Перейти до основного вмісту

Морська «столиця» стане й авіаційною?

Починається комплексна модернізація одеського аеропорту
01 квітня, 00:00

Близько двох мільярдів гривень упродовж трьох років поетапно вкладе стратегічний інвестор у комплексну модернізацію Міжнародного аеропорту «Одеса».

Упродовж наступних трьох років передбачається трансформувати повітряну гавань у модерний транзитний аеропорт вищої категорії, — повідомив голова журі міжнародного конкурсу із вибору стратегічного інвестора Микола Андрієнко. — Аеровокзальний комплекс загальною площею 34 тисячі квадратних метрів зможе щогодини надавати сервісні послуги тисячам пасажирів, а в «гавані» знайдуть місце не менше 80 авіалайнерів. Без припинення польотів повітряних суден тут прокладуть нову злітно-посадочну смугу довжиною 3,2 кілометра, здійснять модернізацію світлосигналів і метеоприладів, реконструкцію цеху бортового живлення, побудують вантажний термінал, готель, паркінг, реконструюють систему внутрішніх мереж і споруд.

За словами міського голови Едуарда Гурвіца, переможець міжнародного тендера на модернізацію аеропорту компанія «Гепард плюс» неодмінно повинна впоратися з реалізацією масштабної інвестиційно-будівельної програми не зважаючи на кризу.

Та й фахівці вважають, що інвестування в одеський аеропорт — справа вигідна. Ще до 1991 року Міністерство цивільної авіації колишнього СРСР розглядало його перспективу розвитку як аеропорту «підскіку» для країн Африки, Близького й Середнього Сходу, що давало перевагу навіть перед аеропортом «Бориспіль». А реконструкція злітно-посадочної смуги, стернової доріжки, будівництво сучасної будівлі аеровокзалу, модернізація і оновлення обладнання аеропорту, могли не лише забезпечити підвищення класності повітряної гавані, але й у поєднанні з географічним положенням і кліматичними умовами втілити проектні задуми в реальні контури сучасного повітряно-транспортного комплексу.

Зміцнення 2007 року асфальтобетоном злітно-посадочної смуги, частини стернових доріжок і стоянок, виконання інших заходів дозволило сертифікувати повітряну гавань як аеропорт I категорії Міжнародної організації цивільної авіації, що в свою чергу сприяло активізації ділового співробітництва з авіапідприємствами, які нині забезпечують польоти в 60 країн світу. Об’єм авіаперевезення 2008 року збільшився в порівнянні з 2006 року на понад третину — з 527 до 787 тисяч пасажирів, а кількість авіарейсів виросли з 12 438 до 15 335. Такі підсумки перших кроків на шляху реконструкції аеропорту, зроблених силами самого комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса».

Визначення керівництвом УЄФА статусу Одеси як запасного міста для прийому фінальних матчів Євро-2012 послужило своєрідним імпульсом до того, щоб раніше розроблене фахівцями й затверджене мерією ТЕО відкоректувати з урахуванням зміни термінів і масштабу реконструкції повітряної гавані.

УЄФА вимагає, щоб аеровокзал збільшив пропускну спроможність до 34 тисяч пасажирів за добу, виходячи з можливостей стадіону «Чорноморець» розмістити на своїх трибунах 50 тисяч уболівальників.

Нині в мерії триває робота з узгодження пунктів Договору про спільну діяльність зі стратегічним партнером, що було регламентовано «Положенням про умови і порядок проведення конкурсу з вибору стратегічного партнера для реконструкції Міжнародного аеропорту «Одеса». «Аеропорт повинен залишатися в комунальній власності, при цьому кращою формою співпраці є взаємовигідна спільна діяльність», — переконаний Одеський міський голова Едуард Гурвіц. Введення в експлуатацію об’єктів модернізованого аеропорту «Одеса» повинне відбутися не пізніше грудня 2011 року.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати