Перейти до основного вмісту

Майбутнє банків, що працюють із IТ

Як залучити нових клієнтів
29 квітня, 11:16
ПАДМАШРІ УОРРІОР, ГОЛОВНИЙ ДИРЕКТОР CISCO З ТЕХНОЛОГІЙ

Під час ранкової зарядки пристрій, який ви носите на руці, стежить за кожним вашим рухом і з’єднується... з вашим банком. Переконавшись у тому, що ви ведете здоровий спосіб життя, банк може знизити ставку з медичного страхування. Потім дорогою на роботу ви бачите, що в районі, куди давно хотіли переїхати, продається будинок. Ви дістаєте смартфон, направляєте камеру на будівлю, щоб побачити накладений образ доповненої реальності, і з’ясовуєте вартість і площу вподобаного вами будинку, а також отримуєте посилання для зв’язку з банківським консультантом з іпотеки...

Такі сценарії можуть стати буденними, коли банки скористаються тими можливостями, які пропонує Всеосяжний Інтернет (Internet of Everything, IOE). Сучасні цифрові споживачі прагнуть отримувати послуги, що співвідносяться з актуальною обстановкою, і водночас багато хто вважає, що банки не розуміють їхніх потреб. Контекстна взаємодія стає звичною під час покупки книжок або замовлення потокового перегляду кінофільму, але коли справа стосується банків, клієнти відчувають «ціннісний розрив». При цьому, щоб заповнити утворений вакуум, багато хто схильний довіряти проривним інноваторам, що не мають стосунку до традиційного світу фінансових послуг.

Банки зможуть іти в ногу з вимогами клієнтів, якщо почнуть упроваджувати IoE-рішення, що дозволяють порадитися з експертом і з комфортом скористатися додатковими послугами тоді і там, де це зручно клієнтові, не забуваючи при цьому про заходи інформаційної безпеки. Пристрої, що носяться при собі, і доповнена реальність належать до тих перспективних інновацій, які банки могли б використовувати вже сьогодні. Водночас є безліч інших способів, які дають банкам можливість відновити взаємини з клієнтами.

У ході нещодавнього опитування, проведеного Cisco серед банківських клієнтів у 12 країнах, з’ясувалося, що респонденти доволі позитивно ставляться до банківських IoE-рішень, в основі яких лежать консультаційне обслуговування (віртуальний фінансовий консультант, віртуальні консультації з іпотеки, автоматизовані інвестиційні консультації) і мобільні технології (ідентифікація клієнта у відділенні банку за його мобільним пристроєм і мобільні платежі). При цьому 75% опитаних готові перейти на обслуговування до іншої організації, якщо їм буде запропоновано хоча б один із цих варіантів. У країнах, що розвиваються, респонденти висловили вдвічі більшу готовність перевести свої кошти до іншої організації.

Згадані IoE-послуги — лише вершина айсберга. У своєму огляді Cisco досліджувала й інші сервіси, що зароджуються. 63% банківських клієнтів у всьому світі зацікавлені у використанні «розумного» годинника для здійснення мобільних платежів та інших операцій мобільного банкінга, причому в Китаї таких бажаючих ще більше — 93%. Найпривабливішим із сервісів із застосуванням «розумного» годинника виявилась перевірка балансу. Респонденти, особливо в країнах, що розвиваються, вказували на потенціал контекстних сервісів для «розумних» годинників, включаючи послуги з купонної оплати спеціальних пропозицій, проведення платежів і отримання повідомлень про проведення акцій.

51% респондентів зацікавлені у страхуванні життя або здоров’я з прив’язкою ставки до здорового способу життя, який можна було б контролювати за допомогою такого мобільного пристрою, як Fitbit. 61% опитаних виявили цікавість до використання даних GPS для визначення манери водіння, щоб таким чином знижувати страхову премію водіям із безпечним стилем їзди.

У ході згаданого дослідження вдалося також визначити рівень зацікавленості у використанні низки розроблюваних банками і фінансовими компаніями додатків «доповненої реальності». Ми протестували сім концепцій «доповненої реальності», і 89% респондентів проявили інтерес хоча б до однієї з них.

У найпопулярніших пропозиціях доповнена реальність допомагає знаходити і використовувати різні купони на знижки. Деякі з таких сервісів збільшують приплив відвідувачів до філій банків (віртуальні локатори), де клієнтам пропонується інформація про продукти. Клієнти зацікавлені також у використанні доповненої реальності для здійснення покупок за допомогою QR-кодів і для знаходження інвестиційних можливостей.

У міру того, як смартфони «розумнішають», а до Інтернету підключається дедалі більше об’єктів, банки можуть розширювати співпрацю з ритейлом і мобільною роздрібною торгівлею, а також із локальними ріелторами, пропонуючи унікальні сервіси в реальному часі.

Одним із найважливіших компонентів успіху будь-яких банківських IoE-рішень стане, звичайно ж, інформаційна безпека. Щоб досягти конкурентної переваги, банки можуть упроваджувати новітні методи гарантування безпеки — наприклад, біометричну аутентифікацію. Так, понад 80% опитаних нами зацікавилися можливістю використання відбитків пальців для ідентифікації особи й авторизації фінансових операцій.

У всьому світі клієнти вже готові до використання IoE-рішень, і банки як у розвинених, так і в країнах, що в розвиваються, повинні сприйняти це як заклик до дії. Їм доведеться переглянути свою стратегію, особливо в тому, що стосується аналітики, мобільних технологій гнучких ІТ-архітектур і рішень в області інформаційної безпеки. Таким чином, вони закладуть фундамент для інноваційних, орієнтованих на клієнта сервісів, отримають нові переваги і випередять конкурентів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати