Маркетологи дотримуватимуться етичного кодексу
Поки що на замінник грудного молокаПерелік правил маркетингу замінників грудного молока був прийнятий Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ) 1981 року задля обмеження рекламної діяльності компаній-виробників продуктів дитячого харчування й заохочення практики грудного вигодовування. Цей перелік не є юридичним документом. Але він став своєрідним «етичним кодексом», яким повинні керуватися компанії, що працюють на ринку замінників грудного молока, у своїй комерційній діяльності.
Тим часом уже 32 країни світу прийняли положення кодексу на законодавчому рівні, 44 — прийняли кодекс частково, у 22 країнах уже розроблені законопроекти щодо прийняття положень кодексу як юридичного документа. Незважаючи на те, що Україна є країною-членом Всесвітньої асамблеї охорони здоров’я, в нас Міжнародний перелік правил маркетингу замінників грудного молока не прийнятий на законодавчому рівні, тому компанії-виробники дитячого харчування ведуть свою діяльність згідно з власними етичними переконаннями. Українська практика показує, що вітчизняні бізнес-кола роблять свій вибір на користь кодексу, тож наступним кроком має стати його законодавче закріплення.
Зокрема, компанія Nutricia, усвідомлюючи важливість запровадження етичної практики у такій сфері бізнесової діяльності, як маркетинг продукції для малюків, вийшла на український ринок із новим елементом у дизайні свого преміум-бренду Nutrilon — новим знаком імунного захисту, дизайн якого відповідає вимогам Міжнародного кодексу маркетингу. Зокрема, в кодексі йдеться про обмеження використання зображення немовлят на етикетках, тоді як графічне зображення малюків чи зображення, які є частиною торгової марки, кодексом не заборонені. Nutricia прийняла рішення взагалі усунути зображення дітей з етикеток замінників грудного молока. «Наша компанія дотримується Міжнародного кодексу маркетингу замінників грудного молока у своїй діяльності у всьому світі», — говорить Ліана Максютова, генеральний директор ТОВ «Нутриція Україна». — Однак етична практика не обмежується дотриманням букви кодексу, головне для нас його дух — коректне ведення бізнесу по відношенню до споживача».