Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ
Американські експерти розробили план розвитку Севастопольського порту
Фахівці американського проекту USAID/ЛІНК (Локальні інвестиції та національна конкурентоспроможність) закінчили розробку плану економічного розвитку Севастопольського порту. Однією з головних проблем Севастополя експерт проекту з портової діяльності Кенет Карпінскі вважає багаторічну ізоляцію, спричинену базуванням Чорноморського флоту. На його думку, місто не брало участі в комерціалізації водних перевезень. До того ж, військові кораблі зайняли велику частину території, розташовану біля моря, та експлуатували причали, які могли бути використані для розвитку торговельного і пасажирського судноплавства. Серед основних рекомендацій експерта: пошук можливостей повернення невикористовуваних майнових об’єктів, що нині перебувають під дією контракту на здачу в оренду Чорноморського флоту; запропонувати два наявних місця під будівництво нових комплексів із вантажопереробки для оформлення угод про державно-приватне партнерство з потенційними інвесторами; ініціювати створення і розвиток зони вільної торгівлі (ЗВТ) у межах Севастополь — Україна; заохочувати розвиток катерного, яхтного й морського туризму та спрямувати зусилля на внесення змін до чинного національного законодавства стосовно малих судів, які прибувають під іноземними прапорами. Крім того, експерт порекомендував звернути пріоритетну увагу на розвиток круїзного бізнесу, повідомляє Наталія БІЛОУСОВА, «День».
В Одеському порту починається будівництво терміналу
В Одеському порту завершився прийом пропозицій на тендер з визначення підрядника будівництва глибоководного контейнерного термінала «Карантинний мол» — тієї його частини, яку зобов’язався будувати інвестор, компанія «ГПК-Україна». Для реалізації своєї частини проекту «Карантинний мол» інвестор залучає кредит у розмірі 40 мільйонів євро в дочірньої структури Світового банку — компанії IFC. На тендер з визначення підрядника робіт свої пропозиції подали близько шести міжнародних компаній. Будівельні роботи інвестор планує розпочати вже в травні. Слід зазначити, що зараз забито вже 360 із 1260 паль. За інформацією керівництва порту, першу чергу будівництва планується повністю завершити вже в середині 2012 року. Введення першої черги терміналу «Карантинний мол» дасть змогу Одеському порту приймати сучасні судна-контейнеровози підвищеної місткості, довести пропускну спроможність термінала на Карантинному молу до 850 тисяч TEU на рік і збільшить обсяг податкових відрахувань до місцевого й центрального бюджетів. Крім того, це забезпечить створення близько двох тисяч нових робочих місць як на самому терміналі, так і в структурах, пов’язаних з його обслуговуванням, повідомляє Наталія БІЛОУСОВА, «День».
Вітчизняний автовиробник продає близько 13% акцій
Мажоритарний акціонер ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс», який об’єднує виробничі активи одного з найбільших автовиробників — корпорації «Богдан», має намір продати близько 13% акцій. Як повідомив прес-секретар корпорації «Богдан» Сергій Красуля, мажоритарний акціонер компанії має намір продати цей пакет з метою залучення додаткових коштів, зокрема, для завершення інвестиційного проекту створення автобусного виробництва в Луцьку — відкриття другої черги, що дозволить своєчасно виконати контракти на виробництво автобусів для Євро-2012. Крім того, кошти потрібні компанії для реалізації проекту щодо постановки на виробництво нової моделі легкового автомобіля. Красуля зазначив, що компанія поки не розкриває подробиці операції, але повідомив, що зараз близько 11% акцій компанії перебувають у вільному обігу, і нагадав, що 29 квітня збори акціонерів планують розглянути питання про збільшення статутного капіталу АК «Богдан-Моторс» на третину за рахунок закритого розміщення акцій додаткової емісії.
Будівництво залізничної вітки до аеропорту «Бориспіль» може розпочатися вже в травні
Державне агентство з інвестицій і управління національними проектами («Укрнацпроект») розраховує розпочати реалізацію проекту організації залізничного сполучення між Києвом і аеропортом «Бориспіль» у травні поточного року. «18 квітня ми плануємо підписати з китайською стороною документи, які дозволять розпочати фінансування і в травні вже почнеться будівництво», — повідомив глава «Укрнацпроекту» Владислав Каськів. За його словами, умови фінансування передбачають залучення кредиту терміном на 15 років з канікулами протягом трьох років під Libor+3,5% під заставу активів самого проекту. Окупність проекту становить 15 років. Він також повідомив, про те, що останній варіант проекту передбачає будівництво залізничної вітки на земельних ділянках, які не перебувають у приватній власності. За даними голови «Укрнацпроекту», приватним власникам належить лише 3 га землі, якою пройде залізниця, тому Каськів не бачить проблем у вирішенні даного питання.
Грузія та Україна створюють СП для ремонту та будівництва залізничних вагонів
ТОВ «Вагонобудівна компанія» (м. Руставі, Грузія) і ВАТ «Крюківський вагоноремонтний завод» (м. Кременчук, Україна) планують створити спільне підприємство для ремонту та будівництва залізничних вагонів, повідомив Інтерфакс директор грузинського підприємства Мамука Долідзе. «Домовленості з українськими партнерами про створення СП практично досягнуто, протокол про наміри підписано», — сказав він, додавши, що ймовірно до кінця квітня буде відрегульовано всі юридичні питання. За словами Долідзе, необхідність настільки тісної кооперації з українським заводом обумовлена зростаючим попитом на якісне обслуговування залізничного рухомого складу, включаючи поточний, заводський і капітальний ремонт, а також на будівництво вагонів і цистерн. «Враховуючи наявні потужності наших підприємств, СП зможе обслуговувати не лише грузинську та українську залізницю, але й рухомий склад, який використовуватиметься на споруджуваній магістралі Баку (Азербайджан), — Тбілісі (Грузія) — Карс (Туреччина)», — заявив Долідзе. Руставське ТОВ «Вагонобудівна компанія» створене 2005 року як дочірнє підприємство АТ «Тбіліський електровагоноремонтний завод». 2007 року вони об’єдналися в холдинг «Вагонобудівник», який займається ремонтом і модернізацією вантажних і пасажирських вагонів, виробництвом електровозів і запчастин до них. АТ «Крюківський вагонобудівний завод» є одним із найбільших в Україні виробників транспортних засобів. Компанія об’єднує три машинобудівні підприємства, які виробляють магістральні вантажні та пасажирські вагони, запасні частини, візки, колісні пари, залізничні колеса, осі.
Випуск газети №:
№64, (2011)Рубрика
Економіка