — 55,7% продовольства на 15,7 млрд. грн.), повідомляють Українські новини. На частку сільськогосподарських підприємств того ж року припадає продовольства на 10,4 млрд. грн. — 41,2% загального виробництва (1997 р. — 12,4 млрд. грн., або 44%).
Скорочення виробництва госппродукції насамперед пов'язане зі зменшенням обсягів виробництва продукції рослинництва — 1998 р. вироблено продукції рослинництва на 14,3 млрд. грн. або на 18% менше, ніж 1997 р.
За інформацією Держкомстату, сільгосппідприємства продовжують втрачати свої позиції у виробництві основних видів продовольства.
За результатами 1998 р. приватні господарства виробили: картоплі — 98% від загального виробництва або 15028 тис. тонн, овочів — 83% або 4528,7 тис. тонн, плодів і ягід — 78% або 920 тис. тонн, м'яса — 69% або 1818 тис. тонн у живій вазі, молока — 62% або 8517,9 тис. тонн, яєць — 63% або 5127 млн. штук.
Monsanto прощається
Американська сiльськогосподарська компанiя Monsanto має намiр скорочувати свою присутнiсть в Українi через повiльнi реформи та борги мiсцевих покупцiв. Про це агенції Reuters заявив координатор з питань проекту та розвитку бiзнесу Monsanto в Українi Володимир Васильєв.
Конкретнi цифри В. Васильєв назвати вiдмовився, проте зауважив, що з початку цього року Monsanto вже скоротила обсяг продажу в Українi на 30%. Вiн наголосив, що корпорацiю не влаштовує вiдсутнiсть приватної власностi на землю, яка не може бути заставою для отримання кредитiв, та перевага в сiльському господарствi низькопродуктивних колективних господарств радянського типу.
В.Васильєв зауважив, що остаточне рiшення щодо майбутньої дiяльностi Monsanto в Українi буде прийнято пiсля президентських виборiв.
Monsanto задовольняє своєю продукцiєю 15—20% внутрiшнiх потреб країн СНД у гербiцидах та iнших хiмiчних засобах захисту рослин, повідомляє Інфобанк.
У червні виповнюється 10 років з часу запуску конвеєрів ЗАТ «КримавтоГАЗсервіс» (Сімферополь), яке створене за участю російського ВАТ «ГАЗ». Тут наприкінці 1995 р. було випущено перший кримський автомобіль «ГАЗель». Кримчани освоїли також виробництво автомобілів з дизельним двигуном італійської фірми «Iveko», розпочали випуск автомобілів «Волга» з силовими агрегатами «Toyota» трьох модифікацій. Виробництво постійно нарощується: якщо 1998 р. зібрано більше 4 тис. автомобілів, то 1999 р. їх має бути втричі більше.
До ювілею підприємство вводить в дію ще один технологічний корпус, де розпочнеться складання нового автомобіля — мікроавтобусу «Соболь» і 15 його модифікацій. До кінця року заплановано також ввести в експлуатацію конвеєрне складання пікапу «Отаман».
Випуск газети №:
№106, (1999)Рубрика
Економіка